Skenaario on seuraava:
Vanhempani ovat lähestymässä iäkkyyttä. Heillä on ollut tähän saakka pöytätietokone, johon liittyvät ylläpito- ja troubleshooting-hommat olen hoitanut yleensä TeamViewerillä. Nyt vanhempani ovat laajentaneet laitekantaa iPadilla. Sen myötä edessä on tarve päästä säätämään senkin asetuksia etänä. Lisäksi minun olisi kätevää nähdä mitä laitteen näytöllä on (kysymykset ovat usein helpommin ymmärrettäviä kun tukena on kuva) ja jos mahdollista niin pystyä käyttämään UI:ta etänä.
Löysin täältä jotain juttua iPadin etähallinnasta, mutta se ei ihan vastannut minun käyttäcaseeni.
Googlettamani perusteella iPadin remote control- ja desktop sharing-softat on tehty client-käyttöä varten. Eli että iPadilla voi käpistellä esimerkiksi PC:tä. Mutta nyt käyttö olisikin toisin päin.
Koska en jaksa uskoa että olen ensimmäinen, jolla on vastaava tilanne käsillä (firmoilla on IT-osastot ja todennäköisesti useilla kaltaisillani on tuettavia lähisukulaisia), kysymykseni kuuluu: Mitä ratkaisuja skenaariooni on olemassa?
iPadin etämanageeraus/ remote control/ desktop sharing
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPadin etämanageeraus/ remote control/ desktop sharing
Viesti Kirjoittaja eerola »
Viimeksi muokannut eerola, 18.8.2013 klo 11.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-T
-
Re: iPadin etämanageeraus/ remote control/ desktop sharing
Viesti Kirjoittaja inf »
eerola kirjoitti:Skenaario on seuraava:
Vanhempani ovat lähestymässä iäkkyyttä. Heillä on ollut tähän saakka pöytätietokone, johon liittyvät ylläpito- ja troubleshooting-hommat olen hoitanut yleensä TeamViewerillä. Nyt vanhempani ovat laajentaneet laitekantaa iPadilla. Sen myötä edessä on tarve päästä säätämään senkin asetuksia etänä. Lisäksi minun olisi kätevää nähdä mitä laitteen näytöllä on (kysymykset ovat usein helpommin ymmärrettäviä kun tukena on kuva) ja jos mahdollista niin pystyä käyttämään UI:ta etänä.
Löysin täältä jotain juttua iPadin etähallinnasta, mutta se ei ihan vastannut minun käyttäcaseeni.
Googlettamani perusteella iPadin remote control- ja desktop sharing-softat on tehty client-käyttöä varten. Eli että iPadilla voi käpistellä esimerkiksi PC:tä. Mutta nyt käyttö olisikin toisin päin.
Koska en jaksa uskoa että olen ensimmäinen, jolla on vastaava tilanne käsillä (firmoilla on IT-osastot ja todennäköisesti useilla kaltaisillani on tuettavia lähisukulaisia), kysymykseni kuuluu: Mitä ratkaisuja skenaariooni on olemassa?
Taitaa olla että tuo iOS on sen verran suljettu että se estää ns. Etäohjauksen joltain muulta laitteelta. Teamviewerillä on mobiilisofta myös tuollaiseen mutta sitä ei tainnut iOS:lle saada.
-
Viesti Kirjoittaja Marius_Simon »
Taitaa vaatia JailBreakin. Muistaakseni olen kokeilut etähallintaa iPhone -> iPad, ei mikään helppokäyttöinen tapaus.
Can't we just all get along?
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
Suoraan etähallintaa ei voi tehdä kuten Windows tai OS X koneelle mutta tämmöistä on TV tarjolla: https://itunes.apple.com/us/app/teamvie ... 49585?mt=8
Käytössä: ATK
-
Viesti Kirjoittaja eerola »
Näyttää tuo TeamViewerin "ota screenshot ja lähetä se supporttihenkilöllesi" sen verran purkkaklemmariviritykseltä, että ilmeisesti iOS todellakin on suojattu turhan tiukasti eivätkä etätukiratkaisujen tekijät siksi saa kehitetyksi sille desktop-juttujen veroista tuotetta. Jos joku parempi menetelmä olisi olemassa, eivätköhän TeamViewerin koodarit sitä olisi käyttäneet.
iPadissa lienee se hankaluus, että sen formfactori muistuttaa enemmän tietokonetta kuin puhelinta, ja siksi ihmiset asettavat sille tietokoneenomaisia odotuksia. Harmi juttu että käyttöjärjestelmä asettaa esteitä.
iPadissa lienee se hankaluus, että sen formfactori muistuttaa enemmän tietokonetta kuin puhelinta, ja siksi ihmiset asettavat sille tietokoneenomaisia odotuksia. Harmi juttu että käyttöjärjestelmä asettaa esteitä.
-T
-
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
iOS on ainakin tällä hetkellä sen verran suljettu että tällainen täysin vastaava remote control kuin desktopeissa on ei onnistu, ainkaan ilman jailbreikkiä. MDM saa jotain muokattua, mutta ei kaikkea ja muutenkin tähän tilanteeseen varmaan liian hankala kaikkine servereineen
Lyhyesti: ei ole
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Lyhyesti: ei ole
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka