iOS 8
-
Re: iOS 8
Viesti Kirjoittaja Jesukka »
Toivottavasti iOS 8.1 tai 8.2 korjaisi ainakin tuon Safarin sellaiseksi, että sitä olisi jälleen sujuvampaa käyttää.
-
Viesti Kirjoittaja eeroj »
IPad 2. Kaikki ohjelmat eivät toimi mm. Piikki (ei myöskään iPhonessa). Safari on hidastunut. Ei reagoi aina linkkeihin, vaan ensin pitää siirtää sivua hiukan ylös/alas, jotta linkit aktivoituvat. Facebook erittäin hidas ja vieritykset nykii. Samoin nettisivujen vieritykset nykivät ja odotuttavat.
IOS8 tuntuu olevan kovin keskeneräinen - hyi Apple minkä teki.
-
Viesti Kirjoittaja Tennissukka »
Suomeksi kiitos. En ole nörtti!egoste kirjoitti:Asenna iOS DFU tai Restore tilassa ja ota käyttöön uutena.Tennissukka kirjoitti:Ipad 2 on toiminut minulla erinomaisena laitteena nettisurffailuun. Sitten tuli IOS 8 ja menin typeryyttäni lataamaan sen. Laite liki käyttökelvoton. Lagaa, kaatuu, jumittaa ja jäätyy. Veronpalautuksilla sitten uusi laite. Harmittaa vaan helkkaristi.
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Sitä ei kai saa mitenkää pois päältä, en ainakaan itse löytänyt. En usko sen kumminkaan vievän juuri yhtään akkua, itsellä oli jo iOS 7:ssa Argus-niminen ohjelma, joka näyttää askeleet (ja muuta tarvittaessa), ja en huomannut mitään eroa akunkulutukseen.Hepo kirjoitti:Kerroppa miten tuon saa päälle?toksu kirjoitti:Miten terveys- sovelluksen seurannan saa pois päältä? Saisi akunkestoa varmaan vielä paremmaksi jos saisi otettua ne askeleiden ja kävellyn matkan seurannan pois päältä. Sijaintipalveluiden sulkeminen ei auttanut vaan vieläkin laskee askelia..
Ja sehän on siis automaagisesti päällä, askeleet näät kun menet Terveys-sovellukseen -> Alhaalta "Terveystiedot" -> Kuntoilu -> Askeleet. Voit näpäyttää sieltä "Näytä yleiskatsauksessa" -namiskan päälle niin näät ne suoraan kun avaat Terveys-sovelluksen.
-
Viesti Kirjoittaja piampk »
Minulla (4S+iOS8.0.2) ei kyllä ainakaan ole se päällä. Kaikki nuo yleiskatsaukset ilmoittaa ettei mitään tietoa ole. Ja mistään en ole löytänyt oikein mitään asetuksiakaan, mistä näitä voisi koettaa muokkailla. Ainoa mitä pystyin tekemään, oli täyttää tietojani siihen SOS-henkilötiedot-korttiin.TR8 kirjoitti:Ja sehän on siis automaagisesti päällä, askeleet näät kun menet Terveys-sovellukseen -> Alhaalta "Terveystiedot" -> Kuntoilu -> Askeleet. Voit näpäyttää sieltä "Näytä yleiskatsauksessa" -namiskan päälle niin näät ne suoraan kun avaat Terveys-sovelluksen.
Mielelläni voisin (ainakin tovin) pitää päällä noita tietoja keräämässä. Mutta oletin sitten niiden olevan käytössä vain jonkun kellon/muun anturin kanssa..
-
Viesti Kirjoittaja Jaska78 »
Olen koittanut:
Asetukset> mobiiliverkko, sitten rullannut alas kohtaan; käytä mobiilidataa ohjelmille ja olen poistanut ne iBooks:n ja Podcastien kohdalta. Kun poistun näistä asetuksista ja palaan takaisin on mobiilidata päällä taas.
Lisäksi olen koittanut näin
Asetukset, rullannut alas kohtaan iBooks valinnut sen ja sieltä IPHONE-ASETUKSET käytä mobiilidataa ja täplä pois. Sama podcasteille ja täälläkin kun poistuu asetuksista kotinäyttöön ja palaa asetuksiin takaisin on mobiilidata päällä. Pahoittelen pitkää viestiäni, mutta kun minulla nämä kaksi kyseistä ohjelmaa kuluttaa turhaan sekä dataa, että akkua ja kun kerran kaikista muista ohjelmista saa datan pois päältä, miten näistä saa?
-
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Jep, eli askeleet tarvitsevat puhelimen jossa on liiketunnistinprosessori eli 5s(?) ja uudemmat. Mutta voihan muilla laitteilla (sykevyöt jne) siirtää dataa tuohon sovellukseen.piampk kirjoitti:Minulla (4S+iOS8.0.2) ei kyllä ainakaan ole se päällä. Kaikki nuo yleiskatsaukset ilmoittaa ettei mitään tietoa ole. Ja mistään en ole löytänyt oikein mitään asetuksiakaan, mistä näitä voisi koettaa muokkailla. Ainoa mitä pystyin tekemään, oli täyttää tietojani siihen SOS-henkilötiedot-korttiin.TR8 kirjoitti:Ja sehän on siis automaagisesti päällä, askeleet näät kun menet Terveys-sovellukseen -> Alhaalta "Terveystiedot" -> Kuntoilu -> Askeleet. Voit näpäyttää sieltä "Näytä yleiskatsauksessa" -namiskan päälle niin näät ne suoraan kun avaat Terveys-sovelluksen.
Mielelläni voisin (ainakin tovin) pitää päällä noita tietoja keräämässä. Mutta oletin sitten niiden olevan käytössä vain jonkun kellon/muun anturin kanssa..
-
Tämä on kai tämänkin foorumin neroille liian vaikea kysymys. Ja muuten iPad3:ssa samat oireet...Jaska78 kirjoitti:Osaako joku kertoa miten saan mobiilidatan pois päältä tietyiltä sovelluksista. Kuten iBooks:sta ja Podcasteista. Laitteena siis 4S ja iOS 8.0.2 olen koittanut ottaa ton mobiilidatan pois noilta sovelluksista monin eri keinoin ja se menee automaationa aina päälle jos vain on itsessään mobiilidata päällä. Muilta sovelluksilta sen saa otettua pois.
Olen koittanut:
Asetukset> mobiiliverkko, sitten rullannut alas kohtaan; käytä mobiilidataa ohjelmille ja olen poistanut ne iBooks:n ja Podcastien kohdalta. Kun poistun näistä asetuksista ja palaan takaisin on mobiilidata päällä taas.
Asetukset, rullannut alas kohtaan iBooks valinnut sen ja sieltä IPHONE-ASETUKSET käytä mobiilidataa ja täplä pois. Sama podcasteille ja täälläkin kun poistuu asetuksista kotinäyttöön ja palaa asetuksiin takaisin on mobiilidata päällä. Pahoittelen pitkää viestiäni, mutta kun minulla nämä kaksi kyseistä ohjelmaa kuluttaa turhaan sekä dataa, että akkua ja kun kerran kaikista muista ohjelmista saa datan pois päältä, miten näistä saa?
-
Viesti Kirjoittaja usagi »
Jostain syystä ipad minissäkin kännykkään nähden ison ruudun kanssa käyttöliittymäelementit vie ylimääräistä tilaa aiempiin verrattuna. Ilmeisesti siksi niitä yritetään piilottaa automaattisesti kun ei tarvita mutta kokonaiskäytettävyys on selvästi huonontunut. Selainkin lagaa eikä ehdi päivittää ruutua samaa tahtia kun sitä vierittää. Facebook lagaa ihan huolella. Vanha ipad mini ei taida jaksaa tätä.
Edelleen internet yhteyden jako joka ios6 toimi kuin ajatus on edelleen sellainen että jos padi ei ole virtapiuhassa kiinni ja yhteyttä hetkeen käytä pitää asetuksissa käydä laittamassa jako pois (vaikka on päällä asetussivulla, laitteet ei löydä nettijakoa) mutta kun laittaa uudestaan päälle yhteydet pelaa kunnes virransäästö (?) iskee.
Melkoista kuraa, tämän takia aikoinaan ostin apple laitteita ettei tarvitse kärsiä roskasta mitä tuntuu koko ajan tulevan lisää. Ennen asetti vaan kerran ja sen jälkeen kaikki toimi.
Ekan kerran ios8ssa en ole tyytyväinen ja hommat vain ei toimi kuten odottaa. Asetuksia selatessa ihmettelee että mitähän tuo asetus tekee. Iso miinus. No ennen ei tarvinnut padissä edes tutkia asetuksia laite pääsääntöisesti vain toimi kuten oli odottanut eikä tarvinnut miettiä mitään. Valitsit toiminnon, asetit ja vaan käytit. Toimiva homma sotketaan kaikella kivalla turhalla roskalla.
-
No tarkoitukseni ei ollut vinoilla, eikä pahoittaa kenenkään mieltä. Olen pahoillani, kun olen näin tehnyt.KenSu kirjoitti:Ai kun ei alle kahdessa tunnissa anneta vastausta, sopii närkästyä ja vinoilla muille jäsenille? O tempora, o mores. Ihan piruuttani en viitsi edes katsoa, josko löytyisi joku ratkaisu.
Errare humanum est.
-
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
Juuri näin.usagi kirjoitti: Melkoista kuraa, tämän takia aikoinaan ostin apple laitteita ettei tarvitse kärsiä roskasta mitä tuntuu koko ajan tulevan lisää. Ennen asetti vaan kerran ja sen jälkeen kaikki toimi.
Ekan kerran ios8ssa en ole tyytyväinen ja hommat vain ei toimi kuten odottaa. Asetuksia selatessa ihmettelee että mitähän tuo asetus tekee. Iso miinus. No ennen ei tarvinnut padissä edes tutkia asetuksia laite pääsääntöisesti vain toimi kuten oli odottanut eikä tarvinnut miettiä mitään. Valitsit toiminnon, asetit ja vaan käytit. Toimiva homma sotketaan kaikella kivalla turhalla roskalla.
Mulla teki tuota samaa iOs 7:lla ja tietyillä sivuilla. Nyt kasin myötä ongelma on miltein hävinnyt (4S)? Safarin skrollaus varmaan jäätyilee koska Safara lagaa koko ajan eli oikeastaan vaan prossutehot loppuu jostain syystä. En usko, että Apple on ajatellut VIELÄ tehdä vanhempia laitteita kokonaan käyttökelvottomiksi.Jesukka kirjoitti:Esimerkiksi Safari tuntuu aika kankealta verrattuna edelliseen, joskus scrollaus jäätyy ja minulla on outo bugi. Kun alkaa kirjoittamaan jotain Googlen hakukenttään, ei ehdi kirjoittamaan kun kirjaimen tai kaksi ja näppäimistö häviää, ja sen pitää laittaa taas näkyviin napauttamalla uudestaan hakukenttää. Facebookin appi kaatuilee usein käynnistettäessä (en tiedä onko vika iOS:ssä vai ohjelmassa).
Pari uutta bugia on löytynyt:
Jos pysähtyy vierittäessä Safaria niin koko safari alkaa "täristä", sama jos vetää tuon ilmoituskeskuksen alhaalta ylöspäin mutta pysähtyy ennen kuin se on kokonaan auki. Näissä tilanteissa myös taustavalo alkaa kevyesti vilkkua.
Tänään kaatui ekan kerran mm. viestit ja podcast sovellukset.
Facebook on tosiaan täysin käyttökelvoton tällä hetkellä, mutta epäilen sen olevan enemmän FB:n vika. Ne kun ei ole saaneet sovellustaan hyväksi edes toimivilla iOsseilla.
-
Viesti Kirjoittaja peku »
Joo, on ikävä että iOS alkaa muistuttaa Androidia. Itse pidän myös laitteesta jota ei tarvitse säätää paljoa ja jossa kaikki ominaisuudet (ne vähät mitä tarvitsee) toimivat.usagi kirjoitti: Melkoista kuraa, tämän takia aikoinaan ostin apple laitteita ettei tarvitse kärsiä roskasta mitä tuntuu koko ajan tulevan lisää. Ennen asetti vaan kerran ja sen jälkeen kaikki toimi.
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Ja sitten se FaceBook... mikä se on?
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Olen kerännyt ohjeita suomeksi osoitteeseen http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=91&t=217919Tennissukka kirjoitti: Suomeksi kiitos. En ole nörtti!
Sieltä löytyy myös ohjeet kysymääsi laitteen palautukseen ja DFU-tilaan saattamiseen. Tsemppiä!
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja getty »
Tuli sitten avattua tuo Musiikki-ohjelma varmaankin ensimmäistä kertaa eläissäni, ja onhan siellä se lahjalevy, mutta piisitkin näyttäisivät sijaitsevan pilvessä. Olen kyllä kuullut, että vastaavaa on muuallakin sattunut, mutta voin sanoa, että kokemus on omalle kohdalle sattuessa varsin aavemainen.
Niin ja 8.02 toimii muuten ihan hienosti ja lagaamatta kunhan päivityksen jälkeen muistaa tehdä soft resetin.
-
Viesti Kirjoittaja evok- »
Itse yllätyin home ja lock screenin virrankäytöstä, 15% ollut vähintään. Nopeat vilkaisut ja appien läpi scrollaus syö hämmästyttävän paljon.
-
Viesti Kirjoittaja Modifier »
Pikaisesti kokeilin tuota iBooksin asetusta ja kyllä se antaa ottaa mobiilidatan käytön pois ja pitää sen pois päältä. iPhone 6 ja iOS 8.0.2 käytössä. Jossain on mennyt varmaan bitti poikittain joka tuon aiheuttaa. Toki jos et ole esim. tilannut mitään podcasteja niin eipä tuon ohjelman pitäisi kyllä mitään silloin itsekseen tehdäkkään eikä akkua kuluttaa.Jaska78 kirjoitti:Tämä on kai tämänkin foorumin neroille liian vaikea kysymys. Ja muuten iPad3:ssa samat oireet...Jaska78 kirjoitti:Osaako joku kertoa miten saan mobiilidatan pois päältä tietyiltä sovelluksista. Kuten iBooks:sta ja Podcasteista. Laitteena siis 4S ja iOS 8.0.2 olen koittanut ottaa ton mobiilidatan pois noilta sovelluksista monin eri keinoin ja se menee automaationa aina päälle jos vain on itsessään mobiilidata päällä. Muilta sovelluksilta sen saa otettua pois.
Olen koittanut:
MacBook Pro 13"
iPad Pro 12,9"
iPhone 15Pro
Apple Watch Ultra
-
Viesti Kirjoittaja pasihil »
Taitaa olla tuossa mukana myös kun et tee puhelimella mitään. Eli idlenä.evok- kirjoitti:Olen 8:n asennuksen jälkeen alkanut seurata akun käyttö% taulua. Onko kenelläkään tullut tätä kautta yllätyksiä?
Itse yllätyin home ja lock screenin virrankäytöstä, 15% ollut vähintään. Nopeat vilkaisut ja appien läpi scrollaus syö hämmästyttävän paljon.
MacBook Pro 13”, Toucbar
Apple TV 4
Apple Watch series 3
Apple Airpods
-
Viesti Kirjoittaja eeroj »
Ainut yllätys, että lepotilassa 8.0.2 vie tosi vähän virtaskaa. Näyttää käyntiajaksi alle 2 min/h eli 8 tunnissa ei vielä akun lataus% tipu mihinkään sadasta. Seiskalla toi lukema oli n 5 min/h.pasihil kirjoitti:Taitaa olla tuossa mukana myös kun et tee puhelimella mitään. Eli idlenä.evok- kirjoitti:Olen 8:n asennuksen jälkeen alkanut seurata akun käyttö% taulua. Onko kenelläkään tullut tätä kautta yllätyksiä?
Eli jos puhelimella ei tee mitään, niin eipä se paljon akkua kuluta. Toinen asia on sitten, kun puhelinta käyttää, niin tuntuu, että virrankulutus on kasvanut. Valitettavasti en tullut merkanneeksi ylös esim. kuinka paljon seiska kulutti akkua tunnin puhelun aikana. Kasilla näyttää kuluttavan lähes 15% tunnissa eli akullisella puhuisi noin 6 h. Miten on niillä, joilla on vielä seiska? Ja puhelin on siis 4S.
-
Viesti Kirjoittaja pastor »
Minulla ei kyllä näy tuota iBooksia mobiilidatan käyttöasetuksissa. Podcastit sen sijaan näkyy. iP6 ja 8.0.2. käytössä myös.Modifier kirjoitti: Pikaisesti kokeilin tuota iBooksin asetusta ja kyllä se antaa ottaa mobiilidatan käytön pois ja pitää sen pois päältä. iPhone 6 ja iOS 8.0.2 käytössä. Jossain on mennyt varmaan bitti poikittain joka tuon aiheuttaa. Toki jos et ole esim. tilannut mitään podcasteja niin eipä tuon ohjelman pitäisi kyllä mitään silloin itsekseen tehdäkkään eikä akkua kuluttaa.
-
Viesti Kirjoittaja wakio »
http://www.pelilaite.fi/path-input-ensi ... ppaimisto/
App Storesta
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka