Eli otin käyttöön taannoin Exchangen Gmailiin. Tämän jälkeen minulle on ilmestynyt Yhteystietoihin useita eri hakemistoja ja samalla minulla on yhteystiedoissa monistuneita tietoja.
Miten saisin yksinkertaisesti ja vaivattomasti kerättyä nyt olevat yhteystiedot samaan listaan niin sanotusti ja sekä poistettua monistuneet yhteystiedot. Tilan puute ei vielä vaivaa mutta silti olisi mukava, että nimet ovat vain kerran eikä kahdesti tai jopa jotkut neljästi.
Kiitoksia jälleen
iPad2, iPhone 6 ja MacBook Air.
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
tuomaril kirjoitti:Jos kokeilet ottaa niistä tileistä yhteystietojen synkkauksen pois päältä?
Siis Exchange tilistä poistan kohdan yhteystiedot ja jätän sähköpostin sekä kalenterin päälle?
Tarvitsetko pilvipalvelua? Tee DropBox tilisi tästä http://db.tt/ePkojziN ja saat 500MB lisätilaa maksutta. Samalla minä saan saman verran Kaikki voittaa.
Poiston Gmail tilistä yhteystiedot. Nyt kun mene Yhteystietoihin niin tulee vain kohta yhteystiedot jota klikkaamalla pääsee iCloud yhteystietoihin. Mutta siellä ei ole kaikkia tietoja jotka oli Gmailissa.
Onko olemassa keinoa millä saisin kaikki yhteystiedot järjestettyä niin, että monistuneet poistuu?
Eli sulla on Exchange tilissä useita osoitekirjoja, kuten mulla Outlookissa nää 3 jotka näkyy kuvassa.
Ongelmasta pääsis eroon kunhan pystyis iPhonesta valitsee mitkä osoitekirjat synkataan, mutta ainakaan itse en oo tämmöistä asetusta löytänyt.
iPhonehan synkkaa noi kaikki ja sitten lyö ne samaan listaan, jolloin näkyy useita yhteystietoja...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ensiksi kannattaa tietysti tarkistaa Outlookilla tai vastaavalla Exchange-clientilla, ovatko yhteystiedot todella monistuneet palvelimella.
Poistot ja muutokset kannattaa niinikään tehdä varsinaisella Clientilla. Jos yhteystiedot ovat palvelimella järjestyksessä, niin kyse on synkronoinnin ja iPhonen ohjelmiston puutteista - SetTainten ongelma viittaa sellaiseen.
Kun palvelinpää on kunnossa, tilin poistaminen ja uuudelleenperustaminen pitäisi palauttaa tilanteen iLaitteilla.
homenamsi kirjoitti:Ensiksi kannattaa tietysti tarkistaa Outlookilla tai vastaavalla Exchange-clientilla, ovatko yhteystiedot todella monistuneet palvelimella.
Poistot ja muutokset kannattaa niinikään tehdä varsinaisella Clientilla. Jos yhteystiedot ovat palvelimella järjestyksessä, niin kyse on synkronoinnin ja iPhonen ohjelmiston puutteista - SetTainten ongelma viittaa sellaiseen.
Kun palvelinpää on kunnossa, tilin poistaminen ja uuudelleenperustaminen pitäisi palauttaa tilanteen iLaitteilla.
Ymmärsit oman tilanteeni aivan okein:
Palvelimen päässä kaikki kunnossa kun useita osoitekirjoja.
iLaite ei tätä tajua vaan niputtaa kaikki samaan listaan --> Useita yhteystietoja peräkkäin.
Oma ongelmani ratkeaisi jos saisi valittua iLaitteesta mitkä Exchange palvelimen osoitekirjat synkronoidaan.
Pidän myös korjausehdotustasi salmesterille erittäin fiksuna.
Viimeksi muokannut SetTainte, 25.5.2012 klo 12.57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
eikös iPhonessa pysty linkittämään eri osoitekirjojen samoja tietoja toisiinsa, jolloin ne tuplat varmaan poistuisi listalta? Menet yhteystietoon, valitse muokkaa ja ihan alimpana on linkitä yhteystieto tms
iPhone näyttää synkkaavan kaikki Exchangen Yhteystietokansiot (Contacts, Suggested Contacts). iPhonen päässä voi kuitenkin valita, mitä tietoja yhteystietoja näytetään. Eli kun painaa Groups-namikkaa, niin valitsee "All Exchange" tilalle "Contacts", niin näkee vain esim. Contacts-kansion tiedot. Muut kansiot ovat kyllä puhelimessa, mutta ne eivät näy hakulistassa eivätkä siten haittaa.
iPhone 15 Pro, iPad Pro 11” M4, MacBook Pro 14” M2, Apple TV 4K
Itselläni oli tämä sama raivostuttava ongelma, jonka sain ratkaistua seuraavasti. Poistin exchange-tilin puhelimesta ja asensin sen uudelleen. Asennusvaiheessa puhelin kysyy, että poistetaanko kaikki olemassaolevat osoitetiedot, johon vastasin kyllä, jonka jälkeen laitteessa oli vain exchange-osoitteisto.
Niin paljon Apple-laitteita että kuvaukset ei mahdu tähän.