Kannattaa kuitenkin muistaa, että firman nimi on Apple, ei enää ’Apple Computer’ - jonka Steve Jobs perusti ja lopetti nimenmuutokseen. Eikä myöskään ’Apple Mobile’ vaikka nykyinen liikevaihto ja tuotot tulevat sieltä.theinonen kirjoitti:Kyllä se arvo sieltä tulee jossain vaiheessa alaspäin ja lujaa, kun ihmiset järkiintyvät ja lopettavat samojen laitteiden ostamisen uudestaan joka vuosi uudella numerolla....
NYSEn triljoonaluokassa pysyminen vaatii jatkuvia kasvuodotuksia ja sellaisten ruokkimista. Uutta myytävää ja bisnestä tarvitaan jossain vaiheessa. TV-katsojasegmentti, autoilijat ym. ovat selvästikin kiinnostukksen kohteena mutta sitä uutta myytävää ei ole ainakaan vielä löytynyt. Yhteistyökuviot IBM:n kanssa eivät ole räjäyttäneet iPadien yritysmyyntiä.
Nuoriso ja nuorten aikuisten segmentti on kuitenkin osoittautunut oivaksi tavaksi päästä elinikäiseen suhteeseen kuluttajien kanssa - mitä ikinä sitten firma tarjoaakaan.
Tämän huomasivat jo Jobs, Wozniak ym. ja 1980-luvulla Apple II oli jenkeissä koulukoneiden markkinan hallitsija 80% osuudella. Koulun jälkeen käyttäjät sitten ostivat Macintosheja. Samanlainen kehitys on osittain iPhonen ja iPadin kohdalla - iPodeja käyttäneet teinit ostavat aikuisena mielellään iPhoneja.