Olin ostanut elämäni toisen Omppusen vuosi sitten Elsian myymälästä Hgin keskustasta, toimi suht moitteetta, mutta sitten just ennen takuun umpeamista alkoikin tulla ongelmia pikkuhiljaa enemmän ja enemmän: netti takkuili, mobiiliverkko jumitti, kuvat latautu kahteen kertaa luuriin vaikka kuinka poistelin(asetukset on ok, asiantuntija tarkistanut liikkeessä), sitten alkoi ongelmat eskaloitumaan kun päätin ottaa käyttöön icloud-tilin ja kasvatin muistia pilveen 200G, kuvaan paljon ja tilapäisesti tuon otinkin käyttöön ennenkuin saan hommattua hyvän ulkoisen muistin. Tämä tilinperustamisen jälkeen luuri lakkasi toimimasta handoffina mac airin kanssa ja latailee jatkuvalla syötöllä kuvia pilveen. Kävin tästä asiasta myös näyttämässä luuria, ohjeena palauttaa luuri tehdasasetuksiin ja tehdä kaikki diipadaapat alusta. tein työtä käskettyä. Ei toimi.
Edit.Tässä välissä kävin viemässä luurin huoltoon ja sainkin sen kolmen viikon päästä(??). Elisa oli jättänyt ilmoittamatta, että on haettavissa myymälästä.Exxellent service....
Nyt tässä uudessa(paketissa siis uusi luuri), on sama verkkovika ja nyt huutaa joka käänteessä "Vahvista Apple-ID"
Edelleen verkkovika, välillä on täydet pallot, sit tippuu yhteen palloon, siitä katoaa mobiiliverkko kokonaan ja operaattorin nimi katoaa ja sitten rumba alkaa alusta.Kaikki tämä kahteen kertaan minuutin sisällä. Luurilla ei voi soittaa puheluita, jos joku jossain ihmeen välissä saa muhun yhteyden, niin puhelut katkeaa minuutin sisällä, joskus aikaisemminkin.
Ainiin ja sitten tosta luurista katos ompun oma sähköposti kokonaan?? Palautui kyllä kun tein vaikka mitä temppuja, mutta alkaa olla jo tukka täys tätä touhua! Niin paljon kun olen tykästynytkin näihin ompun tuotteisiin, niin päivitykset on niin hirveetä kuraa, etten tiedä enää mitä kannattaa tehdä:vaihtaakko sinne ahdistavaan android-maailmaan takas ja kokeilla vaikka Marshallia(kuuntelen paljon musiikkia), vai mitä ihmettä.
Osaako joku kertoa mikä hommassa mättää? Maanantaina menen mobylifeen viemään toistamiseen huoltoon, alkaa rassata suhteellisen pahasti....

Olen muuten ihan uusi täällä hopeisessa ompussa, en ole tietotekniikka-ihminen, en ole käynyt kursseja joten älkää puhuko mulle kapulakieltä, menee aikanne hukkaan. Kiitos
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)