AirDrop
-
AirDrop
Viesti Kirjoittaja iTorsti »
AirDropilla voit lähettää iOS-laitteesta lähellä olevaan toiseen mokomaan verkkosivuja ja tiedostoja bluetoothia ja wifiä apuna käyttäen. Nopeus on kohdallaan!
Mitä hyviä käyttötapoja keksitte vrt. iMessage?
iPhone 13 Pro Max
Apple Watch 5 Hermès; AppleTV 4K; AirPods 2. Gen; AirPods Pro Max
-
Re: AirDrop
Viesti Kirjoittaja exlex »
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
Viesti Kirjoittaja tuulis »
Äkkiseltään en paljoa käyttöä keksi, jos ei kerta koneen kanssa pysty käyttämään.
Testaukset jatkunee tänään...
-
Viesti Kirjoittaja iTorsti »
Mulle on hakenut kuvan ilmeisesti icloud-sähköpostitililtätuulis kirjoitti:Testailin eilen. Jostakin se kaivo vastaanottajaksi mieheni yhteystietokuvakkeen, vaikka miehellä ei ole apple id:täkään. Kokeilin siis minin ja iphonen välillä.
Äkkiseltään en paljoa käyttöä keksi, jos ei kerta koneen kanssa pysty käyttämään.
Testaukset jatkunee tänään...
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
iPhone 13 Pro Max
Apple Watch 5 Hermès; AppleTV 4K; AirPods 2. Gen; AirPods Pro Max
-
Viesti Kirjoittaja k@ke »
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja Vilu »
Kun kytkee AirDropin pois niin oishan se hienoa jos se sulkisi radiot kanssa, mikäli radiot oli AirDropin starttaamia.E-W kirjoitti:Kun AirDropin laittaa päälle, se kytkee tarvittavat radiot päälle. Myös BT:n.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja k@ke »
Ok, tuota en ollut huomannut. Tosin, lähes sama päälle kytkemisrumba on silti tehtävä. Eli molemmat laittavat Airdropin päälle. Kun taas viestin lähettäminen on vaivattomampaa.E-W kirjoitti:Kun AirDropin laittaa päälle, se kytkee tarvittavat radiot päälle. Myös BT:n.
-
Viesti Kirjoittaja Niksunen »
k@ke kirjoitti:Ok, tuota en ollut huomannut. Tosin, lähes sama päälle kytkemisrumba on silti tehtävä. Eli molemmat laittavat Airdropin päälle. Kun taas viestin lähettäminen on vaivattomampaa.E-W kirjoitti:Kun AirDropin laittaa päälle, se kytkee tarvittavat radiot päälle. Myös BT:n.
Miksei vain pidä airdroppia koko ajan päällä ?
-
Viesti Kirjoittaja fuel »
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja Antti J. »
Mutta tyydytään Dropboxiin ja Skydriveen, ei auta.
-
Viesti Kirjoittaja Lappalainen »
-
Viesti Kirjoittaja ikl »
Ei ilmeisesti ole kenelläkään käynyt mielessä, että tuo ominaisuus olisi tulossa kohta julkaistavassa OS X mavericksissa? Jo siellä applen kesäkuun tapahtumassa kävi aika hyvin ilmi, että iOS 7 ja OS X mavericks on tehty toimimaan yhdessä.exlex kirjoitti:Itse olen tähän vähän pettynyt, koska Airdrop ei toimi os x:n kanssa vaikka nimi on tarkalleen sama, kuin os x:ssä. Olisivat voineet kyllä tehdä toimivan myös tietokooneen kanssa. Tämän takia pidän ominaisuutta melko turhana.
-
Häh, et ole saanut toimimaan vai? Kyllä mulla ja vaimon porukoilla pyörii ihan vaivatta, sekä WLAN:n että piuhan kautta...Lappalainen kirjoitti:Samaa saissia toi Airdrop on tietokoneiden välilläkin.Jos sulla pöytäkoneet kiinni piuhalla niinkuin yleensä on kotiverkossa niin ei toimi.
-
Viesti Kirjoittaja Lappalainen »
No kerro sitten millä kilkkeellä?Antti J. kirjoitti:Häh, et ole saanut toimimaan vai? Kyllä mulla ja vaimon porukoilla pyörii ihan vaivatta, sekä WLAN:n että piuhan kautta...Lappalainen kirjoitti:Samaa saissia toi Airdrop on tietokoneiden välilläkin.Jos sulla pöytäkoneet kiinni piuhalla niinkuin yleensä on kotiverkossa niin ei toimi.
-
Viesti Kirjoittaja vemssi »
-
Viesti Kirjoittaja suomu3 »
Itsekin haluaisin tietää miten mäkin ja i-laitteen välillä tiedostot saa siirtymään airdropilla. olisi kyllä plussaa.Antti J. kirjoitti:
Häh, et ole saanut toimimaan vai? Kyllä mulla ja vaimon porukoilla pyörii ihan vaivatta, sekä WLAN:n että piuhan kautta...
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Mä testasin asiaa alunperin kahden MBP:n välillä WLAN:n yli, sekä kotona että tosiaan vaimon vanhemmilla. Ei ongelmaa. Samoin tuli vähän kuin vahingossa testattua niin, että vaimon isän MBP oli kiinni piuhan päässä, mun kone taas WLAN:ssa, ja ainakin mp3-tiedosto pomppasi koneesta toiseen ilman ongelmaa.Lappalainen kirjoitti:No kerro sitten millä kilkkeellä?Antti J. kirjoitti:Häh, et ole saanut toimimaan vai? Kyllä mulla ja vaimon porukoilla pyörii ihan vaivatta, sekä WLAN:n että piuhan kautta...Lappalainen kirjoitti:Samaa saissia toi Airdrop on tietokoneiden välilläkin.Jos sulla pöytäkoneet kiinni piuhalla niinkuin yleensä on kotiverkossa niin ei toimi.
Tässä vaiheessa tosiaan molemmilla oli OS X Lion asennettuna ja itse tapahtumasta on ööö... Vuosi? En tiedä sitten että olenko nähnyt unta vai mitä tässä on tapahtunut.
-
Taisipa kuitenkin olla niin, että se tiedosto siirtyi WLANin yli, vaikka MBP olikin piuhalla kiinni (WLAN on aina aktiivinen vaikka piuha olisikin kiinni, ellei sitä erikseen käy sammuttamassa), koska ilman viritystä AirDrop ei toimi kuin WLANissa.Antti J. kirjoitti:Mä testasin asiaa alunperin kahden MBP:n välillä WLAN:n yli, sekä kotona että tosiaan vaimon vanhemmilla. Ei ongelmaa. Samoin tuli vähän kuin vahingossa testattua niin, että vaimon isän MBP oli kiinni piuhan päässä, mun kone taas WLAN:ssa, ja ainakin mp3-tiedosto pomppasi koneesta toiseen ilman ongelmaa.
-
Viesti Kirjoittaja antoine »
Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko tosiaan niin että AirDrop toimii suoraan raudan päällä tuollaisen oman ad-hoc-standardinsa kanssa, eikä ollenkaan normaalin tcp/ip-liikenteen (joka ei tietääkseni ota kantaa verkon langallisuuteen tai langattomuuteen) seassa?vemssi kirjoitti:Applen (tässä tapauksessa siis Mac OS X Lionin) AirDrop perustuu WLAN-standardin uuteen tulokkaaseen, PANiin (Personal Area Networking), eikä se ilman viritystä toimi ethernetin kautta eikä myöskään vanhemmilla WLAN-sovittimilla, joissa ei tuota tukea ole.
Minullakin on kaksi 10.8-konetta samassa wlanissa kiinni, ja näiden välillä olen todennut airdropin toimivan moitteetta. Eikö tuosta seuraisi kuitenkin, että niiden pitäisi katkaista kaikki tcp/ip-liikenteensä AirDrop-siirron (ja ehkä tunnistautumisenkin) ajaksi, koska laitteisto kerran pitää ottaa tuohon PAN-käyttöön? Tällaista taas en ole havainnut.
Suomen suuren seistä pitää!
Kesken kahden vieraan verta
tohdi itses olla kerta!
–Eino Leino, Tähtiharha
-
Olettaisin siis, että AirDrop ei paketoi dataa TCP/IP-paketteihin, vaan pukkaa menemään suoraan PAN-laajennoksen mahdollistamana alemman tason kuljetusprotokollalla. Käyttöjärjestelmän tasolla olemassa olevan TCP/IP-yhteyden ei tarvitse tietää tuosta mitään ja jos homma on vielä tehty fiksusti, niin metodilla onnistuu samanaikaisesti niin ad-hoc kuin tukiaseman kautta kulkevakin liikenne.
Pitääkin joskus sniffailla tarkemmin miten tuo toimii.

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka