Ostin juuri uuden iPadin ja olen nyt kaksi päivää tapellut, kun en saa ohjelmia ladattua App Storesta. Minulla on siis olemassa oleva Apple ID, jolla ostin iPadin Applen verkkokaupasta. Nyt kun yritän käyttää samaa Apple ID:tä asentaakseni iBooksin (tai ihan mitä vain) App Storesta, tulee ilmoitus, että tunnusta ei ole aiemmin käytetty iTunesissa ja että sen tiedot pitää tarkistaa.
Painan Review-nappia, hyväksyn maan ja sen jälkeen käyttöehdot. Sitten aukeaa ikkuna, jossa on nimeni ja osoitteeni valmiina mutta luottokorttitiedot puuttuvat. Kun näpyttelen Osuuspankin VISA:n tiedot ja painan "next", niin sitten tulee ihanan informatiivinen virheilmoitus: "Tap continue to sign in". Mitään continue-nappulaa ei kuitenkaan ole olemassa. Nextin painaminen uudelleen tuo vain saman virheilmoituksen kerta toisensa jälkeen.
Olen sata kertaa tarkistanut, että VISAn tiedot ovat oikein ja täsmälleen samalla tavalla kirjoitettu kuin verkkopankin tiedoissa. Verified by VISA -ominaisuus on käytössä. Luottokortin pitäisi muutenkin toimia, koska juurihan minä maksoin sillä tämän iPadin Applen verkkkokaupassa!
Olen yrittänyt lisätä luottokortin tiedot myös Windowsissa iTunesin puolella ja Apple Storen puolella webbisivulla mutta saan vaan herjaa ensimmäisessä tapauksessa laskutusosoitteesta/maasta ja jälkimmäisessä tapauksessa kortti ei muuten vain kelpaa.
Ärsyttää, kun en välttämättä edes haluaisi laittaa koko luottokorttia tuonne. Jostain syystä tuolla olemassa olevalla Apple ID:llä ei ole tarjolla maksuvaihtoehtoa "None". Sen sijaan, jos lähden luomaan iPadilla uutta ID:tä tuollainen vaihtoehto olisi valittavissa. En kuitenkaan halua luoda uutta ID:tä vaan käyttää tätä samaa jolla ostin iPadin...
Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja onko se ratkennut? Soitin Applen tukeen, mutta siellä ei osattu auttaa vaan kehotettiin lähettämään sähköpostia iTunesin tukeen. Lähetin postia eilen mutta vastausta ei ole tullut luvatun 24 tunnin sisällä... Onpas positiivinen alku.
Jos muu ei auta, täytyy varmaan raahautua Apple-kauppaan ostamaan itselleen lahjakortti, että saisi edes ilmaisia ohjelmia ladattua. Pah.
Jälleen yksi Apple ID ongelma ...
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Jälleen yksi Apple ID ongelma ...
Viesti Kirjoittaja iPadGirl »
-
Re: Jälleen yksi Apple ID ongelma ...
Viesti Kirjoittaja kerabit »
Olen itse luonut tilini ilman luottokorttia ja se ainakin pelaa vieläkin saan ostettua mbp appstoresta ja iphonesta ilmais ohjelmia koneisiini. Jos en väärin muista niin ohjeet olivat nämä.
http://support.apple.com/kb/HT2534?view ... cale=fi_FI
Ps: tervetuloa homppuun syy taisi olla sama kuin itsellä silloin kun liityin
.<muokkasin
http://support.apple.com/kb/HT2534?view ... cale=fi_FI
Ps: tervetuloa homppuun syy taisi olla sama kuin itsellä silloin kun liityin
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viimeksi muokannut kerabit, 15.7.2011 klo 22.35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
omnipotentti jo syntyessään
Adelen Lada 2011
Adelen Lada 2011
-
Viesti Kirjoittaja henkkaize »
Muistaakseni tuo meni niin että jos Visan tilillä on vähemmän rahaa kuin ~10€, iTunes ei hyväksy sitä..iPadGirl kirjoitti:Ostin juuri uuden iPadin ja olen nyt kaksi päivää tapellut, kun en saa ohjelmia ladattua App Storesta. Minulla on siis olemassa oleva Apple ID, jolla ostin iPadin Applen verkkokaupasta. Nyt kun yritän käyttää samaa Apple ID:tä asentaakseni iBooksin (tai ihan mitä vain) App Storesta, tulee ilmoitus, että tunnusta ei ole aiemmin käytetty iTunesissa ja että sen tiedot pitää tarkistaa.
Painan Review-nappia, hyväksyn maan ja sen jälkeen käyttöehdot. Sitten aukeaa ikkuna, jossa on nimeni ja osoitteeni valmiina mutta luottokorttitiedot puuttuvat. Kun näpyttelen Osuuspankin VISA:n tiedot ja painan "next", niin sitten tulee ihanan informatiivinen virheilmoitus: "Tap continue to sign in". Mitään continue-nappulaa ei kuitenkaan ole olemassa. Nextin painaminen uudelleen tuo vain saman virheilmoituksen kerta toisensa jälkeen.
Olen sata kertaa tarkistanut, että VISAn tiedot ovat oikein ja täsmälleen samalla tavalla kirjoitettu kuin verkkopankin tiedoissa. Verified by VISA -ominaisuus on käytössä. Luottokortin pitäisi muutenkin toimia, koska juurihan minä maksoin sillä tämän iPadin Applen verkkkokaupassa!
Olen yrittänyt lisätä luottokortin tiedot myös Windowsissa iTunesin puolella ja Apple Storen puolella webbisivulla mutta saan vaan herjaa ensimmäisessä tapauksessa laskutusosoitteesta/maasta ja jälkimmäisessä tapauksessa kortti ei muuten vain kelpaa.
Ärsyttää, kun en välttämättä edes haluaisi laittaa koko luottokorttia tuonne. Jostain syystä tuolla olemassa olevalla Apple ID:llä ei ole tarjolla maksuvaihtoehtoa "None". Sen sijaan, jos lähden luomaan iPadilla uutta ID:tä tuollainen vaihtoehto olisi valittavissa. En kuitenkaan halua luoda uutta ID:tä vaan käyttää tätä samaa jolla ostin iPadin...
Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa ja onko se ratkennut? Soitin Applen tukeen, mutta siellä ei osattu auttaa vaan kehotettiin lähettämään sähköpostia iTunesin tukeen. Lähetin postia eilen mutta vastausta ei ole tullut luvatun 24 tunnin sisällä... Onpas positiivinen alku.
Jos muu ei auta, täytyy varmaan raahautua Apple-kauppaan ostamaan itselleen lahjakortti, että saisi edes ilmaisia ohjelmia ladattua. Pah.
-
Katselinkin, että täällä oli jonkun verran vanhojakin ketjuja vastaavista ongelmista!
Mutta niistä mistään ei ollut apua. Haluaisin kuitenkin saada tuon vanhan ID:n toimimaan mieluummin, enkä luoda uutta. Ja rahaakin pitäisi olla ihan tarpeeksi.
Olen kyllä ihan varma, että tähän on olemassa joku helppo ratkaisu, mutta olen vaan niin puusilmä, etten huomaa... Harmittaa, kun ajattelin, ettei Applen tuotteiden kanssa ikinä tarvitsisi painia minkään rasittavien teknisten ongelmien parissa, ja sitten heti alkuun tuli tällainen...

Olen kyllä ihan varma, että tähän on olemassa joku helppo ratkaisu, mutta olen vaan niin puusilmä, etten huomaa... Harmittaa, kun ajattelin, ettei Applen tuotteiden kanssa ikinä tarvitsisi painia minkään rasittavien teknisten ongelmien parissa, ja sitten heti alkuun tuli tällainen...
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Olisko tässä mahdollisuus, että yrität suomalaisella Visa Electronilla luoda tiliä vaikka US-iTunes Storeen. Se ei onnistu.
Tarkistas mikä lippu näkyy iTunes Storen oikeassa alareunassa.
Tarkistas mikä lippu näkyy iTunes Storen oikeassa alareunassa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
En juuri nyt pääse tsekkaamaan tuota maata. Mutta mulla on ihan tavallinen Visa, ei Visa Electron. Onko tuolla maalla silloin merkitystä?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
On ihan sama tilanne kortin kuin kortin kanssa. Suomi-Visalla et saa tiliä vieraan maan Storeen.
Tarkistin tuossa omat tietoni. Mun osoitteessa on ääkkösiä, niillä en muistaakseni saanut tiliä ajan tasalle, piti vaihtaa ä:n tilalle a. Ei luulis olevan ongelma, mutta tuohon olen silloin tällöin nettiostoksissa törmännyt.
Tarkistin tuossa omat tietoni. Mun osoitteessa on ääkkösiä, niillä en muistaakseni saanut tiliä ajan tasalle, piti vaihtaa ä:n tilalle a. Ei luulis olevan ongelma, mutta tuohon olen silloin tällöin nettiostoksissa törmännyt.
Viimeksi muokannut MacFinn, 16.7.2011 klo 17.47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Siispä tarkistan vielä tuon maan, kunhan pääsen. Munkin osoitteessa on ä. Muistaakseni kokeilin senkin jo vaihtaa, mutta pitää kokeilla vielä uudelleen. Tosin jossain törmäsin myös sellaiseen tietoon, että osoitteen pitäisi olla kirjoitettu ihan täsmälleen samoin isoja kirjaimia myöten kuin verkkopankissa.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka