Jultsu kirjoitti:olisi ihan loputon suo yrittää tukea kolmeasataa eri symbolia.
Tämä ei pidä paikkaansa. Se että järjestelmä ei tue kuin tiettyjä kirjaimia on järjestelmän suunnittelijoiden ja koodaajien laiskuuttta/osaamattomuutta. Ratkaisu on nimittäin hyvin yksinkertainen, käytä UTF-8 merkistökoodausta.
UTF-8 supports any unicode character, which pragmatically means any natural language (Coptic, Sinhala, Phonecian, Cherokee etc), as well as many non-spoken languages (Music notation, mathematical symbols, APL).
Mutta noiden ikivanhojen järjestelmien muuttaminen jokaisessa maassa jokaisessa tarvittavassa solmukohdassa onkin sitten sellainen työ, ettei taida miljardit riittää kellään saati sitten taito organisoida tuota...
Omalla kohdalla ongelmia tuotti jo pelkän väliviivan olemassaolo, esimerkiksi täällä Puolassa olen pankin tiedoissa pelkkä Juha (ja sama lukee kortissa) vaikka oikea nimi on Juha-Matti, pankin järjestelmä ei hyväksynyt väliviivaa ja maahanmuuttovirastoonkin piti lähettää oikaisupyyntö nimen teurastuksen vuoksi (Juha Matti)
Mä luovutin Curven suhteen ja lopetin tilini siellä ennen kuin se ehti käytännössä edes alkaa. Eivät saaneet lähetettyä korttia 4 viikossa vaan se oli edelleenkin prosessing tilassa.
Aspasta vastattiin että ongelma on tiedossa, koskee vain hyvin pientä osaa tilauksista ja korjataan mahdollisimman pian. Mutta kun asia ei tuntunut etenevän niin ilmoitin sinne että "pitäkää tunkkinne".
aritko kirjoitti:Tämä ei pidä paikkaansa. Se että järjestelmä ei tue kuin tiettyjä kirjaimia on järjestelmän suunnittelijoiden ja koodaajien laiskuuttta/osaamattomuutta. Ratkaisu on nimittäin hyvin yksinkertainen, käytä UTF-8 merkistökoodausta.
Ei taida riittää pelkästään se, että järjestelmä käyttää UTF-8:aa, kun ne merkit pitää saada myös painettua korteille.
Tervetuloa IT:n ihmeelliseen maailmaan. Moni sitä hämmästyisi kun tietäisi kuinka vähäisellä taidolla tätä laivaa kipparoidaan ja kuinka paljon purkkaa maailmaan mahtuu.
homenamsi kirjoitti:
Vai onko firma saanut jonkun vanhan infran halvalla?
Kuten Suomen terveydenhuolto sai 1980-luvun lopulla MUMPS-systeemin.
Mitä mitä? MUMPS:han on niin kuuminta hottia että sitä ei saa halvalla. Apottihan on MUMPS-pohjainen eikä sitä kukaan liene halvaksi kutsunut. Ja tulipa vastaan apottiprojektin markkinointisivu jossa nimenomaan nostivat MUMPSin hankkeen hyvänä puolena. Käsittämötöntä!
Viimeksi muokannut KenSu, 27.2.2020 klo 22.52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uppoaminen tähän MUMPS-suohon sai alkunsa mukamas ilmaisesta jenkkiveteraanisairaalan (US Veterans Administration) systeemistä, jota alettiin sovittaa suomalaiseen sairaanhoitoon Varkaudessa 1980-luvulla. Jenkeissä kehittämiseen osallistui suomalainen lääkäri, joka 'kaupitteli' järjestelmän tänne.
Tietenkin tarvittiin koko joukko konsultteja, jotka sitoutuivat MUMPsiin.
[MUMPSille on Wikipediassa muitakin merkityksiä, mm. "Mumps is a viral disease caused by the mumps virus." Taidatkos sen paremmin sanoa Tuskin KenSukaan. ]
Päivitetään omia kokemuksia Curven suhteen. Lähdin kokeilemaan, koska Osuuspankki osoittaa kyvyttömyyttään pysyä mobiilimaksamisen aallonharjalla. Kauhulla odottelen pyörän keksimistä uudelleen, kun tuovat jossain vaiheessa kevättä markkinoille "kätevän" Pivo rävästyksen...? Toivottavasti silloin ymmärtäisivät myös kuunnella asiakaskuntaa ja lisätä samalla Apple Pay tuen, vaikka se ehkä jonkun potentiaalisen Pivo tms. käyttäjän karsisikin pois. Oman näkokulmani mukaan pankin olisi tärkeää kuunnella asiakasta ja mahdollistaa eri maksutapoja, joista käyttäjä valitsee itselleen mieluisimman. Yhteen systeemiiin pakottaminen tuo mieleen pikemminkin herra Adolfin ajat.
Mutta itse asiaan:
Laitoin Curven kortin tilaukseen sunnuntaina 23.2. Samalla lisäsin kolme korttia sovellukseen ja jäin odottelemaan katevarauksia.
Tiistaina 25.2. ensimmäinen veloitus näkyi ja sain yhden kortin varmistettua. Toisen kortin debit puolella katevaraus näkyi tänään 2.3., mutta samaisen kortin luottopuolen veloitusta ei ole vieläkään näkynyt. Kortin tilaaminen sovelluksella sujui kätevästi, kuten myöskin korttien varmentaminen. Joku tästä vinkkasi jo aiemmin, eli Osuuspankin asiakkaana katevaraukset/veloitukset näkee muuten jonkin verran nopeammin Pivon puolelta, joten jos kiirettä pukkaa niin kannattaa tarkistaa sieltä ensin.
Tänään postissa saapui myös itse kortti, jonka aktivointi Curven sovelluksessa kävi käden käänteessä. Samalla sain lisättyä kortin Wallettiin ja otettua Apple Payn käyttöön. Nyt näyttäisi olevan kaikki valmiina niin Watchilla kuin puhelimellakin maksuun.
Vielä kun OP ymmärtäisi mahdollistaa Apple Payn, niin ei tarvisi bonuksista/plussista luopua. Vai olenko ymmärtänyt oikein, että pankin Apple Pay tuella myös bonuskortit saa luettua kellolla maksamisen yhteydessä? Sinänsä hyöty on pienehkö ja mikäli kellomaksut vain toimivat sujuvasti, olen käytettävyyden helppoudella valmis uhraamaan bonuskertymät ja leikkomaan kaikki kanta-asiakkuuskortit palasiksi.
Sydäntä raastaa kun täällä Lidl puskee kovalla höyryllä omaa mobiiliäpplikäätiö-bonuskorttipaskaansa. Tottakai ko. sovellus on lukittu vain tämän maan sovelluskauppaan, joten puhelimesta pitäisi vaihtaa maata jotta tuon saisi ladattua. No, eiköhän se suomeenkin rantaudu jollain aikavälillä. Sillä välin itse vain heilauttelen puhelinta kassalla ja nautin edes jonkinlaisesta anonymiteetistä.
Mailia kirjoitti:Ymmärtääkseni bonuskorttien pitäisi itse hoitaa Apple Pay -integraatio, että se onnistuisi.
Asia on varmaankin näin. Ei muuta kuin S- ja K-ryhmälle noottia asiasta. Itse tahtoisin myös Apple Watch -tuen. En maksa missään muualla kuin S-ryhmän kaupoissa muuten kuin kelloa heiluttamalla (Dansken tili takana), Prismoissa joudun alentumaan kaivamaan kortin esille, sääli.
jpkarhu kirjoitti:Päivitetään omia kokemuksia Curven suhteen. Lähdin kokeilemaan, koska Osuuspankki osoittaa kyvyttömyyttään pysyä mobiilimaksamisen aallonharjalla. Kauhulla odottelen pyörän keksimistä uudelleen, kun tuovat jossain vaiheessa kevättä markkinoille "kätevän" Pivo rävästyksen...? Toivottavasti silloin ymmärtäisivät myös kuunnella asiakaskuntaa ja lisätä samalla Apple Pay tuen, vaikka se ehkä jonkun potentiaalisen Pivo tms. käyttäjän karsisikin pois. Oman näkokulmani mukaan pankin olisi tärkeää kuunnella asiakasta ja mahdollistaa eri maksutapoja, joista käyttäjä valitsee itselleen mieluisimman. Yhteen systeemiiin pakottaminen tuo mieleen pikemminkin herra Adolfin ajat.
Mutta itse asiaan:
Laitoin Curven kortin tilaukseen sunnuntaina 23.2. Samalla lisäsin kolme korttia sovellukseen ja jäin odottelemaan katevarauksia.
Tiistaina 25.2. ensimmäinen veloitus näkyi ja sain yhden kortin varmistettua. Toisen kortin debit puolella katevaraus näkyi tänään 2.3., mutta samaisen kortin luottopuolen veloitusta ei ole vieläkään näkynyt. Kortin tilaaminen sovelluksella sujui kätevästi, kuten myöskin korttien varmentaminen. Joku tästä vinkkasi jo aiemmin, eli Osuuspankin asiakkaana katevaraukset/veloitukset näkee muuten jonkin verran nopeammin Pivon puolelta, joten jos kiirettä pukkaa niin kannattaa tarkistaa sieltä ensin.
Tänään postissa saapui myös itse kortti, jonka aktivointi Curven sovelluksessa kävi käden käänteessä. Samalla sain lisättyä kortin Wallettiin ja otettua Apple Payn käyttöön. Nyt näyttäisi olevan kaikki valmiina niin Watchilla kuin puhelimellakin maksuun.
Vielä kun OP ymmärtäisi mahdollistaa Apple Payn, niin ei tarvisi bonuksista/plussista luopua. Vai olenko ymmärtänyt oikein, että pankin Apple Pay tuella myös bonuskortit saa luettua kellolla maksamisen yhteydessä? Sinänsä hyöty on pienehkö ja mikäli kellomaksut vain toimivat sujuvasti, olen käytettävyyden helppoudella valmis uhraamaan bonuskertymät ja leikkomaan kaikki kanta-asiakkuuskortit palasiksi.
Jatketaan tähän vielä käyttökokemuksia: ensimmäinen watch-maksu takana ja kaikki toimi erinomaisesti. Veloitus näkyi reaaliaikaisesti niin Curven sovelluksessa kuin verkkopankissakin. Ainoa mitä jään kaipaamaan on kortin vaihtaminen Watchilla maksun yhteydessä, mutta toistaiseksi se täytyy tehdä Curven applikaation kautta kun tätä kikkailua joutuu harrastamaan.
Mailia kirjoitti:Ymmärtääkseni bonuskorttien pitäisi itse hoitaa Apple Pay -integraatio, että se onnistuisi.
Ei muuta kuin S- ja K-ryhmälle noottia asiasta.
S-Ryhmä ainakin on ihan kuuro asiakaspalautteille tämän osalta. Menivät "naimisiin" Mobile Payn kanssa, eivätkä vielä voi myöntää, että haukkasivat samalla kasan paskaa. Toki, mitä enemmän sitä palautetta saavat, niin sen nopeammin ehkä joutuvat myöntämään, että tässä asiassa se asiakas(kokemus) on oikeassa.
Kumma juttu, jopa ABC-mobiili -tyyppinen ratkaisu olisi ollut parempi kuin se Mobile Pay -viritys.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
jpkarhu kirjoitti:Ainoa mitä jään kaipaamaan on kortin vaihtaminen Watchilla maksun yhteydessä.
Kun avaa kaksoisklikkaamalla Watchilla kortin, voi näyttöä sivuun pyyhkäisemällä vaihtaa korttia toiseen. Tätäkö etsit?
Tätä etsin ja tarkoitan, mutta tällä Curve kikkailulla Apple Payssä ei näy kun yksi kortti. Curven sovelluksesta löytyy sitten siihen liitetyt kortit, joista valita. Ongelmaahan ei olisi, jos OP tukisi suoraan Apple Payta, sillon kortit näkyisivät jo kellossa erillään.
Noin viikon ajan ollut Curve käytössä Apple Paylla ja hyvin on toiminut. Kortti tuli noin viikossa. Omassa nimessä on väliviivaa ja ääkkösiä, mutta mitään ongelmia ei ole ollut. Norwegianin ja Osuuspankin kortit sujahtivat käyttöön kivutta. Osuuspankin korttien "koodit" tulivat välittömästi kortin tietojen sovellukseen syöttämisen jälkeen kun ne ilmaantuivat Pivoon. Norwegianin koodi taisi ilmaantua parin-kolmen päivän kuluessa.
OP:lle ei ole tulossa Apple payta pivon vuoksi. Tämä mainostettu kortti uudistus koski osuuspankin omia järjestelmiä ja helpottivat heidän omaa toimintaansa.
Viimeksi muokannut Myg0d, 11.3.2020 klo 17.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaihdoin puhelinta (xs max->11 pro max) muutama viikko sitten. Kirjauduin vanhalla puhelimella icloud-tilistä ulos ja otin uuden puhelimen käyttöön. Kaikki muu toimii mutta Apple pay lakkasi toimimasta vaihdon jälkeen. Wallet pyytää vahvistusta vaikka olen tämän tehnyt jo useamman kerran. Vahvistus menee läpi ja ruudulle tulee ilmoitus, että korttisi on on hetken kuluttua käytettävissä. Missä vika?
Myg0d kirjoitti:OP:lle ei ole tulossa Apple payta pivon vuoksi. Tämä mainostettu kortti uudistus koski osuuspankin omia järjestelmiä ja helpottivat heidän omaa toimintaansa.
Itsellä on sanottaisiinko nyt että melko sisäpiirin tietoa että OP hylkäsi Apple Payn jo aikaa sitten eikä ole enää suunnitellut sen käyttöön ottoa. OP kehittää omaa kaikilla alustoilla toimivaan mobiilimaksuaan.