theinonen kirjoitti:Kaipaisin hiukan perusteluja sille, miksi Android on mielestäsi kuraa. Itse olen ollut vallan tyytyväinen omaan halpaan Android luuriini, eikä siinä ole mielestäni mitään töksähtelevää. Puhelimen tärkein ominaisuus on kuitenkin kuinka hyvin se toimii puhelimena, eikä mitkään toisarvoiset asiat. Puhelin on vain puhumista varten ja leikkikalut joilla ajetaan sovelluksia sitten asia erikseen.
Eli sinulle riittäisi vaikka Series 40 puhelin? Minä taasen haluan älypuhelimen. Ja fakta on, että Android-sovellukset on aika kökköjä, ja esim. skrollaus ja zoomaus on kökköä ja töksähtelevää.
Olen myös eri mieltä tuosta designista, koska suorakaide jossa on pyöristetyt reunat ei ole mielestäni mitenkään patentoitavissa oleva asia. Aivan samalla perusteella kun autossa on (yleensä) neljä pyörää, niin ei kosketusnäytöllistä puhelintakaan voida valmistaa kovinkaan monella tavalla. Seuraavaksi Apple alkaa varmaan vaatimaan pyöreäreunaisen suorakulmion poistamista kaikista piirtelyohjelmista, koska he ovat patentoineet sen muodon tuotteissaan.
En käsittääkseni maininnut sanallakaan patentteja, eikä Applen ja Samsungin oikeusjutussa ole niistä edes kyse... Ja kyllähän tuon kopioinnin näkee silmänreiälläkin:
http://www.reddit.com/tb/kr14a
http://www.cultofmac.com/75742/new-sams ... -iphone-4/ (huomaa näytössä näkyvä iTunes-ikoni...)
Ja kummasti muut valmistajat kykenee tekemään puhelimensa siten, että ne näyttävät originelleilta. Mutta varmasti se on ihan puhdas sattuma, että Samsungin puhelimet, kaukosäätimet, johdot, tabletit, pakkaukset, ikonit ja lisähärpäkkeet ovat käytännössä identtisiä Applen vastaavien kanssa, ehkä eri värisiä vain? Juu, pakko sen on olla sattumaa...
Omasta mielestäni iPhone on aina ollut puhelimeksi ylihintainen leikkikalu, enkä todellakaan ymmärrä miksi esimerkiksi jotkut vanhemmat ostavat lapsilleen tuollaisia useiden satojen eurojen puhelimia.
Olet tietenkin oikeutettu mielipiteeseesi. Minusta on jotenkin mielenkiintoista, että ihmiset, jotka jollain tavalla eivät pidä iPhonesta/Applesta hyväksyvät heidän tuotteidensa kopioinnin. Luulisi heidänkin näkevän päivänselvät faktat Faktahan se on, että olisi kaikille paras jos Samsung loisi oman tunnistettavan tyylinsä.