Hei,
Osaisikohan joku täällä neuvoa amatööriä? Vaihdoin iPhone 4s:n 5s:ään tässä noin viikko sitten. Tein kuten ennenkin, eli puhelimen varmuuskopio koneelle ja sitten sieltä palautus uuteen luuriini. Kiire oli kova ja edelliselle puhelimelle löytyi uusi käyttäjä perhekunnasta heti. Eli mitään tietoa siellä vanhalla nelosella ei siis enää ole.
Kiireessä huomasin, etteivät kaikki ohjelmat kopioituneet heti puhelimeen, mutta katsoin että itunesissa on pitkä lista ohjelmia jotka eivät olleet palautuneet ja sieltä sitten lisäsinkin muutamia tarpeellisimpia puhelimeeni.
(Pienenä lisämausteena soppaan uusi puhelimeni ei enää tunnistanut jostain syystä sormenjälkeäni, eikä myöskään koodiani. Haluaisin toivoa, että jälkimmäinen johtuisi siitä että olisin sen itse unohtanut (miten ihminen unohtaa niin yksinkertaisen numerokoodin ettei puhelinkaan suosittele sitä käyttämään...) Joka tapauksessa sain puhelimeni niin lukkoon, että jouduin palauttamaan sen kokonaan tehdasasetuksiin ja asentamaan uudelleen taas itunesin kautta edelliseen varmuuskopioon joka oli onneksi vain pari päivää vanha. Kumma kyllä puhelin muisti valokuvat jotka olin samana päivänä ottanut mutta iphoto ei tunnistanut niitä. Joka tapauksessa puhelin käy ja kukkuu taas niiltä osin. Puhelimen palautuksen yhteydessä katosivat myös uuden puheliemen mukana pyytämättä ja yllätyksenä tulleet pages, keynote ym ohjelmat)
Mutta palatakseni alkuperäisiin ongelmaan. Yhdessä kalenteriohjelmassa oli paljon tärkeää tietoa, eikä tämä ole kopioitunut enää puhelimen vaihdon yhteydessä tähän vitoseen. Nyt sitä ei ole _missään_, ei siellä itunesissakaan jossa oli muita ohjelmia. Ainoastaan löytyy tietona storessa, että olen joskus sen ohjelman hankkinut. Onko mitään mahdollisuuksia saada tätä ohjelmaa tietoineen takaisin? Nykyään ohjelmasta näytti olevan jo backup-mahdollisuus tunnuksien kanssa, mutta ohjelman hankkiessani ei tällaista ollut enkä siten ole sitä osannut myöhemminkään kaivata eikä sellaista siis ole.
Pohdin mahdollisuutta, että mulla on timemachinella omasta koneesta pari kk sitten tehty varmuuskopio, jos lainaan läppärin ja palautan sen koneen toiseen läppäriin ja lainaan myös iphone nelosen ja palautan sieltä taas silloisen puhelimeni. Onko tämä mahdollista? Ja miten on mahdollista, että ohjelmia katoaa vaihtaessani puhelinta, sellainen vaihtoehto ei edes tullut mieleeni etteikö tämä kävisi ja kukkuisi kuten omenat yleensä. Pahana on ihmisen mieli.
Kiitos suuresti jos joku viitsii näin pitkän ja monisyisen tarinan lukea ja osaa tähän jotain kommentoida.
iPhone 4S -> 5S ja katoavat appsit
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone 4S -> 5S ja katoavat appsit
Viesti Kirjoittaja emmaliina »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 1.4.2014 klo 0.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: otsikon hienosäätöä
Syy: otsikon hienosäätöä
-
Re: iPhone 4s -> 5s ja katoavat appsit
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tuo ohjelmien katoaminen ei ole normaalia. Mutta kaikki ostoksethan saa takaisin App Storesta kunhan kirjaudut sillä samalla AppleID:llä kuin millä ohjelmat olet hankkinutkin. Samoin kaikki kirjat, elokuvat ja musiikki on tallessa eli jos jotain katoaa, sen saa helposti takaisin.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Re: iPhone 4s -> 5s ja katoavat appsit
Viesti Kirjoittaja emmaliina »
Moikka,
Sain kyllä ladattua ohjelman uudelleen kun store muisti mun sen ostaneen, mutta en tietenkään saanut takaisin kaikkea tietoa jonka olin vanhassa puhelimessa sinne tallentanut
Tuo ohjelmien katoaminen tosiaan ihmetyttää, tuon kalenteriohjelman lisäksi katosi whatsapp ja muutamia muitakin.
Sain kyllä ladattua ohjelman uudelleen kun store muisti mun sen ostaneen, mutta en tietenkään saanut takaisin kaikkea tietoa jonka olin vanhassa puhelimessa sinne tallentanut

3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka