Aloittelijalla uusi ongelma. Aiemmin aloittamastani viestiketjusta iPadien äänten kuulumisesta voi päätellä tason, joka on nolla.
Haluaisin peilata iPadin näytön langattomasti PC:n näytölle. Asensin PC:lle AirServerin (lisäksi piti asentaa mm. iTunes ja joku Microsoftin ohjelma). Joku ongelma kuitenkin on, sillä AirPlay-kuvake ei näy iPadissani kuin hetkittäin. Välillä sen sieltä löydän ja oma PC löytyy valikosta; valitsen sen ja laitan peilauksen päälle, mutta näyttö ei kuitenkaan peilaannu. Sitten kuvake taas jo katoaakin ennen kuin ilmestyy kohta uudelleen. Taas voin valita oman PC:n ja laittaa peilauksen päälle, mutta näyttö ei peilaannu.
Palomuuriasetukset pitäisi olla ok. PC ja iPad on samassa langattomassa verkossa. Mistä lähtisin selvittämään ongelmaa? Onko vika kenties PC:n asetuksissa vai langattomassa verkossa?
Edit: muokkaan otsikon vastaamaan paremmin ongelmaa tällä hetkellä..
Näytön peilaaminen ei onnistu (AirServer)
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16.4.2013 klo 15.43
Näytön peilaaminen ei onnistu (AirServer)
Viesti Kirjoittaja nicki »
Viimeksi muokannut nicki, 17.4.2013 klo 20.21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16.4.2013 klo 15.43
Re: AirPlay-kuvake ei näy kuin hetkittäin
Viesti Kirjoittaja nicki »
Päivitystä. Nyt kuvake näkyy koko ajan, sinisenä, mutta yhteyttä PC:seen ei ole kuin hetkittäin, eikä silloinkaan peilaus onnistu. Kuulostaako langattoman verkon ongelmalta? Kuitenkin iPadin netti toimii moitteettomasti, joten verkon pitäisi pelata ok?
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16.4.2013 klo 15.43
Re: AirPlay-kuvake ei näy kuin hetkittäin
Viesti Kirjoittaja nicki »
Päivitys 2. AirPlay-kuvake tosiaan nyt näkyy koko ajan sinisenä, oma PC tulee siihen valikkoon hetkittäin. Äsken sain sen taas valittua ja ehdin jo aloittaa erään videon näyttämisen iPadilla siten, että iPadin näytössä luki "This video is now playing on KOTI-TOSH" mutta mitään ei PC:n näytöllä näkynyt ja parin sekunnin jälkeen yhteys taas katosi. Pitääkö sen peilaamisen aloittamiseksi tehdä jotain muutakin kuin valita AirPlay-valikosta oma PC ja peilaus päälle?
Applen omissa viankorjausohjeissa eka kohta on "Varmista, että AirPlayta tukevien laitteidesi ohjelmisto tai laiteohjelmisto on ajan tasalla." Mutta mistä ihmeestä minä tiedän, mitä nämä ohjelmistot tai laiteohjelmistot on? Ne, mitä AirServerin sivuilla mainittiin, olen asentanut koneelle.
Applen omissa viankorjausohjeissa eka kohta on "Varmista, että AirPlayta tukevien laitteidesi ohjelmisto tai laiteohjelmisto on ajan tasalla." Mutta mistä ihmeestä minä tiedän, mitä nämä ohjelmistot tai laiteohjelmistot on? Ne, mitä AirServerin sivuilla mainittiin, olen asentanut koneelle.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit