Terve, olis eka viesti tälle foorumille! Ikävää vaan, että asianani on ongelma app-storen kanssa jo heti kättelyssä..
Eli, ostin tänään iPad 2:sen. 32gb ja wifi-only versio. Itselle ensimmäinen Apple -tuote, joten tein uuden apple-id:n. Tosin veljeni osti noin vuosi sitten ipod touch 2g:n, eli tehtiin siinä samalla hänelle apple-id. Käytettiin mun Visa Electorn tietoja.
Noniin, tänään tietty tein oman apple-id:n, omalla sähköpostiosoitteella ja niin ikään omilla Visa Electorn -tiedoilla. Tästä alkaakin ongelmat: Accon tekeminen takkuaa heti iTunesissa, tulee valitusta payment detaileista laitan kortin numerot, turvakoodit ja kaikki varmasti oikein; seuraavanalaista (mystistä) viestiä pukkaa
"Tiedot olivat virheellisiä tai puutteellisia. Korjaa merkityt kohteet. Enter your Apple ID and password, then click Billing Info and update your payment information. You will not be able to make purchases until this billing issue has been resolved."
Ööh, wat. Kaikki on oikein, ei ole merkittyjä kohteita ja ei kelpaa. Siis pitää kirjautua eka sisään? Noh, tein apple-id:n sitten applen sivuilta, se onnistui hyvin.
--> Kirjaudutaan iTunesissa. Tulee heti pop-up:
"This Apple ID has not yet been used with the iTunes Store, please review your account information."
*Painan review*
Tässä taas alkaa Apple ID:n luominen.. (Minähän tein sellaisen just, ainoastaan maksutiedot puuttuvat) Jatkan. Nyt tulee sama tuttu payment information -ruutu esiin. Laitan Electronin tiedot.. Tulee sama virheviesti kuin ensimmäinen, eli "enter your apple id and password..". Mitä v*ttua? Tästä muodostuu oravanpyörä, mitään ei tapahdu. Kokeilen samaa prosessia iPadin kautta Appstoressa. Tulee sama viesti:
"This Apple ID has not yet been used with the iTunes Store, please review your account information."
Ok, täydennän taas samat, oikeat pankkikorttitiedot. Tulee viesti:
"Tap Continue to sign in"
Mitä ihmeen continue-nappia? On vain next ja peruuta. Painan nextiä ja sama viesti ilmestyy uudestaan ja uudestaan..
Tässä olen yrittänyt säätää, mitään ei tapahdu. Kokeilen mennä tuolla aikaisemmin tehdyllä veljeni accountilla, jossa on minun luottokorttitiedot. Ei onnistu: tulee kylläkin toisenlaista noottia:
"Your account has been accessed from a new computer or device, and you must verify your payment info before you can make purchases. For more information about account security, go here." Tulee samaa tap-continue-to-sign-in roskaa..
Siis mitä. Kumpikaan account ei toimi enää. Ainakin tuolla ipodilla voi edelleen päivittää appeja ja ladata ilmaisohjelmia. iPadilla, ei pysty tekemään mitään mikä vaatii apple-id:n. Tietokoneen iTuneskaan storekaan ei enää toimi, koska on muka väärät maksutiedot.
Siis mitä ihmettä? Ongelmana on näköjään, että on samat luottokorttitiedot. Okei, poistetaan ne vaikka tältä uudelta accolta. Ei auta, vanhempikaan ei enää toimi. Ei voi hakea päivityksiä ohjelmiin eikä ladata uusia appeja. Lähemmäs viisi tuntia tapellu tän kanssa. Voi olla, että palautan tuotteen, jos ei lähde toimaamaan... Eihän tuota voi käyttää ilman toimivia applestore-id:tä.
Apu on lämpimästi tervetullutta.
Edit: Käytän iTunesia PC:ltä. Win7.
Mystinen ongelma iPadin ja apple-id:n kanssa
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mystinen ongelma iPadin ja apple-id:n kanssa
Viesti Kirjoittaja karpaasi »
Viimeksi muokannut karpaasi, 9.6.2011 klo 20.19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Mystinen ongelma iPadin ja apple-id:n kanssa
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Ensimmäinen neuvo on että kokeile huomenna uudestaan. Ei ole täysin epänormaalia, että Electronin varmistus ei toimi. Tämä on koettu omakohtaisesti.
Tuo on myös ihan normaalia, että täytyy syöttää maksukortin tiedot uudestaan jos laitteen liittää uuden koneen iTunesiin. Tällä varmistetaan vain se, ettei kukaan pääse automaattisesti käsiksi korttiisi, vaikka tietäisikin tunnuksen ja salasanan.
Kortin tilillä on myös oltava rahaa. Sieltä ei veloiteta mitään, mutta muistaakseni se tarkistussumma on jotain 5-10€ luokkaa, eli jos on vähemmän niin korttia ei hyväksytä. Tämä on yleinen käytäntö ainakin Visan korteilla. Todennäköisintä on kuitenkin että Electron-varmennuksessa on joku häikkä. Mutta jos huomenna jatkuu sama juttu, niin sitten on mielenkiintoisempi ongelma ratkottavana.
Tuo on myös ihan normaalia, että täytyy syöttää maksukortin tiedot uudestaan jos laitteen liittää uuden koneen iTunesiin. Tällä varmistetaan vain se, ettei kukaan pääse automaattisesti käsiksi korttiisi, vaikka tietäisikin tunnuksen ja salasanan.
Kortin tilillä on myös oltava rahaa. Sieltä ei veloiteta mitään, mutta muistaakseni se tarkistussumma on jotain 5-10€ luokkaa, eli jos on vähemmän niin korttia ei hyväksytä. Tämä on yleinen käytäntö ainakin Visan korteilla. Todennäköisintä on kuitenkin että Electron-varmennuksessa on joku häikkä. Mutta jos huomenna jatkuu sama juttu, niin sitten on mielenkiintoisempi ongelma ratkottavana.
-
Ok. Noloa myöntää, mutta tuo tili on aikalailla nollilla nyt. Pitänee siirtää rahaa tuolle tilille.kari.patila kirjoitti: Kortin tilillä on myös oltava rahaa. Sieltä ei veloiteta mitään, mutta muistaakseni se tarkistussumma on jotain 5-10€ luokkaa, eli jos on vähemmän niin korttia ei hyväksytä. Tämä on yleinen käytäntö ainakin Visan korteilla. Todennäköisintä on kuitenkin että Electron-varmennuksessa on joku häikkä. Mutta jos huomenna jatkuu sama juttu, niin sitten on mielenkiintoisempi ongelma ratkottavana.
Siinä varmasti onkin vika! Nimittäin tuo tili näyttää nyt alle yhtä euroa.
Kiitos, että kerroit. En olisi ikinä arvannut... Miksiköhän tuota tietoa ei kerrota missään? Olisin ( ja varmasti moni muukin käyttäjä) säästynyt turhalta säädöltä. Johtuuko iTunesin suomen kielestä, vai onko ihan yleistä tämmönen, että ei kerrota vikaa suoraan?
Ilmoittelen lisää vielä päivällä, jos ongelma jatkuu. Kiitti!
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Veikkaisin että pankki ilmoittaa tuolla Applen palvelulle, että "kortti ei kelpaa" kaikissa ongelmatapauksissa. Tästä varmaan johtuu se, ettei tarkempaa virheilmoitustakaan voida antaa.karpaasi kirjoitti:Ok. Noloa myöntää, mutta tuo tili on aikalailla nollilla nyt. Pitänee siirtää rahaa tuolle tilille.kari.patila kirjoitti: Kortin tilillä on myös oltava rahaa. Sieltä ei veloiteta mitään, mutta muistaakseni se tarkistussumma on jotain 5-10€ luokkaa, eli jos on vähemmän niin korttia ei hyväksytä. Tämä on yleinen käytäntö ainakin Visan korteilla. Todennäköisintä on kuitenkin että Electron-varmennuksessa on joku häikkä. Mutta jos huomenna jatkuu sama juttu, niin sitten on mielenkiintoisempi ongelma ratkottavana.
Siinä varmasti onkin vika! Nimittäin tuo tili näyttää nyt alle yhtä euroa.
Kiitos, että kerroit. En olisi ikinä arvannut... Miksiköhän tuota tietoa ei kerrota missään? Olisin ( ja varmasti moni muukin käyttäjä) säästynyt turhalta säädöltä. Johtuuko iTunesin suomen kielestä, vai onko ihan yleistä tämmönen, että ei kerrota vikaa suoraan?
Ilmoittelen lisää vielä päivällä, jos ongelma jatkuu. Kiitti!
-
Jees. Homma ratkes heti kun siirsin rahaa tuolle tilille. Kaikki toimii! Kiitosta ja lukkoon vaan!
On kyllä siisti kapistus.![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
On kyllä siisti kapistus.
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mmarria »
Mun on pakko tulla tähän keskusteluun mukaan, mulla siis tulee noita samoja tekstejä aina kun yritän luoda tota id tunnusta, mulla on kyllä rahaa electronissa, mutta ei mitään tapahdu aina heittää noita samoja tekstejä. Mitä sitten jos on siis rahaa tilillä mutta se ei vaan suostu menee eteen siitä? Oon iha epätoivonen.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Joillain Electroneilla täytyy verkkomaksaminen erikseen kytkeä päälle esim. verkkopankista. Ja ihan kaikkien pankkien Electronit eivät vissiin edes käy, isoimpien (Nordea, OP, Sampo) pitäisi kyllä mennä OK.mmarria kirjoitti:Mun on pakko tulla tähän keskusteluun mukaan, mulla siis tulee noita samoja tekstejä aina kun yritän luoda tota id tunnusta, mulla on kyllä rahaa electronissa, mutta ei mitään tapahdu aina heittää noita samoja tekstejä. Mitä sitten jos on siis rahaa tilillä mutta se ei vaan suostu menee eteen siitä? Oon iha epätoivonen.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Siis eli mun pitäis laittaa samaan aikaan auki mun nettipankki kun yritän luoda tota tiliä? Sori olen vähän tampio tän iPhonen kaa jonka ostin eilen.
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Ei vaan kirjoittaja tarkoitti sitä, ettei kortissasi välttämättä ole Internet-maksaminen sallittua oletusarvoisesti. Silloin toiminto pitää ensin aktivoida verkkopankissa, kortin asetukset, tms. Jos olet tehnyt nettiostoksia ja maksanut korttien tunnuksilla onnistuneesti, kyse on jostain muusta.mmarria kirjoitti:Siis eli mun pitäis laittaa samaan aikaan auki mun nettipankki kun yritän luoda tota tiliä? Sori olen vähän tampio tän iPhonen kaa jonka ostin eilen.
-
Kyllä oon ostanut nettipankki kautta kaiken näköisiä juttuja et varmaan se sit on vika jossain muussa mutta missä ?:o eikö kukAa osaa auttaa vai pitääkö sitten c
Vaan marssia Apple kauppaan ja kysyy sieltä...
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Jos olet tehnyt ostoksia jossain ulkomaisessa nettikaupassa, niin asia pitäisi olla siltä osin ok. Suomalaisissa nettikaupoissa saattaa olla pankkikorttimainen suora yhteys pankkien järjestelmiin eikä silloin kortti ole välttämättä aktivoitu internet-käyttöön. Verkkopankin käyttö ei ole tässä tarkoitettua Internet-maksamista, vaikka verkkopankkiin voi joutuakin mutta vain tunnistautumista varten.mmarria kirjoitti:Kyllä oon ostanut nettipankki kautta kaiken näköisiä juttuja et varmaan se sit on vika jossain muussa mutta missä ?:o eikö kukAa osaa auttaa vai pitääkö sitten c
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka