Eilen illalla huomasin että reippaan kuukauden vanha puhelin lämpeni takaa, kuumin kohta ehkä kameran alapuolella. Lataus oli vähissä vaikka edellisyönä oli ladattu täyteen (muuten on kestänyt tasaisesti pari-kolme päivää vaikka käyttö runsastakin).
No laitoin illalla laturiin, ja oli aamulla täynnä. Mitään oireita en ensin huomannut. Nettiä käytin (wifi), ja toiminta oli sulavaa. En ole varma oliko aamun aikana kuuma vai ei. Yritin lähettää pari tuntia sitten tekstiviestiä, ei lähtenyt vaikka kokeilin muutamia kertoja. Käynnistin uudelleen, jolloin viestiin ei tullut virheilmoitusta, joten kuvittelin että se oli lähtenyt.
Nyt sitten yritin soittaa, eikä onnistunut. Huoamsin että laite on taas aika kuuma, ja että ylärivistä puuttuu kokonaan maininta 4G sekä palkit. Laite ei moittinut mitään SIM-korttiin tai verkkoon liittyvää.
Nollasin asetukset, ja kokeilin uudelleen, ei toimi. Asetuksista puuttuu oma yhteyspiste nyt kokonaan, ja mobiiliverkko-valikossa samalla otsikolla pyörii rantapallo jatkuvasti.
SIM-kortin kun poistaa, laite ei sitä edes huomaa. Lentokonetilan kun käyttää päällä, tulee ruutuun verkon kohdalle "Etsitään", mutta laite luovuttaa ilman virheilmoitusta. Luuri on takaa kuuma ilmankin sim-korttia. Patteria on alle puolet jäljellä, vaikka oli muutama tunti sitten täynnä.
SIM-kortti pelaa normaalisti vanhassa iPhone 7-luurissa.
Onko vastaavaa kukaan muu havainnut?
iPhone X ei kysele eikä löydä SIM-korttia, sekä lämpenee
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 1410
- Liittynyt: 30.1.2007 klo 18.22
- Paikkakunta: Kaustinen
iPhone X ei kysele eikä löydä SIM-korttia, sekä lämpenee
Viesti Kirjoittaja Arkisto »
iMac 27' retina 5K i7Quad/4,2Ghz/40Gt/2Tb - MacBook Pro 13 M1 8-core/16Gt/250SSD - iPhone15 Pro/128Gt
-
- Viestit: 1410
- Liittynyt: 30.1.2007 klo 18.22
- Paikkakunta: Kaustinen
Re: iPhone X ei kysele eikä löydä SIM-korttia, sekä lämpenee
Viesti Kirjoittaja Arkisto »
Sen verran tarkennosta että laite oli ostettu 20.02.2018, joten se onkin aika tarkalleen kolme viikkoa vanha.
Telian takuukäytännöt nähtävästi periytyvät Soneralta, ja ovat aika surkuhupaisat. Yritin ensin etsiä myyjäliikkeen yhteystietoa, mutta sellaista ei ole saatavilla - niihin ei voi soittaa lainkaan. Kun soittaa sitten numeroon joka on valtakunnallinen Telia-liikkeiden numero, sieltä pyydetään ottamaan yhteyttä myyjäliikkeeseen. Telialta ei suostuttu antamaan mitään tietoja takuukäytäntöihin, mutta myyjäliikkeessä Telian takuukäytäntöihin sitten kuitenkin vedottiin ja kerrottiin ettei myyjä voi asialle mitään oli lainvastaista tai ei. Ei tullut yllätyksenä se, tuttu kuvio siitä kun tappelin Soneralta uuden luurin DOA-tapauksen tilalle 2013.
Luurissa oli myös Telia-takuu, jolloin olisin saanut uuden luurin tilalle hyllystä mikäli olisin sen rikkonut tiputtamalla. Ei kuulemma auta takuuasioissa sellaiset vakuutukset.
Pitäkööt tunkkinsa - ajattelin, ja vein luurin sitten läheiseen Tectoriin jotta lähettävät Hollantiin takuuseen. Sieltä kerrottiin ihan asiantuntevasti, että todennäköisimmin Hollannista tulee kokonaan uusi luuri tilalle. Varmaankin olisivat kertoneet tämän myös puhelimessa - Tectoriin kun voi varmaankin soittaa..
Reklamoin Teliaa aiheesta ja esitin kaupan purkua ja liittymieni irtisanomista. Katsotaan millainen sota tästä syntyy.
Tuo vuoden 2013 tapaus muuten meni siten, että eräänä perjantaina hain uuden iPhone vitosen 32gb muistilla (olin uinut vanhan 4S-luurin kera), ja viikonlopun reissussa totesin että uuden luurin lataus ei kestä kuin muutaman tunnin kerrallaan. Maanantaina olin yhteydessä Soneraan, jolloin todettiin - kuten nytkin - että pitää viedä myyjäliikkeeseen. Liikkeessä todettiin että vika on, ja kerrottiin että luuri lähetetään takuuseen, ja että se korvataan tehdasuudella. Tämä ei tietenkään käynyt päinsä - vaikka tehdasuudella on uuden takuu, se olisi silti käytetty. Kuluttajaoikeusneuvoja osallistui keskusteluun kirjallisen lausunnon muodossa viitaten kuluttajariitalautakunnan aiempiin päätöksiin, ja kertoi että jollei laitetta korjata, vaihtolaiteen täytyisi olla vähintään yhtä hyvä kuin entisen, jolloin esimerkiksi vuoden vanhan laitteen korvaaminen tehdaskorjatulla voisi olla hyväksyttävää, mutta esimerkiksi viikon vanha tulisi korvata kokonaan uudella.
Tuolloin minulle luvattiin sitten puhelimitse vaivihkaa uusi iPhone 5 64gb-muistilla - oletan että siksi koska tuo saamani kirje olisi romuttanut kuluttajasuojalain vastaisena koko Soneran tuolloisen takuukäytännön iPhonen osalta.
Telian takuukäytännöt nähtävästi periytyvät Soneralta, ja ovat aika surkuhupaisat. Yritin ensin etsiä myyjäliikkeen yhteystietoa, mutta sellaista ei ole saatavilla - niihin ei voi soittaa lainkaan. Kun soittaa sitten numeroon joka on valtakunnallinen Telia-liikkeiden numero, sieltä pyydetään ottamaan yhteyttä myyjäliikkeeseen. Telialta ei suostuttu antamaan mitään tietoja takuukäytäntöihin, mutta myyjäliikkeessä Telian takuukäytäntöihin sitten kuitenkin vedottiin ja kerrottiin ettei myyjä voi asialle mitään oli lainvastaista tai ei. Ei tullut yllätyksenä se, tuttu kuvio siitä kun tappelin Soneralta uuden luurin DOA-tapauksen tilalle 2013.
Luurissa oli myös Telia-takuu, jolloin olisin saanut uuden luurin tilalle hyllystä mikäli olisin sen rikkonut tiputtamalla. Ei kuulemma auta takuuasioissa sellaiset vakuutukset.
Pitäkööt tunkkinsa - ajattelin, ja vein luurin sitten läheiseen Tectoriin jotta lähettävät Hollantiin takuuseen. Sieltä kerrottiin ihan asiantuntevasti, että todennäköisimmin Hollannista tulee kokonaan uusi luuri tilalle. Varmaankin olisivat kertoneet tämän myös puhelimessa - Tectoriin kun voi varmaankin soittaa..
Reklamoin Teliaa aiheesta ja esitin kaupan purkua ja liittymieni irtisanomista. Katsotaan millainen sota tästä syntyy.
Tuo vuoden 2013 tapaus muuten meni siten, että eräänä perjantaina hain uuden iPhone vitosen 32gb muistilla (olin uinut vanhan 4S-luurin kera), ja viikonlopun reissussa totesin että uuden luurin lataus ei kestä kuin muutaman tunnin kerrallaan. Maanantaina olin yhteydessä Soneraan, jolloin todettiin - kuten nytkin - että pitää viedä myyjäliikkeeseen. Liikkeessä todettiin että vika on, ja kerrottiin että luuri lähetetään takuuseen, ja että se korvataan tehdasuudella. Tämä ei tietenkään käynyt päinsä - vaikka tehdasuudella on uuden takuu, se olisi silti käytetty. Kuluttajaoikeusneuvoja osallistui keskusteluun kirjallisen lausunnon muodossa viitaten kuluttajariitalautakunnan aiempiin päätöksiin, ja kertoi että jollei laitetta korjata, vaihtolaiteen täytyisi olla vähintään yhtä hyvä kuin entisen, jolloin esimerkiksi vuoden vanhan laitteen korvaaminen tehdaskorjatulla voisi olla hyväksyttävää, mutta esimerkiksi viikon vanha tulisi korvata kokonaan uudella.
Tuolloin minulle luvattiin sitten puhelimitse vaivihkaa uusi iPhone 5 64gb-muistilla - oletan että siksi koska tuo saamani kirje olisi romuttanut kuluttajasuojalain vastaisena koko Soneran tuolloisen takuukäytännön iPhonen osalta.
iMac 27' retina 5K i7Quad/4,2Ghz/40Gt/2Tb - MacBook Pro 13 M1 8-core/16Gt/250SSD - iPhone15 Pro/128Gt
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 50677
- Liittynyt: 30.12.2005 klo 21.24
- Paikkakunta: Tampere
Re: iPhone X ei kysele eikä löydä SIM-korttia, sekä lämpenee
Viesti Kirjoittaja amanita »
Mikäli kommentoijalla ei ole muuta asiaa, kuin olla tyytymätön edellä esitettyyn otsikon aiheeseen etäisesti liittyvään tarinaan, on tarpeetonta tänne tulla kommentoimaan.
Tarpeeton viesti poistettu.
Tarpeeton viesti poistettu.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit