Sivu 1/1

Nordea mobiilipankki ”Tekninen virhe” (iPad, iOS 9)

Lähetetty: 11.11.2018 klo 12.03
Kirjoittaja halcyon
Viimeisimmän Nordea mobiilipankin päivityksen jälkeen kaikki yritykset avata mobiilipankkiin yhteys päättyvät virheeseen "Tekninen Virhe".

Nordean puhelintuki ei osannut auttaa lainkaan, sanoivat vain, että mobiilipankki on "toiminnassa".

Käytössä on iPad (olisko kolmas sukupolvi), jossa iOS 9.3.5 (uudempi ei onnistu).

Nordean appi on jo poistettu, iPad on kokonaan sammutettu, Nordean appi on uudelleenasennettu.

Ei auta, sama "tekninen virhe".

Onko tähän mitään muuta korjausta, kuin ostaa uusi iPad?

Kaikki vinkit ovat terhetulleita, kiitos.

Re: Nordea mobiilipankki "Tekninen virhe" (iPad, iOS 9)

Lähetetty: 11.11.2018 klo 12.54
Kirjoittaja Anghorn
Nordea Mobilen vähimmäisvaatimus on iOS 10. Uudempi laite ostoslistalle.

Re: Nordea mobiilipankki ”Tekninen virhe” (iPad, iOS 9)

Lähetetty: 12.11.2018 klo 11.34
Kirjoittaja halcyon
Ah, sepä siitä sitten, kiitos.

Ei olisi pitänyt päivittää sitä Nordea mobiilipankkia. Kaikki toimi ennen sitä.

Noh, pakkopäivitystä pukkaa.... Täytynee ostaa vanhemmille Android-tabletti, kun Nordea app tukee Androidia sentään versioon 5.0 saakka ja hinta on alle puolea iPadista.

Harmi.

Re: Nordea mobiilipankki ”Tekninen virhe” (iPad, iOS 9)

Lähetetty: 19.11.2018 klo 20.27
Kirjoittaja Zakarias
Saman kohtalon huomasin minäkin. iOS 9.3.5 ei suostu edes appia lataamaan. Eikun uuden pääsin ostoon. Älä kuitenkaan herran tähden osta halpis androidia esim. Samsung Galaxy Tab A. Siinä vasta onneton kapine. Kaipa ne CPU JA RAM on kelvottomat.

Re: Nordea mobiilipankki ”Tekninen virhe” (iPad, iOS 9)

Lähetetty: 20.11.2018 klo 10.42
Kirjoittaja Vichy5
Jailbreikkaa se tabletti ja on olemassa tweakki jolla pystyy app storesta lataamaan vanhempia versioita ohjelmista

Re: Nordea mobiilipankki ”Tekninen virhe” (iPad, iOS 9)

Lähetetty: 25.11.2018 klo 8.34
Kirjoittaja aurinkoutu
Olen huomannut saman ongelman, mutta en todellakaan harkitse laitteiden uusimista _Nordean_ takia, vaan pankin vaihtamista. Ihan niin markkinavoimien uhri en halua olla, että pankki määrää jo senkin, milloin tarvitsen uusia tuotteita.

Nyt kiinnostaiskin, oisko hyviä pankkikokemuksia 9.3.5:lle? Mieluusti jokin pankki, joka ei ilmoita kuukauden päästä, että liian vanhaa kamaa.

Re: Nordea mobiilipankki ”Tekninen virhe” (iPad, iOS 9)

Lähetetty: 25.11.2018 klo 8.46
Kirjoittaja E-W
En tunne tekniikkaa kovin hyvin, mutta voisiko tuo liittyä käyttöjärjestelmän tietoturvaan? Saattaa toki olla kapitalistien salaliittokin.

Re: Nordea mobiilipankki ”Tekninen virhe” (iPad, iOS 9)

Lähetetty: 25.11.2018 klo 9.36
Kirjoittaja aurinkoutu
Kaiken lisäksi tuossa on sellainen juttu, että nyt kun mobiilipankkia ei pysty käyttämään, saattaa joutua siirtymään ihan virallisestikin verkkopankkiasiakkaaksi. Tämä silloin, jos kriteerinä on se, että "et ole kirjautunut enää mobiilipankkiin, joten sinua ei katsota enää mobiilipankkiasiakkaaksi". Sehän taas tarkoittaa sitä, että Nordean kassa kolisee eli mobiilipankkipaketti maksoi kuussa 4 e, verkkopankkipaketti taas 7,5 e. Kiitos ei.

Re: Nordea mobiilipankki ”Tekninen virhe” (iPad, iOS 9)

Lähetetty: 25.11.2018 klo 13.32
Kirjoittaja Istok
aurinkoutu kirjoitti:Olen huomannut saman ongelman, mutta en todellakaan harkitse laitteiden uusimista _Nordean_ takia, vaan pankin vaihtamista. Ihan niin markkinavoimien uhri en halua olla, että pankki määrää jo senkin, milloin tarvitsen uusia tuotteita.

Nyt kiinnostaiskin, oisko hyviä pankkikokemuksia 9.3.5:lle? Mieluusti jokin pankki, joka ei ilmoita kuukauden päästä, että liian vanhaa kamaa.
Jos app ei ole enää tuettu, niin eikö verkkopalvelua voi käyttää kuitenkin iPadin selaimella? Ei tarvetta laitteen vaihtamiseen..

(Typot korjattu)

Re: Nordea mobiilipankki ”Tekninen virhe” (iPad, iOS 9)

Lähetetty: 25.11.2018 klo 15.07
Kirjoittaja Ilkka66
Myöskin Nordea Codes eli tunnuslukugeneraattori vaatii iOS 10:n. Erillisellä tunnuslukulaitteella tietysti voisi käyttää verkkopankkia iOS selaimella, mutta hankalaksi menee. Ymmärrän Nordeaa kyllä hyvin, että jonkun alle 1% vähemmistön takia ei kannata jättää sovelluksiin tuomatta uusia ominaisuuksia. Jos joku tuon takia pankkia vaihtaa, niin ei ole suuri menetys Nordealle, todennäköisesi ”high maintenance” asiakas muutenkin.

Re: Nordea mobiilipankki ”Tekninen virhe” (iPad, iOS 9)

Lähetetty: 6.12.2018 klo 8.47
Kirjoittaja aurinkoutu
Istok kirjoitti:
aurinkoutu kirjoitti:Olen huomannut saman ongelman, mutta en todellakaan harkitse laitteiden uusimista _Nordean_ takia, vaan pankin vaihtamista. Ihan niin markkinavoimien uhri en halua olla, että pankki määrää jo senkin, milloin tarvitsen uusia tuotteita.

Nyt kiinnostaiskin, oisko hyviä pankkikokemuksia 9.3.5:lle? Mieluusti jokin pankki, joka ei ilmoita kuukauden päästä, että liian vanhaa kamaa.
Jos app ei ole enää tuettu, niin eikö verkkopalvelua voi käyttää kuitenkin iPadin selaimella? Ei tarvetta laitteen vaihtamiseen..

(Typot korjattu)
Voi, mutta kuten edellä mainitsin, niin sitten pitää olla intressi siirtyä verkkopankkiasiakkaaksi ja kalliimpaan hinnoitteluun. Jos on mobiilipankki, saa käyttää sekä mobiilipankkia että verkkopankkia (yhteishinta halvempi kuin verkkopankkki yksin).

Re: Nordea mobiilipankki ”Tekninen virhe” (iPad, iOS 9)

Lähetetty: 6.12.2018 klo 8.52
Kirjoittaja aurinkoutu
Ilkka66 kirjoitti:Myöskin Nordea Codes eli tunnuslukugeneraattori vaatii iOS 10:n. Erillisellä tunnuslukulaitteella tietysti voisi käyttää verkkopankkia iOS selaimella, mutta hankalaksi menee. Ymmärrän Nordeaa kyllä hyvin, että jonkun alle 1% vähemmistön takia ei kannata jättää sovelluksiin tuomatta uusia ominaisuuksia. Jos joku tuon takia pankkia vaihtaa, niin ei ole suuri menetys Nordealle, todennäköisesi ”high maintenance” asiakas muutenkin.
Tää on aika yksisilmäinen näkemys. Miten päädyt siihen, että on jokin "high maintenance" -asiakas? Mä väittäisin, että voi se Nordealle olla isohkokin tappio, jos tarpeeksi moni elinikäinen asiakas äänestää jaloillaan ja siirtää monet tilit ja mahdollisesti lainat toiseen pankkiin. Niin tai näin, Nordea on ainoa pankki, joka on päättänyt ohittaa tämän alle 1 %:n (mielestäni alle 1 % on aika raju arvio, mutta jos tälle on evidenssiä, niin ok).

Btw ainakin mulla toimii koodiappi hienosti. Mistäs tämä tieto siis on? Minun nähdäkseni tuossa on nimenomaan tarkoituksella jätetty koodiappi toimimaan vanhoilla kuvioilla, jotta ei tule sanomista siitä, että asiakas ei voi nyt hoitaa yhteiskunnallista osallistumistaan. Pankin omaa appia on paljon helpompi näpelöidä, koska mobiilipankki ei sinällään ole kansalaisoikeus, kun taas jokaisen on ihan suotavaa päästä kirjautumaan vaikkapa hammaslääkärin ajanvaraukseen. Jos tuohon koodiappiin koskettaisiin, päästäisiin taas siihen, että osalla ihmisistä ei olisi pankkitunnuksia. Justhan tuo asia on saatu korjattua, joten tuskin menisi edes lain sallimissa rajoissa rajoittaa koodeja.

Re: Nordea mobiilipankki ”Tekninen virhe” (iPad, iOS 9)

Lähetetty: 15.12.2018 klo 12.06
Kirjoittaja Socradonis
Minulla on myös ongelma tunnuslukusovelluksessa. Tähän syksyyn asti se toimi normaalisti. Nytkin onnistun kirjautumaan verkosta suoraan mobiilipankkiin niin vanhalla iPadilla kuin viisivuotiaalla iMacilla. Mutta toiselta verkkosivustolta, esim Finnkinosta, se ei onnistu. Käyttäjätunnus yhdistää Nordeaan, jossa kysytään tunnuslukua. Sen antaminen ei enää avaa verkkopankkia, vaan allanäkyvän sivun. Siinä lukee että paina Kirj, mutta sellaista "näppäintä" ei sivulla ole.

Virhe ilmenee sekä vanhalla iPadilla (IOS 9.3.5) että iMacilla (Mojave 10.14.2), tunnuslukusovellus on Samsung puhelimessa (android 6.0.1). Poistin ja latasin sovelluksen uudelleen puhelimeeni. Se ei auttanut. Vanhalla tunnuslukukortilla ongelmaa ei ole. Koetin myös Safarin sijasta Chromea, siitäkään ei ollut apua. Nordean ATK palvelu kertoo että heidän laitteillan ei ole ongelmaa ja neuvoo viisaasti: "Anna ensin käyttäjätunnus ja sitten oikea tunnusuluku .."

Re: Nordea mobiilipankki ”Tekninen virhe” (iPad, iOS 9)

Lähetetty: 15.12.2018 klo 12.24
Kirjoittaja Ilkka66
Näyttää selainongelmalta. Chrome iOS:ssa käyttää Safarin moottoria, joten selaimen vaihto ei auta tässä tapauksessa.

Re: Nordea mobiilipankki ”Tekninen virhe” (iPad, iOS 9)

Lähetetty: 24.12.2018 klo 12.56
Kirjoittaja Socradonis
Ongelma ratkesi kun sammutin virran modeemista kymmeneksi sekunniksi. Nyt Nordean sivulle ilmaantui Kirjaudu "näppäin".