Synkronointi epäsynkassa
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Synkronointi epäsynkassa
Viesti Kirjoittaja petentic »
Minulla on iTunes 12.1.2.27 64-bit Windows-koneessa ja iPhone 4S 8GB iOS 8.1.3. Puhelin on täynnä, vapaata tilaa 0 ilmoittaa puhelin itse. Joten poistaisin sovelluksia ja kuvia iTunesin käyttöliittymällä. iTunesista klikkailen ohjelmia poistettavaksi. No, iTunes näyttää siellä alhaalla graafisesti jotta pitäisi olla vapaata 2,6 GB... Kun klikkaan sieltä vierestä "Käytä", tulee herja, jotta puhelimen synkronointia ei voi suorittaa, vapauta vähintään 1 MB tilaa. Wtf?
-
Re: Synkronointi epäsynkassa
Viesti Kirjoittaja atheos »
Poista puhelimesta ensin, helpointa varmaan poistaa muutama turha ohjelma. Tai vaikka tarpeellinen mutta joka ei sisällä mitään olennaista dataa kuten Facebook, Spotify jne.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Tilanteeseen auttoi, että Windowsin resurssienhallinnan kautta kävin automaagisella kuvien tuonti-toiminnolla tuomassa (ja samalla poistamassa) kaikki kuvat, jolloin vapautui noin 0,4 GB. Tämän jälkeen iTunes näytti vapaata tilaa 3,2 GB (!). Klikkailin poistettavaksi kasan appseja. Sitten klikkasin "käytä". Synkronointi lähti käyntiin. Sen jälkeen garfiikkapalkki kertoi, että vapaata tilaa on 1,5 GB. Vieressä on "Synkronoi"-painike. Pyörähtää synkronointi uudelleen käyntiin...
Siis olisihan se kiva että iTunes tietäisi, paljonko puhelimessa on vapaata tilaa ja paljonko ei. Mutta eipä näytä tietävän.
Käyttöliittymässä kovasti auttaisi se, että olisi kaksi grafiikkapalkkia: ensimmäisessä puhelimen todellinen tallennustilan käyttö nyt sekä toisessa puhelimen tallennustilan arvoitu käyttö sen mukaan, millaisia synkronointiasetuksia ja ohjelmien poistoja olen valinnut. Nyt näyttää diibadaabaa, eikä käyttäjä voi varmistua tallenustilan käytöstä muutoin kuin tarkistamalla itse puhelimesta.
Jos foorumilla on Cupertinon suhteilla varustettuja, niin tämän idean saa välittää siellä eteenpäin ...![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Siis olisihan se kiva että iTunes tietäisi, paljonko puhelimessa on vapaata tilaa ja paljonko ei. Mutta eipä näytä tietävän.

Käyttöliittymässä kovasti auttaisi se, että olisi kaksi grafiikkapalkkia: ensimmäisessä puhelimen todellinen tallennustilan käyttö nyt sekä toisessa puhelimen tallennustilan arvoitu käyttö sen mukaan, millaisia synkronointiasetuksia ja ohjelmien poistoja olen valinnut. Nyt näyttää diibadaabaa, eikä käyttäjä voi varmistua tallenustilan käytöstä muutoin kuin tarkistamalla itse puhelimesta.
Jos foorumilla on Cupertinon suhteilla varustettuja, niin tämän idean saa välittää siellä eteenpäin ...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Pisteenä i:n päälle: Kun käynnistää tietokoneen uudestaan ja edelleen iTunesin, alagrafiikka näyttää taas että 3 GB olisi vapaata tilaa. Ilman että olen yhtään asetusta edellisestä muuttanut. Painikkeet ovat "Peru" ja "Käytä". Puhelimssa on silti vain 1,4 GB vapaata 

4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka