Tuliko mitään tuollaisia 18:ssa suomiversiolle? En itse ainakaan ole huomannut mitään uutta 17:n verrattuna.
Pari pikku juttua joilla voi muokata ulkoasua mutta siinäpä ne mitä olen huomannut.
Viesti Kirjoittaja ompunkuori »
Viesti Kirjoittaja ompunkuori »
Itse huomannut, että HomeKitissä on toistuvasti eri päivitysten jälkeen jotain pikku kummallisuuksia ja sitten bugeja jotka jatkuvat jopa edellisistä käyttiversioista lähtien. Ehkä räikein on mielestäni se, että jos teet tilanteen, luodaan sellainen vaikka nimelle "testi" tuohon liität vaikka 2 lamppua ja kaikki toimii OK vaikka liität tuon tilanteen erilaisiin automaatioihin. Mutta lisääpä siihen yksi uusi lamppu ja kas kummaa tilanne kyllä suoraan klikattuna toimii mutta automaatiossa vain ne 2 aiemmin ollutta lamppua, joten pitää mennä käsin automaatioon ja klikata täppä pois "testi" tilanteesta ja täppä takaisin, jolloin se myös näyttää, että automaatio ohjaa 3 lamppua (ennen tuota kliksuttelua näytti, että ohjaa 2 lamppua). Siis eikö tuollainen ole ihan alkeellisimmankin softan juttuja, että tuollaiset ryhmät joille luodaan jokin nimi minkä kautta ne toimii, toimisivat samassa softassa muuallakin kutsuttuna ryhmän nimellä, vaikka nyt näissä automaatioissa?Kuutio kirjoitti: ↑19.12.2024 klo 9.23 iOS 18.2 näytti rikkoneen jotain HomeKitissä. Käytän aika paljon ajastettuja komentoja Sirin avulla mutta ei näytä enää toimivan. "Hei Siri, sammuta pistorasia kahden tunnin päästä" toimi ennen juuri kuten pitikin. Nyt sanoo, että "Automaatiot pitää asettaa vähintään minuutin päähän".
Tuota ei taida pystyä edes tekemään manuaalisesti niin, että se tekisi sen vaan kerran? Vai onko tuohon joku kikka mitä en ole keksinyt? Koti sovelluksen kautta voi toki tehdä automaation mutta en varsinaisesti tuohon mitään automaatiota halua. Haluan vaan, että asia X sammuu tietyn ajan päästä.
Pitää varmaan koittaa, josko iOS 18.3 korjaisi tuon. EDIT: Ei näköjään korjannut
Viesti Kirjoittaja amanita »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”