Apple ID nimet sekaisin?
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Apple ID nimet sekaisin?
Viesti Kirjoittaja KooMikko. »
Kertokaas mistä johtuu kun emäntä lähettää iPhone 4s:llä kuvakansiosta kuvia sähköpostilla niin lähettäjäksi tulee minun nimi. Jos hän taas lähettää viestejä sähköpostiohjelman kautta lähettäjäksi tulee hänen oma nimi. Emännällä ei ole luottokorttia ja minun kortti on liitetty hänen apple ID tunnukseen. Missään muualla ei ole minun nimeä hänen apple laitteissa tai missään apple asetuksissa. Kertokaan miten minun nimeni saa vois emännän apple tiedoista. Ei ole kiva kun vaimo lähettää ystävilleen kuvia ja kaikki luulee että ne on minun lähettämiä. Eihän tuo voi ottaa nimeä luottokortti tiedoista vai ottaako.
-
Re: Apple ID nimet sekaisin?
Ei kukaan tiedä mistä johtuu? Miten se voi ottaa nimen viesteihin luottokorttitiedoista?
-
Viesti Kirjoittaja antoine »
Katsopas, minkälaisia sähköpostitilejä Asetusten Posti, yhteystiedot, kalenterit -kohdasta löytyy, ja mikä niistä on alempana asetettu Oletustiliksi. Sen alapuolella lukeekin "Mailin ulkopuolella luodut viestit lähetetään oletustilillä."
Kohti länttä, kohti itää
Suomen suuren seistä pitää!
Kesken kahden vieraan verta
tohdi itses olla kerta!
–Eino Leino, Tähtiharha
Suomen suuren seistä pitää!
Kesken kahden vieraan verta
tohdi itses olla kerta!
–Eino Leino, Tähtiharha
-
Lisää ideoita. Miten on mahdollista kun vaimo lähettää kuvia sähköpostilla iPhonella tai iPadilla ystävilleen näkyy että minä olisin ne lähettänyt. Miten tämä on mahdollista. Minulla on oma ID ja vaimolla on oma ID. Molemmilla on omat sähköpostiosoitteet niin mistä hitosta emännän laitteet ottavat minun nimen noihin viesteihin.
-
Viesti Kirjoittaja juishi »
Mitä sanoo Settings -> iCloud -> Account?
mb pro m1
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Kokeile lähettää vaimosi laitteella jokin kuva sähköpostitse. Ennen lähettämistä tsekkaa lähettäjän tiedot. Siellä on epäilemättä sinun sähköpostiosoitteesi syystä tai toisesta. Vaihda se klikkaamalla. Toivottavasti onnistuu!KooMikko. kirjoitti:mistä hitosta emännän laitteet ottavat minun nimen noihin viesteihin.
Edit. Katso myös (tietty vaimosi puhelimesta):
Asetukset
Posti, yhteystiedot, kalenterit
Oletustili
Viimeksi muokannut E-W, 20.9.2013 klo 15.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ZTE Blade (Insmat Screen Protector, tarvikeakku 1300 mAh, microUSB-datakaapeli 30 cm).
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Siellä lukee vaimon sähköpostiosoite.juishi kirjoitti:Mitä sanoo Settings -> iCloud -> Account?
Siis mistä katson lähettäjän tiedot ennen lähettämistä?E-W kirjoitti: Kokeile lähettää vaimosi laitteella jokin kuva sähköpostitse. Ennen lähettämistä tsekkaa lähettäjän tiedot. Siellä on epäilemättä sinun sähköpostiosoitteesi syystä tai toisesta. Vaihda se klikkaamalla. Toivottavasti onnistuu!
Edit. Katso myös (tietty vaimosi puhelimesta):
Asetukset
Oletustili
Oletustili------- Kohdassa on valittavissa Gmail tai iCloud. Valitsee kumman tahansa sillä ei ole vaikutusta.
Gmail tili on vaimon gmail sähköpostiosoite ja iCloud tili on vaimon gmail sähköpostiosoite.
Omaa nimeäni en löydä mistään asetuksista.
-
Viesti Kirjoittaja richidi »
Käytättekö samassa iTunesissa (samalla macin käyttäjällä..) eri omistajien (sun ja vaimon) iLaitteita?
Sehän pelaa noinkin suht hyvin, ennen kuin tulee ongelmia. Yhdellä tutulla App Store kyselee nyt miehensä ID:n salasanaa.
Sehän pelaa noinkin suht hyvin, ennen kuin tulee ongelmia. Yhdellä tutulla App Store kyselee nyt miehensä ID:n salasanaa.
Some people do it by the book, but i prefer to go by feel…
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Sähköpostissa on kohta Lähettäjä. Jos se ei heti näy, klikkaa kohtaa Kopio/piilokopio.
ZTE Blade (Insmat Screen Protector, tarvikeakku 1300 mAh, microUSB-datakaapeli 30 cm).
Compaq Prolinea 4/33.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ja siinä iCloud kohdassa voi hyvinkin Asetuksissa olla vaimon AppleID mutta se sun sähköpostiosoitteesi on kohdassa Posti, yhteystiedot, kalenterit.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka