Avaanpa sanaisen arkkuni, kun tuli saatua TODELLA TÖRKEÄN HUONOA ja E R I T T Ä I N HYVÄÄ huoltoa saman puhelimen kanssa.
Kävi nimittäin niin, että hankin akun omaan 4S:ääni ja lähdin sitä vaihtamaan, mutta jotain vaihdossa tapahtui, kun kasauksen jälkeen (kyllä, kaikki osat tulivat laitettua takaisin) puhelin ei enää löytänyt kenttää. Niinpä kiltisti kiikutin puhelimeni Itäkeskuksessa sijaitsevaan PDA matkapuhelinhuoltoon, jossa kahden päivän tutkimisen jälkeen sain vastaukseksi: "Yksi näkyvissä oleva flex-kaapeli näyttää vioittuneelta, akun liitin ja kaapeli vaurioituneet, suosittelemme korvaavan laitteen hankintaa". Tästä ilosta sain maksaa 64 €. Huomatkaa tuossa kohta "akun liitin ja kaapeli vaurioituneet - kun siis asensin laitteen takaisin kuntoon, laitoin puhelimen lataukseen ja kummasti laite latautui ihan OK.
No varmuuden vuoksi vaihdoin vanhan akun takaisin uuden tilalle ja tuskailin asian kanssa hetken (kyselin hieman asiaa vakuutusyhtiöstä, jossa ensin oltiin valmiit korvaamaan puhelin, mutta kun sieltä passitettiin minut SCF-huoltoon hakemaan vaihtopuhelin, jossa taas sellaista ei suostuttu antamaan vakuutusyhtiön oletushinnalla ~293€, vaan koska olin avannut itse puhelimen, hinta olisi ollut reilusti yli 700€, tarkkaa hintaa eivät suostuneet sanomaan, päätyi vakuutusyhtiökin lopulta siihen, ettei vika olekaan itse aiheutettu, vaan puhelimen toimintahäiriö, jota ei korvata - minulla laaja kotivakuutus, josta kai myös itseaiheutettu vika olisi korvattu?!?!?!?).
Joka tapauksessa päätin korjauttaa puhelimen ja soitin iTapsaan ja kerroin ym. tarinan ja kysyin, onko mitään tehtävissä ja sieltä sanottiin, että tule näyttämään puhelinta. Pääsin paikan päälle vasta 16:30 (he menevät kiinni klo 17:00), mutta niin vain homma hoitui siinä paikan päällä 20 minuutissa ja puhelimessa ei itseasiassa ollut(kaan) mitään vikaa, korjaaja vain puhdisti kosketuspäät. Hinta 40€ (+39€ uusi akku).
Summa summarum, EN VÄITÄ, että PDA matkapuhelinhuolto ei osaisi hommiaan, mutta voitte itse vetää em. tapauksesta omat johtopäätökset. Itse suosittelen iTapsaa kaikkiin takuun ulkopuoleisiin korjauksiin, varmaan hoitaa takuukorjauksetkin, mutta luulen, että tämä pieni kahden miehen yritys saa elantonsa juuri siitä, ettei kisko 700€ hommasta, jonka voi hoitaa 40€:lla.
Hyvä ja Huono iPhone-korjaamo
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
jpl225
Hyvä ja Huono iPhone-korjaamo
Viesti Kirjoittaja jpl225 »
Viimeksi muokannut jpl225, 25.1.2013 klo 22.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jyri Lindroos
MacBook Pro M2 Pro (16", 96 GB RAM, 4 TB SSD)
MacBook Pro M2 Pro (16", 96 GB RAM, 4 TB SSD)
-
atheos
Re: Hyvä ja Huono iPhone-korjaamo
Viesti Kirjoittaja atheos »
Joillain firmoilla on käytäntönä vaihtaa kaikki puutteellisen oloiset osat, toiset vaihtavat vain sen mikä on absoluuttisen hajalla. Kummassakin tavassa on puolensa. Lisäksi en tiedä paljonko PDA:lla on kokemusta iPhoneista siinä missä iTapsa ei taida juuri muita tehdäkään. Ihan sama asia kun konetta ostaessa, Prismasta voi toki ostaa sen iPadin mutta ei sieltä kyllä mitään siitä kysyä kannata toisin kuin valtuutetuilta jämyiltä.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Jussi68
Re: Hyvä ja Huono iPhone-korjaamo
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
En ole (koputtaa puuta) onneksi tarvinnut huoltopalveluita iPhonen kanssa, mutta näkisin saman "kehityksen"
olevan vallalla muillakin aloilla - työ, siis Suomessa suoritettu työ, ei kannata
On helpompaa (=edullisempaa) vaihtaa puhelin (tms. laite) kokonaan uuteen / tehdaskunnostettuun, kuin
korjata se
Ymmärtääkseni (perustuen vain ja ainoastaan tämän palstan kirjoituksiin) moni vika olisi saatu suhteellisen
pienillä korjauksilla hoidettua kuntoon, mutta valmistajan ohjeiden mukaisesti tilalle työnnetään tehdaskunnostettu
laite... onko tuossa mitään järkeä?
Itse ainakin suos(is)in mielummin paikallisia "nyrkkipajoja", siitä touhusta jää ainakin osa Kreikkaan lähetettäväksi
(sorry OT tuon viimeisen johdosta).
olevan vallalla muillakin aloilla - työ, siis Suomessa suoritettu työ, ei kannata
On helpompaa (=edullisempaa) vaihtaa puhelin (tms. laite) kokonaan uuteen / tehdaskunnostettuun, kuin
korjata se
Ymmärtääkseni (perustuen vain ja ainoastaan tämän palstan kirjoituksiin) moni vika olisi saatu suhteellisen
pienillä korjauksilla hoidettua kuntoon, mutta valmistajan ohjeiden mukaisesti tilalle työnnetään tehdaskunnostettu
laite... onko tuossa mitään järkeä?
Itse ainakin suos(is)in mielummin paikallisia "nyrkkipajoja", siitä touhusta jää ainakin osa Kreikkaan lähetettäväksi
(sorry OT tuon viimeisen johdosta).
Viimeksi muokannut Jussi68, 26.1.2013 klo 0.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iPhone 4 16Gt (ensimmäinen omena-tuotteeni) & Macintosh PowerBook 160 ;-)
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka