Olen tottunut aina silloin tällöin yhdistämään iPhonen&iPadin läppäriin varmuuskopiointia ajatellen. On jäänyt vähän hämäräksi mitä ja miten tuonne iCloudiin voi varmuuskopioida ? Käsittääkseni iTunes tekee ihan 1:1 kopion puhelimesta/tabusta mutta iCloudiin ainakin osa ohjelmista varmuuskopioi jotain, mutta mistään ei saa selville mitä.
Mitenkä tuo kämmenlaitteiden varmuuskopiointi olisi järkevintä tehdä ? Wifin kautta iTunesiin ja antaa iCloudin hoitaa synkkauksen jotta molemmat ovat ajantasalla ?
Varmuuskopiointi?
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Varmuuskopiointi?
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
Viimeksi muokannut jjpeltola, 25.10.2013 klo 1.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
Re: Varmuuskopiointi ?
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Puhelimesta ei varmuuskopioida musiikkia tai ohjelmia. Ne on tarkoitus synkronoida iTunesista takaisin laitteelle, kun laite otetaan uutena käyttöön. iCloud on vaihtoehtoinen tapa varmuuskopioida. Sinne ei ole pakko laittaa kuvia, jos tila käy ahtaaksi, mutta muuten tuonne pitäisi mennä kaikki samat kuin iTunesinkin kautta. Valinta tapahtuu esim. iTunesista (Yhteenveto->Varmuuskopiot->Varmuuskopioi automaattisesti iCloudiin) ja iPhonessa on asetusten iCloud-kohdassa "Tallennus ja varmuuskopiot".Vklnuppi kirjoitti:Olen tottunut aina silloin tällöin yhdistämään iPhonen&iPadin läppäriin varmuuskopiointia ajatellen. On jäänyt vähän hämäräksi mitä ja miten tuonne iCloudiin voi varmuuskopioida ? Käsittääkseni iTunes tekee ihan 1:1 kopion puhelimesta/tabusta mutta iCloudiin ainakin osa ohjelmista varmuuskopioi jotain, mutta mistään ei saa selville mitä.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Re: Varmuuskopiointi ?
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
Selvä, vähän sekava systeemi yhdessä synkkauksen kanssa
Minulla siis iPad ja iPhone synkkautuvat toistensa mukaan iCloudin kautta. Läppäriä (Macbook Air) en saa liitettyä tähän synkkaukseen koska tässä on vielä Snow Leopard. Käsittääkseni kuitenkin Mavericksin myötä ominaisuus tulee myös tähän.
Musiikkia minulla on vain Spotify muodossa ja ymmärrettävää, ettei sitä voi varmuuskopioida. Miten käy iBooks dokumenttien kanssa ? "Virallisia" minulla ei ole, mutta paljon omia pdf-tiedostaja tallennettuna iPadiin. Ainakaan tällän hetkellä ne eivät ilmesty iPhoneen enkä tiedä ovatko edes pilvessä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Musiikkia minulla on vain Spotify muodossa ja ymmärrettävää, ettei sitä voi varmuuskopioida. Miten käy iBooks dokumenttien kanssa ? "Virallisia" minulla ei ole, mutta paljon omia pdf-tiedostaja tallennettuna iPadiin. Ainakaan tällän hetkellä ne eivät ilmesty iPhoneen enkä tiedä ovatko edes pilvessä.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka