Sivu 1/1

AppleID:n vaihtaminen ei onnistu iPadissa

Lähetetty: 6.1.2020 klo 22.54
Kirjoittaja Merja L.
Mulla on vanha i pad, jota en ole aikoihin käyttänyt, ja haluan vaihtaa siihen saman apple ID:n kuin muissakin laitteissa. Mutta kun yritän vaihtaa siihen apple ID:ksi saman s-postiosoitteen, joka siis on mulla apple ID:nä kaikissa muissakin laitteissa, se väittää että se ID on jo jonkun muun käytössä. Oon yrittänyt vaihtaa sen myös siellä yhteystiedoissa voimassa olevaksi s-postiosoitteeksikin, jos se auttaisi, ja tämä myös siksi että siinä mun vanhassa padissa olevaa s-postiosoitetta mulla ei edes enää ole, mutta sekään ei onnistu: se padi väittää että tätä uuttakaan yrittämääni s-postiosoitetta ei ole??? Eli ensin se herjaa että se on jo jonkun käytössä silloin kun yritän tehdä siitä apple ID:n, ja sitten yrittäessäni muuttaa yhteystietoja, että sitä s-postiosoitetta ei ole. Haluaisin vain synkronoida nämä laitteet, että ne olis saman apple ID:n alla. Mä oon nyt varmuuskopioinut sen padin. Mutta jos mä nyt tyhjennän sen kaikesta, niin mites ne tiedot sitten suostuu sieltä pilvestä siirtymään näille muille applen laitteille, jos ne on alun perin säilötty sinne eri apple ID:n taakse...? Vähän sekava sepustus tämä mutta jos joku tietäis jotain...? MUOKK.: Päivitin myös sen padin uusimpaan versioon, jos siitä jotain apua olis, en tiedä...

Re: AppleID:n vaihtaminen ei onnistu Ipadissa

Lähetetty: 6.1.2020 klo 23.25
Kirjoittaja homenamsi
Mitä haluat synkronoida - riittäisikö Perhejaon määrittely noiden kahden ID:n kesken?

Re: AppleID:n vaihtaminen ei onnistu iPadissa

Lähetetty: 7.1.2020 klo 9.14
Kirjoittaja egoste
Kahta Apple ID:tä voi käyttää laitteessa siten, että toisella kirjautuu iCloudiin ja toisella AppStoreen. Jos haluat että laitteisiin synkronoituu iCloudista samat tiedot, kuvat jne... käytä molemmissa samaa tunnusta, ja jos haluat että myös saat samat ostetut / ladatut appsit, niin kirjaudu molemmissa App Storeen samalla tunnuksella (joka ei tarvitse olla sama, kuin iCloud tunnus).
Helpoin saada tuo iPad kuntoon, on nollata asetukset ja sisältö sekä uudelleen käyttöönotossa kirjautuu sisään em. tavoilla. iCloud sisältöä et oikein pysty yhdistämään kahden tunnuksen välillä, kuin "manuaalisesti".