iOS 7 kokemuksia
-
Re: iOS 7 kokemuksia
Viesti Kirjoittaja micsa.fi »
Ennen päivittämistä olin erittäin varautunut 7:n päivittämisestä iPhone 4:een. Minulla oli vielä tuoreessa muistissa kokemukset iOS 4:n toimivuudesta 3G:ssa parin kolmen vuoden takaa, jolloin käyttökelpoisesta puhelimesta tuli lähes käyttökelvoton hitaudun vuoksi. Myös muutamat netistä löytämäni testitraportit iOS 7:n toimivuudesta iPhone 4:ssa loivat kuvaa siitä, että puhelin tulisi selvästi hidastumaan ja päivitystä kannattaisi harkita tarkkaan. Olin kuitenkin tavallaan pakkoraossa, koska puhelimessani oli edelleen iOS 5.1.1 ja aikaikkuna iOS 6:nn päivittämiseksi oli jo sulketunut. Suurin osa uusista sovelluksista (mm. Google Maps, jolla saa "ilmaisen" turn-by-turn navigaation iPhone 4:een), vaatii vähintään 6.0:n.
Päivitys sisään (7.0.3) ja sormet ristiin. Loppuvaiheessa päivitys jumiutuu, ruudussa omenalogo ja puoleen väliin edennyt progressbar joka on jumiutunut paikalleen. Resettiä puhelimelle ja lopputuloksena puhelin buuttaa uuteen käyttisversioon. Tsekkaan saman tien suositellut asetukset paikalleen: animaatioiden minimointi, datan synkkaus iCloudiiin pois päältä yms.
Lopputulos on mielestäni selvästi plussan puolella. Perustoiminnot ovat hieman hidastuneet, mutta ei mitenkään katastrofaalisesti (kuten aikanaan iOS 4 3G:ssä). Tekstin kirjoitus on edelleen sujuvaa, ja sovellusten vaihtaminen sujuu ihan OK. Käytettävyysparannukset vievät kokonaisuutta mielestäni plussalle, uusi moniajonäkymä on selvästi vanhaa parempi ja myös Safarin parannukset on jees. Look-and-feelistä voi tietysti olla montaa mieltä, ainakin vanha puhelin tuntuu selvästi uudistuneelta.
-
Viesti Kirjoittaja KooMikko. »
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja mommmmi »
http://www.youtube.com/watch?v=5GZcCLfeH28
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Tyhjennys tehdään sitten joko puhelimen asetusvalikon kautta tai kytkemällä iTunesiin. Puhelin kysyy loppujen lopuksi, palautetaanko varmuuskopiosta vai otetaan uutena käyttöön. Valitaan jälkimmäinen.
Myöhemmin voi tietty palauttaa sitten rojut takaisin sisään ja kokeilla, toimiiko edelleen/vieläkään. Kun varmuuskopiot on ajan tasalla (kuten kaikilla pitäisi olla muutenkin), niin tuossa ei ole mitään riskiä.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja Lumisade »
Kuten jo aikaisemmin kirjoitin tällä palstalla, iPhone5:ssa ja iOS 7.0.3:ssa Safari tuntuu jotenkin hitaammalta. Se ei ollut pelkkä tuntemus, koska iPad3:ssa Safari lataa/näyttää nettisivut selvästi tosi hitaasti ja ärsyttävästi nykien. Samoin nykii iPad3 myös, kun moniajovalikosta valitsee esim. AppStoren, samoin jotkin muutkin liikkeet. Pitäisihän iPad3:n A5x suorittimessa olla riittävästi potkua, koska useat muut animaatiot ja liikkeet toimivat todella sulavasti. Taitaa olla ohjelmakoodissa vielä kovasti viilaamista. Ei tämmöistä olisi Jobsin aikana päästetty ulos.
iOS 7.1:stä odotellessa ....
-
Viesti Kirjoittaja jannu93 »
Ei ole tehon puutetta. Tuo AppStore nykii uudella iPad airilla, kun sen käynnistää moniajovalikosta.Lumisade kirjoitti:Nyt sitten on iPad3:n päivitetty 5.1.1 -> 7.0.3
Kuten jo aikaisemmin kirjoitin tällä palstalla, iPhone5:ssa ja iOS 7.0.3:ssa Safari tuntuu jotenkin hitaammalta. Se ei ollut pelkkä tuntemus, koska iPad3:ssa Safari lataa/näyttää nettisivut selvästi tosi hitaasti ja ärsyttävästi nykien. Samoin nykii iPad3 myös, kun moniajovalikosta valitsee esim. AppStoren, samoin jotkin muutkin liikkeet. Pitäisihän iPad3:n A5x suorittimessa olla riittävästi potkua, koska useat muut animaatiot ja liikkeet toimivat todella sulavasti. Taitaa olla ohjelmakoodissa vielä kovasti viilaamista. Ei tämmöistä olisi Jobsin aikana päästetty ulos.
iOS 7.1:stä odotellessa ....
Jotenkin vaan harmittaa että tuodaan keskeneräistä softaa jakoon. Uskotaan nyt että 7.1 korjaa nämä nykimiset.
-
Viesti Kirjoittaja KenSu »
-
Viesti Kirjoittaja Mulvio »
iPhone X 256GB Space Gray
✦✧
-
Ei minua niinkään häiritse AppStoren käynnistysnykiminen, vaan Safarin nykiminen ja selvä hidastelu (kyllä, nettiyhteyteni on täysin kunnossa). Ja nyt eilen illalla huomasin, että taustakuvan vaihtaminen iPad3:ssa kestää todella kauan. Aikalailla kuraa on iOS7 ainakin iPad3:ssa. iPhone5:ssa on toiminut selvästi paremmin.KenSu kirjoitti:No, minä kyllä mieluummin käytän iOS 7:aa jo nyt kuin odotan että kaikkia maailman kultasilmiä häiritsevät mitättömät nykimiset hiotaan pois.
