iOS 6 käyttökokemukset
-
Re: iOS 6 käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja AiFoun »
Moni eri foorumeilla on taistellut akun keston kanssa ja omani parani huomattavasti kun resetin sijasta poistin kaiken datan ja asetukset. Toki viestit/kuvat sai heti kyytiä ja osoitekirjan kontaktit oli aivan täysin takapuoli. Anyway olen tässä hoksannut aivan ihmeellisen akun kulutuksen syyn:
- Mikäli olen kotona (kyllä, wifi verkossa ja wifi ominaisuus päällä ja puhelin lukittuna) akun kesto on aivan ok luokkaa MUTTA mikäli suuntaan esim. kaverin luo kylästeleen missä 3G verkko on soneralta mahdotonta saada puhelimeen päälle, akku tyhjenee tunnissa n. 6-10% prosenttia vaikka se olisi lukittuna koko aika taskussa. Mielenkiintoseksi tässä asian tekee se että en käytä 3G verkkoa juuri ollenkaan?
Eli taisteleeko Iphonen puhelimet tuon puhelin signaalin kanssa ja se työstää akkua?
Luin ohimennen joltain foorumilta samankaltaista tarinaa mutta tosin amerikassa. Kaveri ladannu puhelimen ja lähtenyt vuoristoihin kiipeileen --> akku kesti hädin tuskin 6h?
Voipi olla kaukaa haettua mutta osittain totta
-
Re: Voi jum*lauta - IOS6
Viesti Kirjoittaja dunkel »
dunkel kirjoitti:Morkkis!
Päivitin iPhone 4s -puhelimieen IOS 6:n ja mikäs siinä, mutta...
- nyt on podcastit sekaisin
- ei synkkaa enää iTunesin kanssa
- prkle...
Yritin päivittää iTunesin (ohessa Applen selostus asiasta) mutta ei toimi tällä duunikoneella.
Onko todellakin näin, että JOS päivitän puoli vuotta sitten ostetun puhelimen käyttiksen niin minun tulisi ostaa uusi iMac, uudet ohjelmat tähän uuteen iMaciin, päiviittää kaikki myriadi-tera-tavu-dokumentti-kirjastot, jotta toimivat näillä uusilla softilla... No happy.
Anyway, millä saan vaihdettua puhelimen käyttiksen takaisin? Toimiiko sitten vanhat asetukset?
Katso -> http://tinypic.com/r/jtny9h/6
Vastaan itse itselleni kun olen käyttänyt IOS6:sta nyt viikon tai jotakin.
Edelleenkään en saa yhteyttä Macin iTunesiin (Macissa iTunes 10.5.2. jota en pysty päivittämään kun 10.7. iTunesin asentaja sanoo ettei voi päivittää tähän koneeseen OSX 10.5.8 ).
Onko vinkkiä mitä tulisi tehdä?
IOS6 tuntuu ramppaavan netissä paljon enemmän kuin aikaisemmin, ts. tarkistelee juttuja yms ihan muuten vaan. Tämä on vähän surkuhupaisaa kun täällä 15 kilsaa Hesan keskustasta ei toimi 3G ja wlan-on käytössä miten sattuu (iPhone kikkailee tuon wlanin kanssa kun liikkuu peittoalueella).
Ehkä johtuu tästä mutta iPhonen akku ei kestä enää koko duunipäivää, oli puheluita tai ei. Jos on unohtunut lataus aamuun asti niin puhelinta ei voi käyttää.
Yksi lisäihmetys on se, että puhelujen kanssa on ollut ongelmia. Puhelin on siis 4S ja ennen toiminut moitteettomasti. Viimeksi eilen sattui tämmöinen, että soitin puhelun ja puhelin näytti soittivan. Ei valintaääntä tms. Puhelin ei siis ollut jumissa mutta näytti soittivan vaan ei soittanut. Soitin toiseen numeroon jne. Ei vain voinut soittaa. Sammutin puhelimen ja uudelleen päälle - nyt toimi. Sattunut nyt muutaman kerran. Tämä on vähän häiritsevää ja kiusallista.
Fiilis on vähän kuin paluu 1990-luvulle, tai vielä taaksepäin.
- en pysty synkkaamaan puhelinta
- en pysty tulostamaan puhelimesta
- puhelin ei toimi yhtä hyvin kuin ennen
- akun kesto ei ole kovin hyvä.
Hyvä puolet on samat kuin aikaisemmassa IOS:ssä miinus nämä edelliset. Ei siis minun 4S:n kohdalla ole ollut mitenkään hyvä juttu.
Kysymys: saanko jotenkin päivitettyä takaisin vanhaan käyttikseen?
-
Viesti Kirjoittaja juuso lampinen »
http://support.apple.com/kb/HT5510
mitähän järkeä tuossa on?
On ollut tapana ostella softaa poikalasten iPhoneille tuolla tapaa, nyt vaikeampaa.
Muutenkin tämä appstore on mennyt takapakkia aika lailla....

-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
-
Viesti Kirjoittaja tth78 »
http://m.tecca.com/tips-and-tricks/ipho ... ps-tricks/#
Pystasennossa sivu rullaa hyvin ylös/alas, vaaka-asennossa sensijaan näyttö jäätyy täysin. Ei tottele mitään ennenkuin kääntää pystyasentoon? Mites muil toimii?
Air 13.3" MD760
Kauppiastilastot: http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/members/tth78.15328/
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Jänskä juttu, mulla käy ihan samoin. iP5 & aOS 6.0.tth78 kirjoitti:Selaimena safari ja osoite
Pystasennossa sivu rullaa hyvin ylös/alas, vaaka-asennossa sensijaan näyttö jäätyy täysin. Ei tottele mitään ennenkuin kääntää pystyasentoon? Mites muil toimii?
-
Viesti Kirjoittaja januskimme »
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Katoppa mitkä on synkkausasetukset kalenteritapahtumille. Ite koitin hetki sitten tarkistaa kesäkuun tapahtumia ja oli kalenteri tyhjänä. Versiopäivitys oli sotkenut asetukset ja vain kuukautta nuoremmat tapahtumat oli synkattuna.januskimme kirjoitti:Muutaman päivän käytön jälkeen kalenterimerkinnät katosivat kokonaan. Minulla normaalisti syncaa google kalenterin kanssa ja toiminut moitteettomasti. Onko kellään kokemuksia tai korjauksia asiaan?
-
Viesti Kirjoittaja hitto »
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Minun piti vain kalenteriohjelmasta (Week calendar) valkata taas kaikki kalenterit aktiivisiksi.Hanttapuli kirjoitti:Katoppa mitkä on synkkausasetukset kalenteritapahtumille. Ite koitin hetki sitten tarkistaa kesäkuun tapahtumia ja oli kalenteri tyhjänä. Versiopäivitys oli sotkenut asetukset ja vain kuukautta nuoremmat tapahtumat oli synkattuna.januskimme kirjoitti:Muutaman päivän käytön jälkeen kalenterimerkinnät katosivat kokonaan. Minulla normaalisti syncaa google kalenterin kanssa ja toiminut moitteettomasti. Onko kellään kokemuksia tai korjauksia asiaan?
-
Viesti Kirjoittaja welipoika »
IOS6 paransi omaa Ipad3:sta omasta mielestäni
.
Olen ostanut tiedostonhallinta, toimistohjelmia ja Airstah-muistitikun. IOS6:n jälkeen tiedostojen siirtely on helpompaa eli kun valitset tiedoston kohdalle Open In, niin valintana on nyt usein toistakymmentä vaihtoehtoa.
Sähköpostiin pystyy litttämään kuva&videota rullasta myös sähköposti vastauksiin, mutta edelleen ei pysty vastaamaan sähköpostiin siten, että lisää liitteitä.
Olihan pieniä hankaluuksia ostaa ohjemia App storesta, mutta ne korjaantuivat tyhjentämällä Safari väliaikaistiedostoja.
Kun lataa ohjelmia storesta mobiiliverkon yli,niin olen huomannut että siirtyminen verkkotyypistä toiseen kesken latauksen aiheuttaa tarpeen aloittaa lataus uudelleen. Verkkotyypin vaihdolla tarkoitin vaihtoa 3G, 2G EDGE ja 2G datasiirron välilä.
Hyvää on että ei tarvitsi jokaisen oston yhteydessä app Storessa laittaa salasanaa.
Akunkestolle ole ainakaan parantunut, vaikea sanoa mikä on muutos 5.1.1:een verrattuna.
En käytä kat
rttaa aktiivisesti, mutta taitaa ohajta aika mielenkiintoisella tavalla.
-
Viesti Kirjoittaja annucca »
-
Viesti Kirjoittaja salmaster »
Tapahtunut vasta kerran mutta ei toivottavaa ettei ala käymään tavaksi.
Sellainen myös ilmeni, että yksi viesti ei lainkaan tullut vaan vasta myöhemmin ja siihen kohtaan johon se oli lähetetty. Ja kun viestejä oli sen jälkeen kirjoitettu se hukkuu eikä sitä näe jollei kelaa ylöspäin.
Lisäksi nyt iMessage ei suostu menemään vaakatasoon enää. Huonompi asia kuin nuo satunnaiset edellä olevat.
Maili menee kyllä kirjoituskentässä vaakatasoon.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
-
Kokeile kahdella sormella rullatammmvuori kirjoitti:Jänskä juttu, mulla käy ihan samoin. iP5 & aOS 6.0.tth78 kirjoitti:Selaimena safari ja osoite

Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
-
Viesti Kirjoittaja Trollaaja »
Täällä toimii ihan normaalisti.tth78 kirjoitti:Selaimena safari ja osoite
-
-
Viesti Kirjoittaja kumppix »
Samat kokemukset täällä, jotenkin kyllä liittyy tuohon verkkoon tuo akun tyhjeneminen. Puhelin käyttämättä taskussa, lämpenee normaalia enemmän joskus ja syö akkua. Wifissä kestää loistavasti.AiFoun kirjoitti:Olen tässä nyt päivitellyt IOS 6 versioon ja olen ollut ihan tyytyväinen.
Moni eri foorumeilla on taistellut akun keston kanssa ja omani parani huomattavasti kun resetin sijasta poistin kaiken datan ja asetukset. Toki viestit/kuvat sai heti kyytiä ja osoitekirjan kontaktit oli aivan täysin takapuoli. Anyway olen tässä hoksannut aivan ihmeellisen akun kulutuksen syyn:
- Mikäli olen kotona (kyllä, wifi verkossa ja wifi ominaisuus päällä ja puhelin lukittuna) akun kesto on aivan ok luokkaa MUTTA mikäli suuntaan esim. kaverin luo kylästeleen missä 3G verkko on soneralta mahdotonta saada puhelimeen päälle, akku tyhjenee tunnissa n. 6-10% prosenttia vaikka se olisi lukittuna koko aika taskussa. Mielenkiintoseksi tässä asian tekee se että en käytä 3G verkkoa juuri ollenkaan?
Eli taisteleeko Iphonen puhelimet tuon puhelin signaalin kanssa ja se työstää akkua?
Luin ohimennen joltain foorumilta samankaltaista tarinaa mutta tosin amerikassa. Kaveri ladannu puhelimen ja lähtenyt vuoristoihin kiipeileen --> akku kesti hädin tuskin 6h?
Voipi olla kaukaa haettua mutta osittain totta
-
Viesti Kirjoittaja Trollaaja »
Nyt sain täälläkin jumittamaan. Tosin ainoastaan sen leveän kuvan kohdalle, ja silloinkin muutaman swipen jälkeen alkoi toimimaan. Jännä.salmaster kirjoitti:Tarkennetaan. Minulla toimii oikein mutta heti jos lähennän kuvaa nipistämällä en voi enää yhdellä sormella rullata. Sen sijaan kahdella voin. Ongelma koskee vain itse nettisivun näkymää, alapainikkeita voin käyttää edelleen. Ja siis vaakatasossa tosiaan.
-
Viesti Kirjoittaja Vape »
Edit. Tarkennusta vielä, jos puhelin on latauksessa ja sen sammuttaa niin ei käynnisty itsestään. Mutta jos puhelimen sammuttaa kun se on latauksessa ja tämän jälkeen irroittaa latausjohdon, käynnistyy puhelin välittömästi itsestään!
Vaikuttaisi että liittimessä on jotain vikaa, se selittäisi merkkiäänienkin katoamisen. Ainakin aiemmin jollain oli vastaavia ongelmia tuon liittimen takia:/
-
Viesti Kirjoittaja 1keppana »
Vape kirjoitti:Nyt selvisi ainakin todennäköinen vika/syy miksi akku ei kestä kauaa ja käyttö- ja valmiusajat ovat lähes identtiset: Puhelinta ei pysty sammuttamaan! Tai pystyy mutta käynnistyy heti automaattisesti uudelleen, kokeilkaa tekeekö teillä samaa.
Edit. Tarkennusta vielä, jos puhelin on latauksessa ja sen sammuttaa niin ei käynnisty itsestään. Mutta jos puhelimen sammuttaa kun se on latauksessa ja tämän jälkeen irroittaa latausjohdon, käynnistyy puhelin välittömästi itsestään!
Vaikuttaisi että liittimessä on jotain vikaa, se selittäisi merkkiäänienkin katoamisen. Ainakin aiemmin jollain oli vastaavia ongelmia tuon liittimen takia:/
3gs teki tuota samaa kun oli kosteutta saanut, kuivuttuaan rupesi toimimaan.
-
Viesti Kirjoittaja karkkka »
Onko tähän jotakin konstia saada pelaamaan pätkimättä? Kotona pelaa wifin kautta hyvin elikkä liittynee jotenkin verkko yhteyteen. Koitettu tunein:n ilmaisella ja maksullisella versiolla samoilla oireilla. Kuuntelua on koitettu harrastaa samoilla 3g alueilla kuin aikaisemminkin
-
Viesti Kirjoittaja Rocca »
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja Vape »
No nämä oireet tuli aikalailla samaan aikaan kun päivitin ios 6:seen, ja puhelin ei ole kastunut tai olisi ainakin kuivunut jo vaikka näin olisi käynytkin.1keppana kirjoitti:Vape kirjoitti:Nyt selvisi ainakin todennäköinen vika/syy miksi akku ei kestä kauaa ja käyttö- ja valmiusajat ovat lähes identtiset: Puhelinta ei pysty sammuttamaan! Tai pystyy mutta käynnistyy heti automaattisesti uudelleen, kokeilkaa tekeekö teillä samaa.
3gs teki tuota samaa kun oli kosteutta saanut, kuivuttuaan rupesi toimimaan.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Todellisuudessa ohjelmien "sammuttaminen" käsin moniajovalikosta on yhtä tyhjän kanssa, koska siellä näkyvät ohjelmat eivät ole edes käynnissä eivätkä siis kuluta akkua (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, esim. Skype, ääntä toistavat ohjelmat tai navigointiohjelmat joissa on tällä hetkellä opastus käynnissä). Ko. valikkoa kannattaakin ajatella vain listana viimeksi käytetyistä ohjelmista.
Tässä hyvä kirjoitus siitä, miten iOS:n moniajo toimii: http://speirs.org/blog/2012/1/2/misconc ... sking.html
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka