iPhone tai iPad kannattaa aina ensin varmuuskopioida (ohjeet: http://support.apple.com/kb/ht1766?viewlocale=fi_FI).
- 1. Yksittäisen ongelmia aiheuttaneen ohjelman pakottaminen sulkeutumaan (ohjeet: http://support.apple.com/kb/HT5137?viewlocale=fi_FI).
2. Yksittäisen ongelmia aiheuttaneen ohjelman poisto ja uudelleenasennus App Storesta (ohjeet: http://www.mpc.fi/neuvot/sovellusten+po ... la/a919295). Huom! Koskee ainoastaan App Storesta asennettuja ohjelmia. Laitteen vakio-ohjelmia ei pysty poistamaan.
3. Laitteen uudelleenkäynnistys (ohjeet: http://support.apple.com/kb/ht1430?viewlocale=fi_FI ”Uudelleenkäynnistäminen").
4. Hard reset (ohjeet: http://support.apple.com/kb/HT1430?viewlocale=fi_FI ”Nollaaminen"). Laitteen sisältö säilyy ennallaan.
- 5. Varmuuskopion palautus iTunesista tai iCloudista (ohjeet: http://support.apple.com/kb/ht1766?viewlocale=fi_FI)
6. Laitteen ottaminen ns. uutena käyttöön (ohjeet: http://support.apple.com/kb/HT4137?viewlocale=fi_FI).
7. Laitteen palautus DFU-tilassa (ohjeet: http://support.apple.com/kb/HT1808?viewlocale=fi_FI) ja varmuuskopion palautus.
8. Laitteen palautus DFU-tilassa ja laitteen ottaminen ns. uutena käyttöön.