Ja Emäntä tuosta Safarin nykimisestä ensin sanoi: "Tää takkuaa oudosti ja nykii...."
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Compaq Prolinea 4/33.
-
http://www.youtube.com/watch?v=TQaVhMTFhg0E-W kirjoitti:Omituista. Minulla kolmannen sukupolven iPadissa Safari toimii todella hyvin. Paremmin kuin kutosella toimi. Taustakuvan vaihto tosiaan kestää joitakin sekunteja, mutta sitä en onneksi joudu tekemään kovin usein.
Katsokaas tätä. Tämän tyyppinen ominaisuus(?) minulla on.
-
Viesti Kirjoittaja KoTeMi »
iPad Pro 11” 512 Gt
-
Viesti Kirjoittaja fmatic »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Aslan »
Vielä sama Mavericksille kiitos, asennuksen jälkeen kone kyykkää vähän väliä...
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Suoraan puhelimesta ladattuna laittoi puhelimen DFU-tilaan, ei toipunut ilman iTunesia.fmatic kirjoitti:Jahas 7.0.4 saatavilla. Korjaa ainakin FaceTime-puheluiden ongelmia yms. Täytyypä pistää lataukseen
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
-
iOS 7.0.4
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Näin kehuu mm. Macnn.com ja oma iPhone5:ni.
Edit: Otsikon korjaus - ja ei, en seuraa linkittämääsi keskustelua, siksi en nähnyt tuota aikaisempaa postausta tästä päivityksestä sivulla 34.
edit. Yhdistin viestin tähän iOS 7 kokemuksia -ketjuun. On varmaankin järkevää keskustella myös päivitysversioiden kokemuksista yhdessä ja samassa ketjussa, jotta vältämme turhat päällekkäisyydet ja haarat. t. mikastus
Syy: ketjujen yhdistys
R.
-
Re: IiOS 7.0.4
Viesti Kirjoittaja E-W »
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja KooMikko. »
Pitää kokeilla. Hidastusta on tullut navigaattoreihinkin niin paljon ettei niitä voi käyttää. Autolla ajaessa ohjeet tulee noin 100m myöhässä.E-W kirjoitti:Kokeile ottaa uutena käyttöön. Minulla toimii hyvin nelosella(kin).
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Asetuksissa voi nyt valita jos haluaa aina käyttää tätä tummempaa näppistä. Tosin tuo bugaa vielä vähäsen mutta itse tykkään tuosta tummasta näppiksestä enemmän.E-W kirjoitti:7.1 beta putkahti ulos. Ei mitään mullistavaa.
-
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
Minulla aivan samaa iPad kolmosessa. Nipistykset toimivat jos toimivat. Pitää odotella edellisen toiminnon jälkeen, muuten ei toimi.Lumisade kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=TQaVhMTFhg0E-W kirjoitti:Omituista. Minulla kolmannen sukupolven iPadissa Safari toimii todella hyvin. Paremmin kuin kutosella toimi. Taustakuvan vaihto tosiaan kestää joitakin sekunteja, mutta sitä en onneksi joudu tekemään kovin usein.
Katsokaas tätä. Tämän tyyppinen ominaisuus(?) minulla on.
Samoin rullaus alas/ylös ei toimi. Tai siis toimii kun on ensin odotellut jonkin aikaa. No, tökkien sittenkin.
Eilen latasin viimeisimmän version iPhone5S'ään. Face time toimintoa sen piti parantaa. Sai minun puhelimeni ihan sekaisin. Näytti että olisi jäänyt jumiin. Sitten pompsahti aloitusnäyttöön pyytäen pin-koodia. Kokeilin ensin sormenjälkijuttua. Ei toiminut. Sitten näpyttelin koodin. Väitti että se on väärä. Yritin uudelleen. Aina sama. Vääräksi väitti.
Lukitsi puhelimen ja pyysi puk-koodia. Näpyttelin sen. Pyysi pin-koodia. Pyysi toistamaan sen. Sitten ilmoitus että se on väärä. Puhelin lukittui. Pyysi puk-koodia. Sai sen. Pyysi pin-koodia. Ja kas nyt se sitten olikin oikea.
Pääsin sisään. Mutta jonkin aikaa räplättyäni heitti ulos. Kokeilin jälleen sormenjälki tunnistusta. Ei onnistunut. Näpyttelin pin-koodin. Kas, se olikin väärä. Puhelin lukkiutui. Pyysi puk-koodia ja sai sen . Pyysi pin-koodia. Tällä kertaa sitten onnistui.
Ja koko ajan minulla on ollut sama pin-koodi. Se EI ole voinut olla siis väärä.
Kävin poistamassa vanhat sormenjälki tunnisteet ja loin uuden.
Nyt on ainakin vielä toiminut ok.
Ihan hieman ketuttaa

-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Pääsit vähällä, minulla jäi tuo asennus iPhone5:ssa täysin jumiin, pyysi vain liittämään iTunesiin. iTunes löysi palautustilassa olevan puhelimen jonka jälkeen puhelimen palautus alkutilaan ja varmistuksen (onneksi oli otettu) palautus.ompponainen kirjoitti:...Eilen latasin viimeisimmän version iPhone5S'ään. Face time toimintoa sen piti parantaa. Sai minun puhelimeni ihan sekaisin. Näytti että olisi jäänyt jumiin.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka