Kun iPhone tai iPad ei toimi
Lähetetty: 17.7.2014 klo 20.19
Kaikissa iPhone- ja iPad-ongelmissa kannattaa aluksi kokeilla seuraavia ohjeita. Yleensä jo ensimmäisen kohdan ohje auttaa, toisinaan vasta viimeinen. Jos mikään luetelluista ohjeista ei auta, laite on todennäköisesti vietävä huoltoon. Akun kestoa pystyy jossakin määrin arvioimaan myös itse (ohjeet: http://www.overthought.org/blog/2014/th ... tery-drain).
iPhone tai iPad kannattaa aina ensin varmuuskopioida (ohjeet: http://support.apple.com/kb/ht1766?viewlocale=fi_FI).
iPhone tai iPad kannattaa aina ensin varmuuskopioida (ohjeet: http://support.apple.com/kb/ht1766?viewlocale=fi_FI).
- 1. Yksittäisen ongelmia aiheuttaneen ohjelman pakottaminen sulkeutumaan (ohjeet: http://support.apple.com/kb/HT5137?viewlocale=fi_FI).
2. Yksittäisen ongelmia aiheuttaneen ohjelman poisto ja uudelleenasennus App Storesta (ohjeet: http://www.mpc.fi/neuvot/sovellusten+po ... la/a919295). Huom! Koskee ainoastaan App Storesta asennettuja ohjelmia. Laitteen vakio-ohjelmia ei pysty poistamaan.
3. Laitteen uudelleenkäynnistys (ohjeet: http://support.apple.com/kb/ht1430?viewlocale=fi_FI ”Uudelleenkäynnistäminen").
4. Hard reset (ohjeet: http://support.apple.com/kb/HT1430?viewlocale=fi_FI ”Nollaaminen"). Laitteen sisältö säilyy ennallaan.
- 5. Varmuuskopion palautus iTunesista tai iCloudista (ohjeet: http://support.apple.com/kb/ht1766?viewlocale=fi_FI)
6. Laitteen ottaminen ns. uutena käyttöön (ohjeet: http://support.apple.com/kb/HT4137?viewlocale=fi_FI).
7. Laitteen palautus DFU-tilassa (ohjeet: http://support.apple.com/kb/HT1808?viewlocale=fi_FI) ja varmuuskopion palautus.
8. Laitteen palautus DFU-tilassa ja laitteen ottaminen ns. uutena käyttöön.