Seuraavanlainen ongelma johon kaipailen apua.
Mieheni osti iphonen viime syksynä ja kirjautui itunesiin minun tilini kautta ja puhelin nimeytyi minun nimelleni (ja tätä kautta hän jonkun aikaa synkronoi puhelintaan). Uuden iphonen saatuaan mieheni perusti oman tilin ja nimesi puhelimen itselleen, omalla nimellään (mutta samalle koneelle).
Ongelma tulikin kun minä hankin oman iphonen. Ensimmäisellä kerralla itunesiin liitettäessä valitsin vaihtoehdoksi "rekisteröi uutena puhelimena" ja valitsin puhelimelle oman nimeni. Kuitenkin itunes synkronoi kaikki mieheni ensimmäisen puhelimen tiedot minun puhelimeeni!
Yritin poistaa asetuksista laitteet/laitteiden varmuuskopiot (eikä siellä enää niitä näykään, paitsi mieheni nykyinen kopio) ja sen jälkeen palautin puhelimen tehdasasetukset, jonka jälkeen synkronoin uudelleen. Sama juttu taas, kaikkia mieheni tiedot puhelimessa. Kokeilin myös nimetä puhelimeni eri nimellä mikä se oli mieheni käyttäessä minun nimeäni oman puhelimensa synkronointiin. Ei apua.
Käsittääkseni tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä tilin kanssa, vaan nimenomaan puhelimen oikean nimeämisen kanssa? Olenko ihan hakoteillä? Mitä nyt kannattaa ja voi tehdä?
Olen sitten melko urpo näissä asioissa, joten jos joku osaa auttaa niin vääntäkää rautalangasta.
Kaksi iPhonea yksi pc/apua kaivataan
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kaksi iPhonea yksi pc/apua kaivataan
Viesti Kirjoittaja Nonni »
-
- Ylläpitäjä
Re: Kaksi iPhonea yksi pc/apua kaivataan
Viesti Kirjoittaja egoste »
Ota iLuuri palautuksen jälkeen uutena käyttöön ja varmista, että iTunes storeen ei ole kirjauduttu "väärällä" tilillä.
Näin et saa muita, kuin omat asetuksesi jne. Huom. Appsit ovat lukittuja iTunes käyttäjätunnukseen.
Näin et saa muita, kuin omat asetuksesi jne. Huom. Appsit ovat lukittuja iTunes käyttäjätunnukseen.
-
Näin teinkin mutta silti se jostain kaivaa ne mieheni tiedot, jotka siis joskus olivat minun tililläni.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tarkennas vähän mitä tietoja tarkoitat? Yhteystiedot ja kalenterit vai musiikit?
Tarkista myös mitä valintoja sulla on tehtynä sille synkronoinnille kun puhelin on kytkettynä koneeseen.
Tarkista myös mitä valintoja sulla on tehtynä sille synkronoinnille kun puhelin on kytkettynä koneeseen.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Kalenteri, muistiot, osoitekirja, sähköpostit. Musiikkia ei ollut vielä ladattu tähän mieheni ensimmäiseen puhelimeen. Eli tapahtuuko virhe kohdassa missä valitaan mistä synkronoidaan? Tuntuu oudolta että itunes ei silti tunnistaisi näitä kahdeksi eri puhelimeksi! Mitä nyt teen?
-
Kokeilin vielä synkronoida niin että otin käyttöön uutena puhelimena ja mistä synkronoidaan valitsin joka kohtaan ei mistään. Ei apua, kaikki tiedot taas mun puhelimessa!
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Eli teillä ei ole omia käyttäjätilejä koneella tai olet kirjautunut koneeseen väärällä käyttäjällä...
tai sitten tiedän tiedot on jo koneella "väärin"
tai sitten tiedän tiedot on jo koneella "väärin"
Viimeksi muokannut egoste, 9.2.2011 klo 10.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Tiedot on tosiaan väärin eli mieheni vanhan puhelimen tiedot minun tililläni. Ongelma onkin miten ne saa sieltä pois, olen ehkä ollut vähän epäselvä ongelman kuvauksessa. Luulisi että kyseisten varmuuskopioiden poistaminen poistaisi ongelman, mutta siellä ne vaan kummittelee. Kiitos teille kun jaksatte asiaa miettiä!
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Tuossa on se varsinainen sylttytehdas ja siinä kohtaa tapahtui se perustavaa laatua oleva moka. Eli siitä hyvästä voit huoletta läiskäistä ukkoa korvalle kerran tai pari. Tai oikeastaan vielä kolmannenkin kerran, jotta asia tulee varmasti selväksi.Nonni kirjoitti: Mieheni osti iphonen viime syksynä ja kirjautui itunesiin minun tilini kautta ja puhelin nimeytyi minun nimelleni (ja tätä kautta hän jonkun aikaa synkronoi puhelintaan).
Sillä on nimenomaan tekemistä sen tilin kanssa eikä puhelimen nimen kanssa. Puhelimen nimeämisellä ei ole juuri mitään virkaa. Se tilisi on aina henkilökohtainen, vaikka siihen liitetty puhelin voikin vaihtua ajan mittaan.Käsittääkseni tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä tilin kanssa, vaan nimenomaan puhelimen oikean nimeämisen kanssa?
Se on tehty ihan tarkoituksella noin, että esim. iPhonesi rikkouduttua saat uuteen iPhoneesi ne samat tutut tiedot helposti takaisin. Loogista, eikö totta.
Sen takia ketään muuta ei koskaan pitäisi päästää tunkemaan omine puhelimineen sille sinun tilillesi ja iTunesillesi. Ei edes "tilapäisesti", tai sitten käy juuri näin.
Tarinasta ei nyt ihan varmuudella selviä, onko kyseessä iTunes, joka pyörii Windowsin päällä vai ihan normaali iTunes Macissa. Ainakin OS X:n tapauksessa homman pitäisi toimia backupit ja itse puhelin resetoimalla, mutta miten homma toimii Windows-puolella, siitä ei liene käytännön takeita. Jos kyseessä tosiaan on Windows, voi olla, että iTunes pitäisi asentaa uudestaan.Mitä nyt kannattaa ja voi tehdä?
Eli kannattaisi varmaan ensialkuun yrittää semmoista, että varmistat, että se miehen oma tili siinä samasss iTunes -ohjelmassa on varmasti uloskirjattu (sign out), ja sen jälkeen kirjaudut iTunesiin omilla tunnareillasi, ja käyt vielä kerran läpi ne iTunesin asetukset, ja resetoit kaikki backupit, mitä siellä mahdollisesti näkyy.
Sen jälkeen kytket iPhonesi mäkkiin/koneeseen, ja palautat puhelimesi takaisin tehdasasetuksiin. Sen jälkeen muistat vielä painaa sitä Apply -nappulaa, jotta iTunes varmasti resetoi puhelimen. Sen jälkeen otat sen puhelimesi ikäänkuin uutena puhelimena käyttöön.
Jos tämä ei onnistu, (mikä on täysin mahdollista), lienee ainoa toimiva vaihtoehto tehdä homma siten kuin se olisi pitänyt tehdä jo alusta lähtien, eli ihan ensiksi kummallekin käyttäjälle koneeseen oma käyttäjätili käyttöjärjestelmään (eli koneeseen kirjautudaan sisään omilla tunnareilla), ja sen jälkeen siellä oman käyttäjätilin alla tehdään sinne iTunesiin oma käyttäjätili sillä omalla iTunes -tunnarilla (Apple ID).
Tässä tapauksessa kun se varsinainen vahinko on jo tapahtunut, olisi varmaan viisaampaa tehdä sinulle uudet tunnarit sinne käyttikseen, (jos ei ole vielä tehty) ja siellä sitten perustat iTunesiin ihan oman uuden tilin alusta lähtien uudelleen.
Kirjaudut siis iTunesiin omilla tunnareillasi, pistät iTunes Libraryksi sen, mitä se tarjoaa oletuksena, eli toistaiseksi tyhjän kansion osoitteella (käyttäjänimesi)/Music/iTunes, ja sen jälkeen lisäät ensin sinne em. omaan iTunes Library -kansioosi kaiken sen, mitä haluat puhelimessasi käyttää, ja sitten liität puhelimen iTunesiin, ja taas ikäänkuin uutena puhelimena.
Toivotaan että sotku selviää, ja että jatkossa homma toimii jouhevammin ja ilman kummitteluja.
Viimeksi muokannut Touho, 11.2.2011 klo 14.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka