exlex kirjoitti:Osaako joku auttaa seuraavassa ongelmassa. Puhelimeni tekee puheluiden aikana virhepainalluksia, esim sulkee microphonin, pistää kaiuttimen päälle, katkaisee puhelun jne. Eli puhelimen anturi joka tunnistaa, että puhelimeen puhutaan ei ilmeisesti toimi kunnolla, koska näppäimet aktivoituvat puheluiden aikana? Virhepainalluksia tullut jo seitsemän kertaa tälle päivää.
Onhan tuosta ollut juttua täällä foorumillakin, eli apple lluvannut korjausta tuohon ongelmaan firmware 4.1 versioon
Eipä tuonut 4.1 parannusta tähän. Harmi. Luurilla ei juurikaan viitsi puhua muuten kuin korvanappien kanssa.
Samoja ongelmia täälläkin jatkuvasti heittää esim puhelun pitoon vaikka 4.1 sisällä
exlex kirjoitti:Osaako joku auttaa seuraavassa ongelmassa. Puhelimeni tekee puheluiden aikana virhepainalluksia, esim sulkee microphonin, pistää kaiuttimen päälle, katkaisee puhelun jne. Eli puhelimen anturi joka tunnistaa, että puhelimeen puhutaan ei ilmeisesti toimi kunnolla, koska näppäimet aktivoituvat puheluiden aikana? Virhepainalluksia tullut jo seitsemän kertaa tälle päivää.
Onhan tuosta ollut juttua täällä foorumillakin, eli apple lluvannut korjausta tuohon ongelmaan firmware 4.1 versioon
Eipä tuonut 4.1 parannusta tähän. Harmi. Luurilla ei juurikaan viitsi puhua muuten kuin korvanappien kanssa.
Samoja ongelmia täälläkin jatkuvasti heittää esim puhelun pitoon vaikka 4.1 sisällä
Samoja ongelmia. Pistin tänään kaverin pitoon 3x 10min puhelun aikana. Kun puhuu paljon puhelimeen, kuten minä jo pelkästään työn takia niin ongelma on vakava. Näppärää jutella asiakkaiden kanssa, kun vähän väliä huomaat höpiseväs itekseen, kun vastapuoli pidossa. Handsfreellä tietty toimii, mutta...
Mulla 4.1 vain pahensi sensoriongelmaa (tai itse asiassa toi sen). Aikaisemmin ennen päivitystä ei ollut mitään ongelmia ja eilen mykistin vahingossa puheluita. Korjausta kiitos?
Puhelimessa kyllä lukee internet jako päällä (se sininen palkki) mutta koneella (Air, lumileopardilla) ei vaan pääse nettiin.
Olen yrittänyt tuloksetta koneelta bt-asetuksista sitä yhdistä internettiin mutta kun ei niin ei, tämä v@%&%& ihan oikeasti. Vanhalla iPhonella (3G) sujui ilman ongelmia.
Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Saitko ratkaistua?
Edit: toimii kaapelilla ihan ok
Viimeksi muokannut -Mage-, 21.9.2010 klo 12.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mac Pro 4.1 | MacBook Air 1.1 | MacBookAir 6,2 | iPhone 6S | iPad mini 2 gen | iPadAir | Apple TV
Todella ärsyttävä ominaisuus: kun on bluetooth-hf käytössä, ei kuulu sms:n merkkiääni puhelimen kaiuttimesta vaan pelkästään hf-kuulokkeesta. Puhelut hälyttää kyllä normaalisti, mutta viestit ei..
-Mage- kirjoitti:Internet jako ei toimi bluetoothilla
Puhelimessa kyllä lukee internet jako päällä (se sininen palkki) mutta koneella (Air, lumileopardilla) ei vaan pääse nettiin.
Olen yrittänyt tuloksetta koneelta bt-asetuksista sitä yhdistä internettiin mutta kun ei niin ei, tämä v@%&%& ihan oikeasti. Vanhalla iPhonella (3G) sujui ilman ongelmia.
Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Saitko ratkaistua?
Itsellä toimii internet-jako bluetoothin kautta hyvin. Muutaman kerran internet-jako on mennyt itsekseen pois päältä, mistä lie johtunu. Käytössä win7.
iP4 kaatui itsestään ja pyysi yhdistämään iTunesiin. iTunes löysi puhelimen palautustilassa, mutta palautus ei onnistunut mitenkään (odottamaton virhe 28 tai 40). Ei myöskään genious saanut pystyyn (yllätys?), joten huoltoreissu.
tuomas92 kirjoitti:Mulla 4.1 vain pahensi sensoriongelmaa (tai itse asiassa toi sen). Aikaisemmin ennen päivitystä ei ollut mitään ongelmia ja eilen mykistin vahingossa puheluita. Korjausta kiitos?
Mulla ei oo sensoriongelmaa ollut ennen, eikä jälkeen 4.1:sen.
Ainoo ongelma mikä ton kanssa on ollut, että kerran se oli jostain syystä nollannut ääniasetukset kun käynnistelin uusiksi, ei muuta.
Tänään oli kyllä kiusallinen tuo sensoriongelma. Olen laittanut numeroni siirtymään DNA:lta Saunalahdelle datapakettihintojen takia, ja tietysti DNA:lta soitetaan perään että miksi. Toivottavasti ehdin saada kantani selväksi aspan kanssa, koska ennen kuin ehdin tajuta, olin katkaissut edellisen puhelun poskellani, soittanut mummille ja vielä mykistänytkin tuon puhelun ("haloo?"). Ärsyttävää!
Täällä kans uusi sensoriongelma, aikasemmalla softaversiolla tuota ongelmaa ei ollut. Softaversion 4.1:sen jälkeen alkoi puhelut mennä pitoon ja löysin iPhonen seikkailemassa ties missä valikoissa kesken puhelun.
Akku on myös tyhjentynyt nopeammin päivityksen jälkeen.
Itselläni tosiaan paha sensoriongelma ja melkein jokaisen puhelun aikana sekkaillu valikoissa ja puhelut menny mutelle ja katkennu jne. Odotin kuumeisesti 4.1 päivitystä jonka piti korjata ongelma, mutta eipä se sitä tehny vaan ongelmat jatkuivat ihan samanlaisena. Aloin selaamaan nettiä asiasta kun luin jostain, että 4.1 päivityksessä ei asiaa oltaisiinkaan korjattu. Löysin nettiä selatessa forumin, jossa oli kohtuu uusi postaus (10.9.) asiasta. Joku henkilö oli vahingossa saanut asian korjattua. Olin aika skeptinen tämän "korjauksen" suhteen, mutta päätin silti kokeilla mielenkiinnolla. Tehtiin työkaverien kanssa testauksia (toisella iphone 4 ja toisella 3G malli) koskien tota sensoria ja minun puhelimessa oli huomattavasti paskempi tuo sensori. Eli ihan käsikokeilulla jouduin laittamaan käden todella lähelle puhelinta ennenkuin sensori huomasi sen ja sammutti näytön. Nyt kun tein tämän tyypin "korjauksen" niin sensorini toimi täysin samalta etäisyydeltä mitä työkavereiden puhelimissa ja tosiaan verrattuna ennen tätä korjausta niin etäysyys oli yli 2 kertainen. Olen nyt soitellut muutamia pitkiä puheluita ja koittanut saada ongelmaa esille onnistumatta siinä enää. Kokeilkaa muutkin joilla tämä ongelma on tehdä sama ja kertokaa mitä tapahtui. Itselläni selvästi siis jotain "korjaantui" koska tuo sensorin tunnistusetäisyys parani yli tuplasti. Tässä tyypin postaus forumilta:
---
Ok. I've been following this thread, and like most of you I have been having the same issue. The 4.1 upgrade did not fix my proximity sensor issue. Even after the upgrade, my sensor was only reading about .5 inches from the phone. I tried restoring, and even fresh restoring with 4.1 to no avail.
Then by accident I fixed it. I did a RESET NETWORK SETTINGS and then RESET ALL SETTINGS for an unrelated issue, and then my prox sensor started reading 1.25 - 1.5 inches away. No more face hangups or speakerphone incidents.
It seems the settings for the Prox sensor might be stored in a different location than the other system settings and data. Maybe like the old Mac PRAM? I don't know which reset fixed mine, as I did them both and noticed the fix afterward.
Do this -
1. Upgrade, or make sure you've already upgraded to 4.1
2. Do a RESET NETWORK SETTINGS - it is under Settings > General > Reset > Reset Network Settings
If still a problem -
3. Do a RESET ALL SETTINGS - it is under Settings > General > Reset > Reset All Settings
(Note - these resets clear your settings. You will have to reconfigure them after you run these.)
Post back your results. Best of luck. Thanks.
----
Tulipas puun takaa ongelma. Jostain syystä ei kuulu HF:llä tai normikajarista kun soittaa tai joku toinen puhuu. Kaiutin toimii kyllä ihan molempiin suuntiin. Katsoin, että likaa ei ole missään ja nyt kokeillaan palautusta.
Edit. Nyt toimii hf kautta mutta kuuloke vielä mykkä. WTF! Päivän wanha puhelin ja nyt jo rikki.
Edit2. DFU ja palautus kokeiltu ei auttanut. Mcare täältä tullaan. Viestin mukaan olisi päivän kaks huollossa...
Viimeksi muokannut Tege, 16.9.2010 klo 19.50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Näyttää siltä, että en ole ollut yksin tämän ongelman kanssa ja mikään kikka mitä Google tarjoaa ei auta. Kai se on pakko todeta, että rikki se on softa tai hw tasolla. No katsotaan kauanko huollossa menee. Olihan se sen alta päivän hauskaa.
Mulla on ongelma Bluetooth + HF-kuulokkeen kanssa; 3GS:n kanssa toimi erinomaisesti 50 metrin päähän, nyt nelosella parhaimmillaan 30 cm on jo liikaa. Lisäksi äänen laatu on surkea; vastapuolella on eräskin kerta lopetettu puhelu, kun ei saa enää mitään selvää. Yhteys myös kytkeytyy ja katkeaa koko ajan. Puhelin oli kerran jo huollossa ja palautettiin tehdasasetukset saatteella ongelma korjattu, mutta sama jatkuu edelleen. Löysin aika paljon keskustelua aiheesta muilla mailla, kumma ettei täällä ole kukaan tästä valittanut. Päivityksen piti korjata ongelma, mutta ei sitä tosiaankaan tehnyt.
kamok kirjoitti:Täällä kans uusi sensoriongelma, aikasemmalla softaversiolla tuota ongelmaa ei ollut. Softaversion 4.1:sen jälkeen alkoi puhelut mennä pitoon ja löysin iPhonen seikkailemassa ties missä valikoissa kesken puhelun.
Akku on myös tyhjentynyt nopeammin päivityksen jälkeen.
Just sama mulla, aikasemmin ei mitään ja nyt on aina ties missä kun hetken hieroo poskea vasten. Pitänee kokeilla tuota resetointivinkkiä.
Kirjoittelin tosiaan eilen tuosta resetointi "fixista" koskien tuota sensori ongelmaa. No nyt on tullut jokunen vähän pidempikin puhelu vuorokauden aikana tehtyä eikä kertaakaan ole tullut sensoriongelmaa vastaan. Uskomatonta ja outoa jos tuo tosiaan ongelman korjasi
Onko muilla ollut ongelmia massatapahtumissa? Ensimmäisen kerran huoman U2:n konsertissa että iPhonella oli mahdotonta lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä muusta toiminnasta nyt puhumattakaan. Vieressä kuitenkin Nokia samalla liittymällä toimi moitteetta.. Eilen hommalle lisää tutkimusta Helsingin Jäähallissa, nyt kahden iPhone 4:n (4.1) kanssa. Molemmat puhelimet aivan jäässä, datayhteydet ei pelanneet eikä puhelimilla voinut soittaa eikä vastaanottaa puheluja vaikka verkkoa näytti hyvin olevan (3G) Puhelimen uudelleenkäynnistys aiheutti sen että verkkoa ei sitten enää löytynyt laisinkaan... No lopulta sekin löytyi, puhelin ei kyllä toiminut yhä yhtään paremmin. Jäähallin ulkopuolella etken kävelyn jälkeen kaikki toiminnot taas palasivat normaaleiksi. Ei kuulosta nyt oikein hyvältä
Foxhawk kirjoitti:Onko muilla ollut ongelmia massatapahtumissa? Ensimmäisen kerran huoman U2:n konsertissa että iPhonella oli mahdotonta lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä muusta toiminnasta nyt puhumattakaan. Vieressä kuitenkin Nokia samalla liittymällä toimi moitteetta.. Eilen hommalle lisää tutkimusta Helsingin Jäähallissa, nyt kahden iPhone 4:n (4.1) kanssa. Molemmat puhelimet aivan jäässä, datayhteydet ei pelanneet eikä puhelimilla voinut soittaa eikä vastaanottaa puheluja vaikka verkkoa näytti hyvin olevan (3G) Puhelimen uudelleenkäynnistys aiheutti sen että verkkoa ei sitten enää löytynyt laisinkaan... No lopulta sekin löytyi, puhelin ei kyllä toiminut yhä yhtään paremmin. Jäähallin ulkopuolella etken kävelyn jälkeen kaikki toiminnot taas palasivat normaaleiksi. Ei kuulosta nyt oikein hyvältä
En sanoisi iPhonen ongelmaksi, olin siinä perjantain U2-konsertissa ja siinä vähän matkan päässä joku yritti nokialaisella 3G-verkossa soitella, onnistumatta. Silloin itselläni oli vielä vanha iPhone 1 joka oli tietysti EDGE-verkossa. Se toimi mainiosti, niin data kuin tekstiviestitkin. Myös kaveri raportoi toimimattomia 3G-datayhteyksiä (Nokia), mutta data alkoi liikkua kun 3G:n poisti käytöstä.
Verkossa oli yksinkertaisesti niin paljon ruuhkaa.
Kaiveskelin tuosta kuulokeongelmasta vähän lisätietoja. Tuota on näyttävästi tapahtunut monella muullakin mutta vielä en saanut selville onko se hw vaiko softa vika. Joilakin on auttanut palautus, toisille dfu palautus ja toisilla plugin rämppäys liittimessä.
Eräillä tämä on ilmestynyt heti ja toisilla mennyt vaikka viikkoja ja sitten tullut. Mutta palaillaan kun lisätietoja.
Kellekään muulle tätä ei ole tapahtunut täälläpäin maailmaa?
Foxhawk kirjoitti:Onko muilla ollut ongelmia massatapahtumissa? Ensimmäisen kerran huoman U2:n konsertissa että iPhonella oli mahdotonta lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä muusta toiminnasta nyt puhumattakaan. Vieressä kuitenkin Nokia samalla liittymällä toimi moitteetta.. Eilen hommalle lisää tutkimusta Helsingin Jäähallissa, nyt kahden iPhone 4:n (4.1) kanssa. Molemmat puhelimet aivan jäässä, datayhteydet ei pelanneet eikä puhelimilla voinut soittaa eikä vastaanottaa puheluja vaikka verkkoa näytti hyvin olevan (3G) Puhelimen uudelleenkäynnistys aiheutti sen että verkkoa ei sitten enää löytynyt laisinkaan... No lopulta sekin löytyi, puhelin ei kyllä toiminut yhä yhtään paremmin. Jäähallin ulkopuolella etken kävelyn jälkeen kaikki toiminnot taas palasivat normaaleiksi. Ei kuulosta nyt oikein hyvältä
En sanoisi iPhonen ongelmaksi, olin siinä perjantain U2-konsertissa ja siinä vähän matkan päässä joku yritti nokialaisella 3G-verkossa soitella, onnistumatta. Silloin itselläni oli vielä vanha iPhone 1 joka oli tietysti EDGE-verkossa. Se toimi mainiosti, niin data kuin tekstiviestitkin. Myös kaveri raportoi toimimattomia 3G-datayhteyksiä (Nokia), mutta data alkoi liikkua kun 3G:n poisti käytöstä.
Vielä hauskempaa olisi jos joku soittaa 112 niin se vetää kaikila muutaman kilometrin alueelta ne linjat alas, että hätäpuhelu toimii.
No kyllä se Nokia siinä toisessa kädessä pelasi tosiaan ihan ok ja kaverin Samsung tai mikälie Siemens. Eikä jäähalissa ole koskaan ennen ilmennyt mitään ongelmia muilla laitteilla 3G iPhone mukaanluettuna.
No kyllä se Nokia siinä toisessa kädessä pelasi tosiaan ihan ok ja kaverin Samsung tai mikälie Siemens. Eikä jäähalissa ole koskaan ennen ilmennyt mitään ongelmia muilla laitteilla 3G iPhone mukaanluettuna.
Flow-festareilla viime kuussa eksyttiin vaimon kanssa toisisatamme, ja hän ei saanut kirveelläkään yhteyttä muhun, nokialaisella soitteli ja aina tuli "tavoittelemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä". Vaimolla DNA ja mulla saunalahti. Yritti myös kaverin puhelimesta, tais olla vanhempi iLuuri, ja sama juttu... Ja mulla siis siis iPhone4 16 gb.
Viimeksi muokannut kaffemi, 17.9.2010 klo 13.28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikös Stevellä ollut jotakin ongelmia siinä julkistustilaisuudessa silloin kesäkuussa kun oli paljon väkeä paikalla.
Ei ainakaan data kulkenut ja puhelimenahan sitä ei siinä tilaisuudessa muuten esiteltykään, yksi FaceTime puhelu siinä lopussa.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm