pingupingu kirjoitti:
noin 15h sitten Sam Bingner kertoi twitterissä: I can confirm the unlock hole has been fixed - save your unlock records because they will still work. Use redsn0w for now, but SAM will soon
rsaarela kirjoitti:
No mikäs hätä tässä?
Vanhalla mennään, kunnes uusimmalle on JB tullut.
Pitääkös niitä aina suinpäin mennä päivittämään....
Jatkossahan tulee kestämään aina vaan kauemmin ja kauemmin, lopuksi loppuu kokonaan....hehehe
No ei se ihan noinkaan mene - toki vanhalla mennään kunnes uus tulee mutta nyt tässä tilanteessa useilla on uusia laitteita joihin ei vieläkään ole JBtä saatavilla. Itsellä on molemmat AppleTV3 ja iPad3 venaamassa JBtä... erittäin epäkätevää sählätä kahden AppleTVn kanssa. Toisen (uudemman uudella firmiksellä= tarviin Mountainlionin Airplay-peilaukseen ja toisen XBMC-kamaan. Kai tohon vanhaan sais jonkun tetheredin mut kaippa tässä jaksaa vielä vartoo... tulevaisuudessa pitää laitehankintoja vähän punnita tarkemmin - ehkäpä niin että jos ei JBtä ole niin sit en osta.
Apple II kirjoitti:Nyt kun ios 5.1.1 julkaistiin niin kannattaako jättää päivittämättä vai tuleeko jb suoraan 5.1.1?
Ei kannata päivittää - ja jos vielä kerkee niin kannattaa ottaa 5.1 laitteista SHSH-blobsit talteen varmuuden vuoksi. Apple taitaa lopettaa 5.1signaamisen aikas nopee ton uuden julkasun jälkeen...google Tiny Umbrella jos ei oo jo tuttu.
Edit: Signas ainakin äsken vielä 3GSään 5.1sen Blobsit....oli vahingossa jääny ottamatta.
Viimeksi muokannut IIIMacci, 7.5.2012 klo 22.53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Apple II kirjoitti:Nyt kun ios 5.1.1 julkaistiin niin kannattaako jättää päivittämättä vai tuleeko jb suoraan 5.1.1?
Ei kannata päivittää - ja jos vielä kerkee niin kannattaa ottaa 5.1 laitteista SHSH-blobsit talteen varmuuden vuoksi. Apple taitaa lopettaa 5.1signaamisen aikas nopee ton uuden julkasun jälkeen...google Tiny Umbrella jos ei oo jo tuttu.
Edit: Signas ainakin äsken vielä 3GSään 5.1sen Blobsit....oli vahingossa jääny ottamatta.
Mikä hyöty tuosta on?
Viimeksi muokannut Heletee, 8.5.2012 klo 1.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPhone 12iPad iPad wifi 9. Gen 2021 Apple TV 4k Macbook pro 2017 2xHomepod mini magsafe wallet
Mikä hyöty tuosta on?
Sanotaan että JB-ilmestyisi esim. iPad3sen 5.1selle only, ja sä olet vaikka 5.01sessä - iTunes ei anna päivittää enää 5.1seen vaan joudut päivittää suoraan 5.1.1/uusimpaan - joka sit jostain syystä ei jailbreakkaantuisi.... toinen skenaario on että sulla on 5.1 mutta haluat vetää firmiksen uusiksi/joudut vetää sen Jailbreakin takia niin iTunes ei anna sitä tehdä vaan haluaa päivittää uusimpaan... SHSH-blobsien avulla tuo vanhemman firmiksen asentaminen on mahdollista.
Viimeksi muokannut IIIMacci, 8.5.2012 klo 7.54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OK, onko sulla antaa vähän ohjetta tuohon, että mitä mun kannattaisi tehdä jne. Kun mulla on nyt siis ios 5.1 ja haluan jb:n sen ilmestyttyä tuolle ipad 3:selle.
Kun tämä on mulla siis ihan ensimäinen applen laite
iPhone 12iPad iPad wifi 9. Gen 2021 Apple TV 4k Macbook pro 2017 2xHomepod mini magsafe wallet
Heletee kirjoitti:OK, onko sulla antaa vähän ohjetta tuohon, että mitä mun kannattaisi tehdä jne. Kun mulla on nyt siis ios 5.1 ja haluan jb:n sen ilmestyttyä tuolle ipad 3:selle.
Kun tämä on mulla siis ihan ensimäinen applen laite
Tämä siis on varokeino enkä itse ole koskaan joutunut käyttää blobseja - eiku taisi kerran AppleTVllä olla tarvetta mutta jouduin tyytymään ns. tetherediin kun ei ollu blobseja tallella päivittää aikaisempaan untethered-breikattuun versioon.
Eli imase: http://thefirmwareumbrella.blogspot.com/ Asenna ja sitten ipadi usbilla kiinni (taitaa wifilläkin toimia nykyään mutta usbilla menee ainakin mutkitta) sit vaan Tinyumbrellassa kun näet sen pädin siinä kytketyissä laitteissa niin aktivoi ja paina save SHSH nappulaa.
Ja palataan asiaan jos joskus tarvii... Suosittelen ottamaan nuo blobsit talteen jokaisesta versiosta tästä eteenpäin.
EDIT: Mikäli tuo onnistui niin pitäisi näykyä siinä Tinyumbrellan listassa malli versio jnee... jos ei onnistu niin se tarkottaa että Apple ei anna enään päivittää 5.1seen eli ei allekirjoita enää päivityksiä tohon versioon = tarkoittaa että ei niitä SHSH blobsejakaan saa enää talteen. Good luck
Viimeksi muokannut IIIMacci, 8.5.2012 klo 10.53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Siis kannattaako tämä tehdä aina kun uuden ohjelmistopäivityksen tuohon päivitän?
Milloin siis tuota noita otettuja tietoja tarvitsee?
Ei onnistunut - näköjään Apple on lopettanut signaamisen.. tossa tyhjässä isossa laatikosa pitäisi lukee talteen otettu shsh-blobsi. No ei kannata hätääntyy... kunhan nyt pidät huolen ettet päivitä 5.1.1seen ennenkun tuo JB ilmestyy...ja silloinkin ohjeiden mukaan - toivon mukaan tulee suoraan uusimmalle mut tosiaan sitä ei tiedä, noi otetut tiedot mahdollistaa siis restoren/päivityksen siihen talteen otettuun versioon.. muutenhan Apple ei anna tehdä tuota kuin uusimpaan versioon.