Tarve on tämä. Reissun päällä tulee tarve löytää avoin WIFI. App store on turvoksissa erilaisia WIFI hotspot listauksia, mutta ne kaikki ovat epätäydellisiä. Siis kun kyse on tietokannasta johon lisätään vapaita WIFI hotspotteja, jollain ehdoilla ja sellaisen löytäminen, joka kattaisi täydellisesti sen kaupungin/maan missä sattuu olemaan on mahdotonta.
Minun tarve olisi kytkeä puhelin päälle ja se kävisi kaikki tarjolla olevat WIFIt läpi ja antaisi vaikkapa jonkin merkkiäänen kun on löytynyt wifi, johon pääsee sisälle ilman tunnuksia ja muuta rekisteröitymistä. Näin vaikkapa kävellessä kaupungin keskustassa tulisi jonkin ajan päästä käsitys mille kohtaa kannattaa asettua lukemaan sähköpostit tms.
En siis hae mitään miten murtaudun WIFIn työkalua vaan sellaisen skannerin, joka raportoisi minulle kun löyty varmasti avoin verkko, jota voin käyttää. Kahviloilla&Hotelleilla on paljon avoimia verkkoja, mutta niissä on usein joku nettiselaimessa syötettävä koodi, jota et näe ennen kuin olet kirjautunut verkkoon. Siis minun tarve olisi se, että puhelin testaisi kaikki löytämänsä verkot ja raportoisi heti kun löytyy sellainen joka päästää nettiin ilman mitään temppuja.
Toki tämän voi tehdä testailemalla verkkoja yksi kerrallaan manuaalisesti, mutta tuollainen app olisi kiva. Nyt löydän vain appeja, jotka kertovat mitä hotspotteja tietokannasta löytyy samoin kuin appeja, jotka kertovat mitä laitteita ja liikennettä siinä minun nykyisin käyttämässä WIFI verkossa liikkuu. Minä haen enemään sellaista mitäs hotspotteja juuri tässä olisi tarjolla tyyppistä appia.
Onkos tämä nyt sellaisia juttuja, että App Store on tämän estänyt ja Jailbreak on ainoa vaihtoehto saada tällainen toiminto? Googlailu kertoi vähän tähän suuntaan.
timo
WiFi skanneri
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
1 viesti
• Sivu 1/1
1 viesti
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka