Onko muilla 5s:n omistajilla tullut vastaan samaa ongelmaa? Viikon ikäisessä puhelimessa akku ei ole latautunut kertaakaan kunnolla. Aluksi puolitäysi akku meni tyhjäksi vaikka oli kiinni laturissa, ja sen jälkeen akku ei ole ladannut joka kerralla, vaan satunnaisesti ja korkeintaan 80 % asti. Soneran mukaan ei ole kyseistä vikaa tullut vastaan ja suosittelivat huoltoa (joka luonnollisesti kestää pari viikkoa).
Nytkin fööni on piuhassa kiinni, mutta ei lataa puhelinta.
5S akku ei lataudu täyteen normaalisti
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
5S akku ei lataudu täyteen normaalisti
Viesti Kirjoittaja Föönimies »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 14.1.2014 klo 22.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: otsikon hienosäätöä
Syy: otsikon hienosäätöä
-
Re: 5s akku ei lataudu täyteen normaalisti
Viesti Kirjoittaja E-W »
Kuulostaa kyllä siltä, että kannattaa viedä huoltoon.
ZTE Blade (Insmat Screen Protector, tarvikeakku 1300 mAh, microUSB-datakaapeli 30 cm).
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Re: 5s akku ei lataudu täyteen normaalisti
Jep, eiköhän.
Ja tarkennukseksi, että on kokeiltu muilla latureilla ja pistorasioilla.
Ja tarkennukseksi, että on kokeiltu muilla latureilla ja pistorasioilla.
Viimeksi muokannut jjpeltola, 5.2.2014 klo 0.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu turha lainaus
Syy: Poistettu turha lainaus
-
Re: 5S akku ei lataudu täyteen normaalisti
Viesti Kirjoittaja lauramaista »
Hmm.. en tiedä onko tää nyt oikee osasto, mutta siis mun 5s ei lataudu ollenkaan... ollu käyttössä n. kuukauden ja nyt ihan sama mihin laittaa kiinni niin ei lataudu. Pitääkö mun oikeesti viedä kuukauden jälkeen tän hintanen puhelin huoltoon?
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Ei suinkaan pidä. Vain jos se on oikeasti rikki ja haluat sen kuntoon 
Ja siis, jos laite maksaa enemmän, ei se suinkaan tarkoita etteikö se voisi rikkoutua siinä missä halvempikin. Todennäköisyys on aika varmasti pienempi, mutta jos vaikka 99,99% puhelimista olisi ehjiä, tarkoittaa se silti sitä, että miljoonasta myydystä puhelimesta 10 000 on rikki. Jollain käy aina se huono säkä noiden kanssa.
Mutta jos puhelin ei lataudu niin toki aina ensiksi kokeilee eri piuhalla ja laturilla SEKÄ puhdistaa liittimen, etenkin jos piuha ei mene pohjaan asti. Liittimen metalliosaa ei tule jäädä yhtään näkyviin. Ja siis saattaa kuulostaa ihan "älä nyt viitsi"-osastolta mutta ette usko montako latausongelmaa olen korjannut kaivamalla taskunöyhtää, karkkia tai hiekanmurusia liittimestä. Sen ei tarvitse olla montaa millin kymmenystä ulkona kun alkaa jo virta pätkiä. Ja jos huomaa, ettei liitin mene pohjaan, ei missään nimessä saa tunkea väkisin. Sillä rikkoo äkkiä jotain. Olen nähnyt myös tällä tavalla rikotun puhelimen. Auki taitetun klemmarin pää on aika hyvä tuohon putsaukseen.

Ja siis, jos laite maksaa enemmän, ei se suinkaan tarkoita etteikö se voisi rikkoutua siinä missä halvempikin. Todennäköisyys on aika varmasti pienempi, mutta jos vaikka 99,99% puhelimista olisi ehjiä, tarkoittaa se silti sitä, että miljoonasta myydystä puhelimesta 10 000 on rikki. Jollain käy aina se huono säkä noiden kanssa.
Mutta jos puhelin ei lataudu niin toki aina ensiksi kokeilee eri piuhalla ja laturilla SEKÄ puhdistaa liittimen, etenkin jos piuha ei mene pohjaan asti. Liittimen metalliosaa ei tule jäädä yhtään näkyviin. Ja siis saattaa kuulostaa ihan "älä nyt viitsi"-osastolta mutta ette usko montako latausongelmaa olen korjannut kaivamalla taskunöyhtää, karkkia tai hiekanmurusia liittimestä. Sen ei tarvitse olla montaa millin kymmenystä ulkona kun alkaa jo virta pätkiä. Ja jos huomaa, ettei liitin mene pohjaan, ei missään nimessä saa tunkea väkisin. Sillä rikkoo äkkiä jotain. Olen nähnyt myös tällä tavalla rikotun puhelimen. Auki taitetun klemmarin pää on aika hyvä tuohon putsaukseen.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja lauramaista »
No mä oon ilmeisesti sit se joka saa aina ne maanantaikappaleet tekniikassa :_D sama ongelma oli aikasemma iphonen kanssa, mutta siinä se johto oli no nii rikki, mutta kiitos vinkeistä.
-
Itse ratkaisin homman laittamalla puhelimen kuoreen ja palauttamalla Tele Finlandille. Asiakaspalvelu oli niin luokatonta. Jos firmaa ei kiinnosta, että asiakkaan 700 e puhelin on jo lähtökohtaisesti rikki, niin saavat pitää tukkinsa.
En tiedä mitä valohoitoa huollossa antoivat, mutta en myöskään saanut huollosta mitään paperia, jossa toimenpiteet olisi kuvattu.
Ei muuta kuin android hankintaan seuraavaksi.
En tiedä mitä valohoitoa huollossa antoivat, mutta en myöskään saanut huollosta mitään paperia, jossa toimenpiteet olisi kuvattu.
Ei muuta kuin android hankintaan seuraavaksi.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka