Minulla on iPhonessa VR Mobiili -sovellus. Omiin lähijunien aikatauluhakuihin ja ajoittaisiin lippujen ostoihin sovellus toimii pääsääntöisesti hyvin ja riittävästi.
VR Mobiilissa on matka- ja aikatauluhaussa myös ominaisuus, jossa sovellus löytää automaattisesti puhelinta lähimmän aseman tai pari lähintä asemaa. Tai siis löytäisi, jos tuo toimisi. Vielä silloin, kun minulla oli iPhone 4, tuo lähimpien asemien haku toimi pääsääntöisesti aina. Noin vuosi sitten kun olin vaihtanut puhelimeksi iPhone 6:n, tuo toiminnallisuus lakkasi toimimasta. Tai lakkasi toimimasta ainakin minulla.
Sovelluksessa kun klikkaa hakukenttää / nuolta, tulee herja Lähimpiä asemia ei löytynyt. Tämä toki johtunee siitä, että asetuksissa sijaintipalvelut ei edes tunnista / löydä (tällä hetkellä) koko sovellusta. Joskus aiemmin tuo on tuolla asetuksissa näkynyt, mutta valinta Salli VR Mobiilin käyttää sijaintipalveluita aina ei vaan jäänyt päälle. Tai siis ei pysynyt päällä, vaikka valinnan tekikin. Ja tämä on tosiaan erikoista, että tällä hetkellä minun puhelimen asetuksissa sijaintipalvelut kohdassa edes näy koko sovellusta. Asetusten "pääsivulla", jossa on listattuna kutakuinkin kaikki sovellukset, VR Mobiili näkyy, mutta siellä on valittavissa vain mobiilidata päälle tai pois.
Vaimon puhelimella (samat speksit kuin omassani) kun kokeilin, niin äsken tuo lähiasemahaku toimi. Hetken. Mutta sitten lakkasi toimimasta.
Olen raportoinut asiasta VR:lle noin vuosi sitten ja toivonut korjausta, mutta mitään ei ole kuulunut.
Täysin varma en ole edes siitä, onko vika sovelluksessa vai onko kyse jostain asetuksesta, joka minulla puhelimessani on. Enkä vain pysty itse keksimään sitä, että mikä tuo asetus olisi. Sinänsä myös jännää, että välillä (sattumanvaraisesti) tuo toimii, välillä ei. Ja aiemmalla puhelin- ja käyttisversiolla toimi ihan hyvin.
Onko kellään muulla kokemusta ko. sovelluksesta? Toimiiko lähiasemahaku, näkyykö sovellus sijaintipalvelut-valikossa asetuksissa? Onko sovellus vain yksinkertaisesti paska vai onko kyse jostain omista asetuksista, mitä en pysty keksimään?
Käytössä siis iPhone 6, iOS 9.1. Sovellusta olen poistanut ja asentanut uudelleen. Ei apua tuosta. Ja sama vika ollut koko ajan tässä kuutosessa, myös iOS 8 -järjestelmällä.
VR Mobiili
Kaikki ohjelmiin, iTunes Storeen, App Storeen, synkronointiin, iOS-käyttöjärjestelmään jne. liittyvät keskustelut tänne
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
VR Mobiili
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Viimeksi muokannut Miklu, 30.10.2015 klo 19.20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
Re: VR Mobiili
Viesti Kirjoittaja astrakaani »
Eipä näytä toimivan lähiaseman paikannus täälläkään (ip6, ios 9.02).
Ei näy myöskään sijaintipalveluissa asetuksissa, mutta näkyy asetusten ohjelmalistauksessa kuten sinullakin.
Taitaa olla ohjelman bugi. En ole osannut tuota paikannusta kyllä kaivata, kun itse ostelen tuolla vain pitkänmatkan junalippuja muutaman kerran vuodessa ja lähtöpaikkakin on lähes aina sama.
Ohjelman "omat liput" kansio on kyllä näppärä ja esim. juuri nyt on mobiilisovelluksessa myös -40% tarjous kaukojunalipuista.
Ei näy myöskään sijaintipalveluissa asetuksissa, mutta näkyy asetusten ohjelmalistauksessa kuten sinullakin.
Taitaa olla ohjelman bugi. En ole osannut tuota paikannusta kyllä kaivata, kun itse ostelen tuolla vain pitkänmatkan junalippuja muutaman kerran vuodessa ja lähtöpaikkakin on lähes aina sama.
Ohjelman "omat liput" kansio on kyllä näppärä ja esim. juuri nyt on mobiilisovelluksessa myös -40% tarjous kaukojunalipuista.
-
Viesti Kirjoittaja oppenheimer »
Ei toimi myöskään, iP5 iOs9.1
Toisaalta lähiliikenteen lippujahan tuolla ei voi ostaa.
Toisaalta lähiliikenteen lippujahan tuolla ei voi ostaa.
Viimeksi muokannut oppenheimer, 31.10.2015 klo 18.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It's easy to die up here. Everything else is just work.
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Voi sillä vyöhykelippuja ostaa. Kai se lähiliikennettä on Hyvinkäälle ja Riihimäelle, ehkä jopa Lahteen asti.
Kiitos tiedosta, että samaa vikaa on muillakin eikä vika tällä kertaa ole omissa asetuksissa.
Jostain syystä sovelluksen kieli on muuten äskettäin vaihtunut englanniksi. Outo bugi tuokin. Valikot ym. näkyvät suomeksi, mutta kun menee valikosta "sisään", on kaikki englanniksi.
Kiitos tiedosta, että samaa vikaa on muillakin eikä vika tällä kertaa ole omissa asetuksissa.
Jostain syystä sovelluksen kieli on muuten äskettäin vaihtunut englanniksi. Outo bugi tuokin. Valikot ym. näkyvät suomeksi, mutta kun menee valikosta "sisään", on kaikki englanniksi.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
Viesti Kirjoittaja astrakaani »
Jep, kielen vaihtumisen englanniksi huomasin torstai-iltana pitkästä aikaa lippuja ostaessani. Samalla hain mobiilisoftan kokeeksi myös iPadille, kun väittivät yhteensopivaksi. Ja pöh, sehän oli vain iPhone softa suurennettuna. Enpäs ole tuollaisiin törmännyt enää pitkiin aikoihin. Ohjelman kehitystyö on selvästi melko heppoisissa kantimissa.
Viimeksi muokannut astrakaani, 31.10.2015 klo 21.38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja duh »
Ei toimi(/nut) lähimpien asemien paikannushaku iPhone 6:ssa eikä 5S:ssä. Lisäksi aika/ostorajoitus viimeistään minuuttia ennen junan lähtöä on vähän hoopo, lippu on kuitenkin kai tunnin voimassa. Korttitietojen tallentaminenkaan ei onnistu, jolloin ostaminen kestää ikuisuuden.
Toisaalta, sovellus on kyllä kieltämättä toiminnaltaan VR:n näköinen - vähän sinne päin.
Toisaalta, sovellus on kyllä kieltämättä toiminnaltaan VR:n näköinen - vähän sinne päin.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka