Ilkka66 kirjoitti:Myöskin Nordea Codes eli tunnuslukugeneraattori vaatii iOS 10:n. Erillisellä tunnuslukulaitteella tietysti voisi käyttää verkkopankkia iOS selaimella, mutta hankalaksi menee. Ymmärrän Nordeaa kyllä hyvin, että jonkun alle 1% vähemmistön takia ei kannata jättää sovelluksiin tuomatta uusia ominaisuuksia. Jos joku tuon takia pankkia vaihtaa, niin ei ole suuri menetys Nordealle, todennäköisesi ”high maintenance” asiakas muutenkin.
Tää on aika yksisilmäinen näkemys. Miten päädyt siihen, että on jokin "high maintenance" -asiakas? Mä väittäisin, että voi se Nordealle olla isohkokin tappio, jos tarpeeksi moni elinikäinen asiakas äänestää jaloillaan ja siirtää monet tilit ja mahdollisesti lainat toiseen pankkiin. Niin tai näin, Nordea on ainoa pankki, joka on päättänyt ohittaa tämän alle 1 %:n (mielestäni alle 1 % on aika raju arvio, mutta jos tälle on evidenssiä, niin ok).
Btw ainakin mulla toimii koodiappi hienosti. Mistäs tämä tieto siis on? Minun nähdäkseni tuossa on nimenomaan tarkoituksella jätetty koodiappi toimimaan vanhoilla kuvioilla, jotta ei tule sanomista siitä, että asiakas ei voi nyt hoitaa yhteiskunnallista osallistumistaan. Pankin omaa appia on paljon helpompi näpelöidä, koska mobiilipankki ei sinällään ole kansalaisoikeus, kun taas jokaisen on ihan suotavaa päästä kirjautumaan vaikkapa hammaslääkärin ajanvaraukseen. Jos tuohon koodiappiin koskettaisiin, päästäisiin taas siihen, että osalla ihmisistä ei olisi pankkitunnuksia. Justhan tuo asia on saatu korjattua, joten tuskin menisi edes lain sallimissa rajoissa rajoittaa koodeja.