Soneran määräaikaisuuden purkautuminen?
-
Soneran määräaikaisuuden purkautuminen?
Viesti Kirjoittaja iCook »
Nyt Saunalahdelta soitettiin ja tarjottiin liittymää juuri niillä specseillä, johon olikin aikomus vaihtaa sonera heti määräaikaisuuden loputtua (Soneran liittymässä muutama epäkohta, joihin olen tyytymätön). Olen ollut siinä uskossa, että Soneralta saa purkukoodin vasta määräaikaisuuden jälkeen ja vasta sitten on mahdollista käyttää luuria toisen operaattorin kortilla. Nyt Sauniksen myyjä vakuutti minulle, ettei nykyään homma mene enää näin, vaan uuteen televiestintälakiin vedoten riittää, että maksan soneralle 2€/kk kytkyn päättymiseen saakka eikä mitään purkukoodeja tarvita. Onko muilla kokemusta tästä meneekö homma tosiaan näin, ei purkukoodeja tai muita sudenkuoppia? Tartuin toki Saunalahden tarjoukseen kun uutena asiakkaana sain muitakin itselle hyödyllisiä etuja.
Kiitos jos joku viitsi lukaista ja vieläpä sai juonesta kiinni.
-
Re: Soneran määräaikaisuuden purkautuminen?
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
-
Siis hetkinen, nyt menee huti tuo viimeinen lause. En pysty käyttämään Saunalahden korttia ennen määräaikaisuuden päättymistä? Miten sitten homma toimii, soneran kortilla, mutta laskutus Saunalahden piikkiin? Vai siis meneekö tämä juuri siihen sudenkuoppaosastolle, jota ounastelinkin.tuomaril kirjoitti:Juu, eli voit siirtää numerosi Soneralta Saunalahdelle vaikka sulla oisi määräaikanensopimus Soneralle vielä voimassa. Tällöin joudut kuitenkin maksamaan Soneralle juurikin sen 2€/kk määräaikasisensopimuksen loppuun. Sonera purkaa puhelimesi lukituksen vasta määräaikaisensopimuksen päätyttyä. Eli et pysty käyttämään puhelimessa Sauniksen korttia jollet ryhdy jailbreak/unlock-virityksiin.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Sudenkuoppaosastolle taitaa mennä. Odota suosiolla Soneran määräaikasisopimuksen päättymistä niin pääset helpommalla.iCook kirjoitti:Siis hetkinen, nyt menee huti tuo viimeinen lause. En pysty käyttämään Saunalahden korttia ennen määräaikaisuuden päättymistä? Miten sitten homma toimii, soneran kortilla, mutta laskutus Saunalahden piikkiin? Vai siis meneekö tämä juuri siihen sudenkuoppaosastolle, jota ounastelinkin.tuomaril kirjoitti:Juu, eli voit siirtää numerosi Soneralta Saunalahdelle vaikka sulla oisi määräaikanensopimus Soneralle vielä voimassa. Tällöin joudut kuitenkin maksamaan Soneralle juurikin sen 2€/kk määräaikasisensopimuksen loppuun. Sonera purkaa puhelimesi lukituksen vasta määräaikaisensopimuksen päätyttyä. Eli et pysty käyttämään puhelimessa Sauniksen korttia jollet ryhdy jailbreak/unlock-virityksiin.Unlockailuihin en tosiaan jaksa alkaa tämän luurin kanssa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Kiitos vastauksista!tuomaril kirjoitti:Sudenkuoppaosastolle taitaa mennä. Odota suosiolla Soneran määräaikasisopimuksen päättymistä niin pääset helpommalla.iCook kirjoitti:Siis hetkinen, nyt menee huti tuo viimeinen lause. En pysty käyttämään Saunalahden korttia ennen määräaikaisuuden päättymistä? Miten sitten homma toimii, soneran kortilla, mutta laskutus Saunalahden piikkiin? Vai siis meneekö tämä juuri siihen sudenkuoppaosastolle, jota ounastelinkin.tuomaril kirjoitti:Juu, eli voit siirtää numerosi Soneralta Saunalahdelle vaikka sulla oisi määräaikanensopimus Soneralle vielä voimassa. Tällöin joudut kuitenkin maksamaan Soneralle juurikin sen 2€/kk määräaikasisensopimuksen loppuun. Sonera purkaa puhelimesi lukituksen vasta määräaikaisensopimuksen päätyttyä. Eli et pysty käyttämään puhelimessa Sauniksen korttia jollet ryhdy jailbreak/unlock-virityksiin.Unlockailuihin en tosiaan jaksa alkaa tämän luurin kanssa.
Huh huh. Kysyin sauniksen myyjältä todella moneen kertaan, että minä siis todella saan luurin pelaamaan sitten heidän simillään ilman, että tarvitsen Soneralta purkukoodia. Myyjä vakuutti minulle, että homma menee juurikin näin. Tarkisti vielä asian joltakin toimistopäälliköltä. Onko tässä nyt kyse tosiaan siitä, että he olettavat saunalahdella minun käyttävän sen muutaman kuukauden ajan heidän liittymäänsä jollakin toisella laitteella, enkä luurilla johon kytky on otettu.
-
-
Ok. Tartuinkin jo toimeen ja aloin soittamaan vielä kyseiselle myyjälle (häneltä tuli yhteystiedot puhelun jälkeen tekstiviestinä). En nyt kumminkaan tavoita häntä...tuomaril kirjoitti:Kannattaa varmistaa jostain ylemmätä taholta toi puhelimen Sim-lukitus asia. En ole kuitenkaan 100% varma.
Aika uskomattomalta tuntuu jos noin päin naamaa voidaan asia esittää nurinkurisesti. Tosiaan kysyin tuota purkukoodihommaa todella moneen otteeseen ja myyjä vakuutti, ettei purkukoodia tarvita. Sattuuko jollakin täällä olemaan 100% tietoa asiasta?
Ei minulla mikään kiire liittymän vaihdon kanssa olisi ollutkaan, mutta myyjä sattui soittamaan varsin mielenkiintoisesti juuri hetkellä, jolloin olin sauniksen nettisivuilla tutkimassa tarjolla olevien liittymien hintoja ja kun kerran homma oli tehty noin "helpoksi" niin mikä jottei.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Jos joku tosiaan tietää noista nykykäytänteistä purkukoodien osalta niin viitsitkö heittää faktaa tiskiin. Kiitos.
-
-
Ok. Hyvä tietää tämäkin, kun ei ole aikaisemmin kokemusta noiden määräaikaisuuksien päättymisistä tai kytkyjen purkamisista. Pitää vielä selvitellä asiaa, enkä kyllä purematta niele hommaa mikäli tosiaan sauniksen sim ei sitten luuriini käy. Eli edelleen faktoja tiskiin jos jollakin on mistä heittää.tuomaril kirjoitti:iPhonen kohdalla ei ole mitään purkukoodeja vaan purku tapahtuu siten että Sonera lähettää Applelle tiedot että lukituksen voi purkaa. Sitten yhdistät puhelimen kotonasi iTunesiin ja lukon pitäisi auveta.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Täytyy kyllä huomenna vielä tavoitella myyjä luurin päähän.
-
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
Määräiakainen sopimus pitää loppuun asti oli sitten kyseessä kännykkä tai työsopimus. Työnantajakaan ei voi irtisanoa määräaikaista työntekijää ennen sopimuksen loppumista.
-
Eli Saunalahden myyjä kusetti minua pahemman kerran väittäessään, että luurini toimii heti heidän kortillaan. Uskomatonta hommaa! No onneksi näissä on nykyään 14 päivän peruutusoikeus. Ei tule minusta Saunalahden asiakasta. Eikö tällainen kusettaminen mene jo törkeyden puolelle. Ainahan noita kaikenlaisia kylkiäisiä ja muita upeita "nyt vain Sinulle"-tyyppisiä tarjouksia on, mutta tämähän on jo törkeää huijaamista.Justin Case kirjoitti:Sauniksen Sim käy luuriisi kun sopimus Soneran kanssa on ohi eli kytky on täysin loppunut eli 24kk sopimus on LOPPUNUT . Ja mitään purkukoodeja ei silloin tarvita eikä niitä muulloinkaan enää tarvita.
Määräiakainen sopimus pitää loppuun asti oli sitten kyseessä kännykkä tai työsopimus. Työnantajakaan ei voi irtisanoa määräaikaista työntekijää ennen sopimuksen loppumista.
E: Niin ja olen tänään yrittänyt tavoittaa minulle liittymän myynyttä henkilöä. Kyseiseen numeroon ei saada yhteyttä, eikä firma (enia), josta tyyppi soitti tunnu ottavan puheluita vastaan. Vastaaja tyrkyttää vain sähköpostiosoitetta, johon voi ottaa yhteyttä.
-
Viesti Kirjoittaja Kadaver »
Kai sulla myyjän nimi on kuitenkin tiedossa? Eli ei muuta kuin yhteyttä eniaan, jollekin esimiehelle kerrot tilanteen ja kerrot myyjän nimen. Surkeaa toimintaa tuollatavalla ryhtyä kusettamaan. Eikä varmasti kuulu saunalahden(kaan) pelisääntöihin HUIJATA noista asioista.iCook kirjoitti:Eli Saunalahden myyjä kusetti minua pahemman kerran väittäessään, että luurini toimii heti heidän kortillaan. Uskomatonta hommaa! No onneksi näissä on nykyään 14 päivän peruutusoikeus. Ei tule minusta Saunalahden asiakasta. Eikö tällainen kusettaminen mene jo törkeyden puolelle. Ainahan noita kaikenlaisia kylkiäisiä ja muita upeita "nyt vain Sinulle"-tyyppisiä tarjouksia on, mutta tämähän on jo törkeää huijaamista.Justin Case kirjoitti:Sauniksen Sim käy luuriisi kun sopimus Soneran kanssa on ohi eli kytky on täysin loppunut eli 24kk sopimus on LOPPUNUT . Ja mitään purkukoodeja ei silloin tarvita eikä niitä muulloinkaan enää tarvita.
E: Niin ja olen tänään yrittänyt tavoittaa minulle liittymän myynyttä henkilöä. Kyseiseen numeroon ei saada yhteyttä, eikä firma (enia), josta tyyppi soitti tunnu ottavan puheluita vastaan. Vastaaja tyrkyttää vain sähköpostiosoitetta, johon voi ottaa yhteyttä.
iPhone 5
iPad 4th Gen
-
On myyjän nimi tiedossa. Joko tämä on kunnon kusetusta tai sitten ammattitaidottomuutta ja tietämättömyyttä. Noh, selvittelen asiaa.Kadaver kirjoitti:Kai sulla myyjän nimi on kuitenkin tiedossa? Eli ei muuta kuin yhteyttä eniaan, jollekin esimiehelle kerrot tilanteen ja kerrot myyjän nimen. Surkeaa toimintaa tuollatavalla ryhtyä kusettamaan. Eikä varmasti kuulu saunalahden(kaan) pelisääntöihin HUIJATA noista asioista.iCook kirjoitti:Eli Saunalahden myyjä kusetti minua pahemman kerran väittäessään, että luurini toimii heti heidän kortillaan. Uskomatonta hommaa! No onneksi näissä on nykyään 14 päivän peruutusoikeus. Ei tule minusta Saunalahden asiakasta. Eikö tällainen kusettaminen mene jo törkeyden puolelle. Ainahan noita kaikenlaisia kylkiäisiä ja muita upeita "nyt vain Sinulle"-tyyppisiä tarjouksia on, mutta tämähän on jo törkeää huijaamista.Justin Case kirjoitti:Sauniksen Sim käy luuriisi kun sopimus Soneran kanssa on ohi eli kytky on täysin loppunut eli 24kk sopimus on LOPPUNUT . Ja mitään purkukoodeja ei silloin tarvita eikä niitä muulloinkaan enää tarvita.
-
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
-
Juu jostakin löysinkin juttua tuosta 100€ lisämaksusta. Eipä tullut myyjä tuota maininneeksi, kas kummaa. Tässä on juuri syy siihen miksi en ikinä yleensä vastaa puhelinmyyjille tai sitten lyön luurin välittömästi korvaan. Tällä kertaa sattui sopivasti kun olin jo pidempään odotellut liittymän vaihtoa. Opimmeko tästä jotain...Justin Case kirjoitti:Sano vastineessa että myyjä lupasi itse maksaa Soneran sopparin purkamisesta aiheutuvan 100€ lisämaksun ja silloin kuulemma saat heti toisen operaattorin käyttöön.
Mutta en tosiaan aio maksella mitään satasia ja homma perutaan heti kun saisi jostakin jonkun kiinni...
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja paja76 »
Eikös tässä joku aika sitten ollut jonkinlainen ennakkotapaus missä sonera joutu purkamaan lukituksen.
Itellä iphone4 soneran kytky jonka ostanut pilkkahinnalla ja jota makselee joku muu kuin minä. Puhelinta käytän saunalahden kortilla + gevey ja hyvin on toiminut
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Ei siinä sinänsä mitään ihmeellistä ole, koska luurin saa halvemmalla, kun suostuu sitoutumaan. Tällöin voi olettaa, että joutuisit maksamaan ainakin "oikean" hinnan ja kytkyhinnan erotuksen, jos lukitus purettaisiin.paja76 kirjoitti:aika ihme kytkypuhelin systeemi sellanen että maksat puhelimen ostohetkellä kokonaan ja siitä huolimatta se on operaattorilukittu. Silloin eri tilanne jos sitä puhelintaki maksaa joka kk.
Eikös tässä joku aika sitten ollut jonkinlainen ennakkotapaus missä sonera joutu purkamaan lukituksen.
Itellä iphone4 soneran kytky jonka ostanut pilkkahinnalla ja jota makselee joku muu kuin minä. Puhelinta käytän saunalahden kortilla + gevey ja hyvin on toiminut
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka