Minulle viestit tulevat normaaliin tapaan tekstareina (vihreä puhekupla), kun olen datan ulkopuolella (niin Suomessa kuin ulkomaillakin). Jos kavereilla on käytössä iPhone, heillä pitää olla optio lähettää tekstarina kytkennynä päälle, kts. lainaus ohessa. iMessagesta myös näkee, onko se toimitettu vai ei. Mahdollisia ongelmia saattaa koitua siitä, jos kotimaassa tai yleensäkin dataverkossa sinulla on toinen samaa iMessage-tiliä käyttävä laite, joka vastaanottaa iMessaget puhelimesi ollessa ulkomailla (esim. minulla on joskus Mäkki kotona päällä ja siinä iMessagen vastaanotto, kun olen ulkomailla --> tällöin kaikki viestit tulevat iMessagena kotikoneeseen, mutta eivät saavuta puhelintani). Tarkista tämä vielä.
http://support.apple.com/kb/ts2755?viewlocale=fi_FI
Jos iMessage-viestit eivät välity tekstiviesteinä, kun iMessage ei ole käytettävissä
Siirry kohtaan Asetukset > Viestit > Lähetä tekstiviestinä ja laita Lähetä tekstiviestinä -asetus päälle.
Valitse iMessage-viestien lähettämiseen käytettävä puhelinnumero kohdasta Asetukset > Viestit > Lähetys/vastaanotto > Aloita uudet keskustelut käyttäen.
Varmista, että voit lähettää tekstiviestejä, kun Asetukset > iMessage on pois päältä.
ZTE Blade (Insmat Screen Protector, tarvikeakku 1300 mAh, microUSB-datakaapeli 30 cm).
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.