On sellainen tilanne että aikoinaan ystäväni laittoi uuden iphoneni synkkaamaan silloisen macbookkini kanssa ku oli alan mies, enkä sitten itse viitsinyt vaivautua opettelemaan. Noh se macbookki sanoi sitten itsensä irti jo aikaa sitten, joten iphoneni suri äitiään ja koitti elellä ilman sellaista, mut nyt olen saanut viihdoin uuden "äidin" ja tälläkertaa homman pitäisi koittaa selvittää itse ku en halua vaivata kiireistä ystävää ja ehkä on aika ymmärtää itsekin. Eli saisinko ohjeita tai jonkun hyvän linkin mistä voisi koko prosessin luntata? Iphonessa on siis personal hotspot jo, mut haluan että uudesta koneesta tulis iphonen varsinainen ns äiti. Eli, että kone saisi myös langallisen nettiyhteyden iphonesta ja myös että itunes synkkaisi jotta voisin siirtää koneelta musaa kuvii yms. iphonelle ja toisinpäin. Ja vielä suuresti toivon etten siinä prosessissa menettäisi sitä matskuu mitä siellä iphonella tällä hetkellä on.
Sitten mulla on myös ipad 1 ja sille pitäis tehdä sama juttu, vaikka se on jo ehkä hieman eri juttu, ku siihen voi näköjään ladata ainakin musaa miltä tahansa koneelta (mitä ei iphonella pysty, ainakaan niin ettei se pyyhi samalla koko kirjaston puhelimesta tyhjäksi, vai pystyykö sen kiertämään jotenkin? Jos kyllä niin ohjeita sillekin vastaanottaisin mielelläni), mut ainakaan musan siirtäminen ipadilta koneille ei onnistu, ellei se kone ole sit ns. synkattu äitinsä, vai voiko senkin kiertää? Voi tai ei, niin silti haluan ipadillekin tästä äidin jotta datan siirto onnistuisi mahdollisimman sujuvasti näiden kaikkien kolmen välillä.
Mulle on myös uutta ja epäselkeää et miten tää koko homma menee, kun olen ostanut ipadilleni itunesista musiikkia niin kai ne sieltä myös "äitikoneellekin" saa? Ja sieltä taas eteenpäin iphonelle. Eikö? Ipadillani ei ole koskaan vielä "äitiä" ollutkaan. Ja tämänkin kanssa toivon erityisesti etten menettäisi synkkausprosessissa matskua kun siellä on sitä ostettua musaa ja appseja.
Kiitos paljon kaikille etukäteen avusta ja kiva kun jaksatte yhä lukea näitä tyhmiä kysymyksiä.
i
iPhone 4lle ja iPad 1:lle uusi MacBook Pro "äidiksi"
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone 4lle ja iPad 1:lle uusi MacBook Pro "äidiksi"
Viesti Kirjoittaja omenankuori »
Viimeksi muokannut amanita, 30.1.2013 klo 12.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
Re: iphone 4lle ja ipad 1lle uusi macbook pro äidiksi
Viesti Kirjoittaja inf »
Piuha kiinni koneeseen ja synkkamaan, ei siinä muuta tarvita.omenankuori kirjoitti:On sellainen tilanne että aikoinaan ystäväni laittoi ...
i
Nettiyhteyden jako päällä ja sitten System Preferenceistä valitset verkko niin siellä pitäisi näkyä tuo iPhone yhtenä vaihtoehtona niin aktivoi se.
Viimeksi muokannut amanita, 30.1.2013 klo 11.05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
Syy: Edeltävän viestin lainausta lyhennetty
-
Re: iphone 4lle ja ipad 1lle uusi macbook pro äidiksi
Viesti Kirjoittaja omenankuori »
Kiitos tästä tiedosta. Tämä auttoi asiaa helposti niin että nyt toimii iphone langallisena modeemina macbookille, mut sitten pitäisi edelleen ratkaista nämä muut synkat mistä puhuin. Lisää vastauksia toivon. Kiitos etukäteen
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka