HEI
Olen juuri alkanut käyttämään iPhonea ja kauhukseni huomasin, (operaattorin sivulta katsottuna) että saldoni nousee kokoajan.
Olen parissa viikossa lähettänyt operaattorin mukaan 14.2 Eurolla testareita. toihan on jo reippaasti yli 200 testaria!! hyvä jos 20 olen valehtelematta lähettänyt.
Soitin operaattorille ja vastaus oli tyly, en tiedä mistä johtuu, en osa sanoa miten iPhone toimii, enkä saa katsoa sinun tetetunnistetietoja tarkemmin koska laki kieltää sen.
ELI mikä mikä on sellainen toiminto /palvelu mikä "naamioituu" testiviestiksi? Eikös sähköpostin lähettäminen mene netin kautta Datapakettina? Karttapalvelu? sähköpostin tarkistaminen?
Ainoo mitä osasi puhelinpalvelussa sanoa oli se, että kortti voi olla rikki. Voiko ja kenen piikkiin se sit menee?
Minulla on kuukausi veloitteinen nettiliittymä. Eli kaiken järjen mukaan ei pitäs tulla ylimääräisiä laskuja.
Mistä löydän dokumentin joka kertoo pilkuntarkasti mikä toiminto maksaa iPhonella ja minkä verran? Operaattorin sivulla sitä ei kerrota. Enkä ohjeestakaan sellaista kohtaa löytänyt. Ainoa kerta kun iPhone varoitti oli kun lähetin pari kommenttia veljelleni Skypen kautta ilman Wlania. Kotona käytän aina omaa Wlania. Voiko naapuri käyttää mun liittymää?
Taasko on tyhmää huijattu ja rahastettu?
Pirun paljon tekstareita
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Pirun paljon tekstareita
Viesti Kirjoittaja Haggiss98 »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 12.10.2011 klo 2.19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Pirun paljon tekstareita
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ei tekstiviesteistä tule laskua muista puhelimen toiminnoista kuin tekstiviesteistä. Kai olet huomioinut, että pitkät (yli 160 merkkiset) tekstiviestit lähetetään useampana viestinä?
Asetuksista saa merkkimäärät näkyville viestiä kirjoitettaessa.
Eli jos olet varma, että et ole lähettänyt noin montaa viestiä, edes pidempien viestien muodossa, on operaattorilla sattunut virhe. Ei tuohon kovin montaa muutakaan selitystä ole.![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Asetuksista saa merkkimäärät näkyville viestiä kirjoitettaessa.
Eli jos olet varma, että et ole lähettänyt noin montaa viestiä, edes pidempien viestien muodossa, on operaattorilla sattunut virhe. Ei tuohon kovin montaa muutakaan selitystä ole.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Haggiss98 »
Kiisos vastauksesta.
En kyllä ole ylipitkiä testareita lähetellyt. Niitä normaaleja parin sanan testareita.
Minne minun sitten pitää ottaa yhteyttä? Neuvonnasta kun vain sanottiin, että ei voi auttaa.
En kyllä ole ylipitkiä testareita lähetellyt. Niitä normaaleja parin sanan testareita.
Minne minun sitten pitää ottaa yhteyttä? Neuvonnasta kun vain sanottiin, että ei voi auttaa.
-
Viesti Kirjoittaja aritko »
Yhteys asiakaspalveluun ja pyydä lista kaikista viesteistä. Lähinnä ajan takaa että kenelle mennyt ja mihin aikaan. Tästä on hyvä aloittaa...
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Siellähän on taas ollut avulias aspa
Puheluerittely tilaukseen, niin sieltä ne viestit näkyy.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja fiksu_omppu »
Hei! täälläpäin samantapainen ongelma. puhelinlasku n. 200e, josta reilu 100e ihan turhaa. mutta tässä tapauksesa puhelinlaskussa luki, että tuo lasku olis muodostunu pääasiassa siitä netin käytöstä, vaikka nuo kaikki matkapuhelindata ja 3G on pois päältä ja aina nettiä käyttäessä Wlan. ongelma kuitenki ratkesi kun soitti operaattorille ja selitti koko jutun. lasku pieneni heti ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja olenlauri »
Itellä oli samanlaine ongelma pari vuotta sitten kun käytin jotain messenger-softaa jonka luulin käyttävän dataverkkoa mutta meniki sitten tekstareina. Tarkoitan siis ns. Mese / skype tms. Chat-ohjelmaa.
Joskus oli myös sellainen ongelma kun lähetin viestin niin vastaanottaja sai sen 2-3kpl. Muistaakseni pelkkä reboot korjasi tuon ongelman. Minulle tosiaan siis näkyi että viesti lähti vain kerran.
Joskus oli myös sellainen ongelma kun lähetin viestin niin vastaanottaja sai sen 2-3kpl. Muistaakseni pelkkä reboot korjasi tuon ongelman. Minulle tosiaan siis näkyi että viesti lähti vain kerran.
Don't support killing trees, roll without wood.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka