![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
Tsekatkaapa nämä ms uudet videot:
http://youtu.be/BzMLA8YIgG0 toinen https://youtu.be/WMklcdzcNcU
https://youtu.be/A1OsmndtIrY

Viesti Kirjoittaja exlex »
Viesti Kirjoittaja Sendaa »
Viesti Kirjoittaja jca »
Viesti Kirjoittaja freek »
Mac Pro voi maksaa kymppitonnin ja silti niitä näkee liikenteessä. Ja se on se kuuluisa:"Can't innovate my ass!" -tuote. Mitään muuta innovaatiota siinä ei sitten ollut kuin vitseihin päätynyt koppa.jca kirjoitti:Miten toi MS:n Suomessa 4000 euroa (todellisuudessa ei koskaan edes tule Suomeen) hinnat alkaen malli on relevantti juuri kenellekään? Jos joku "pro" piirtelee tuolla, niin Apple-ekosysteemi muuttuu irrelevantiksi yhtäkkiä kaikille kotikäyttäjille vai? En oikein tajua miten aikuiset miehet jaksaa hypellä jatkuvasti hypejunasta toiseen.
Viesti Kirjoittaja jca »
Ok, ajattelemme asioista jotenkin täysin eri tavalla, joten keskustelua on tältä osin hedelmätöntä jatkaa. Mac Pro:lla on ollut merkitystä lähinnä nettinörttien kanssa tietokoneista keskustellessa. Ei mitenkään muuten, sillä tuon hintaista pönttöä suhteessa siihen millä sillä saa ei tähän talouteen tule. Sen sijaan se mitä jossain Pixarilla tms. puljussa käytetään on mulle aivan sama. En mä mitään siitäkään kostu, että Räikkönen käyttää kellomainoksessa Tag Heuerin kelloa. Toisille nämä on tietysti merkityksellisiä asioita.exlex kirjoitti:Mielestäni kyse ei ole hinnasta, vaan henkisestä yliotteesta. Onhan Applellakin MacPro, joka maksaa kaikkineen päivineen samanverran ja enemmänkin.
Viesti Kirjoittaja jca »
Liikenteessä näkee ja silti vitsi tai jotain. Havaitsen ristiriitaa.freek kirjoitti:Mac Pro voi maksaa kymppitonnin ja silti niitä näkee liikenteessä. Ja se on se kuuluisa:"Can't innovate my ass!" -tuote. Mitään muuta innovaatiota siinä ei sitten ollut kuin vitseihin päätynyt koppa.
Miksi sitten uusi Surface Book on entistäkin kalliimpi. Edellistäkään ei Suomesta saanut, saako näitä uusiakaan mistään vai onko nämä jotain paperijulkaisuja. Epäilen jälkimmäistä, koska kun hintoja katsoo niin ei MS edes halua näitä myydä.Ensimmäinen tuote on aina kallis. Jouluna 2017 hinta on enää puolet tosta. Jos Apple julkaisee kosketusnäytöllisen iMacin niin hinta tulee olemaan reippasti kalliimpi.
Ei voi kuin ihmetellä ihmisten järjenjuoksua... Luuletko että tämä uusi pöytä-Surface on ideoitu Nadellan aikana? Ei, kyllä se on varmasti ollut konseptina jo Windows 8:n julkaisun aikoihin. On teillä ihmeellinen luotto näihin "pukupelleihin" jonain suurina visionääreinä ja innovaattoreina. No Suomen medialla ja kansalla ei ainakaan ole, koska johtajien työ on kuulemma reilusti yliarvostettua. Ja missä eturintamassa MS on? Nadella kuoppasi lopullisesti MS epäonnistuneen mobiilialustan. MS:llä on Windows ja pilvipalvelut, toinen on hiipuva ja toinen kasvava. Ryntääkö kuluttajat nyt ostamaan Lenovon 2in1-läppäreitä kun MS julkaisi 3000 dollarin ennen veroja hintaisen pöytätietokoneen? Ei.Tännekin varmaan linkattiin se artikkeli missä verrattiin Steve Balmeria ja Tim Cookia. Aika osuvalta vaikutti. Molemmat kaverit tekevät loistotulosta vanhoilla ideoilla. Silti MS oli vaipumassa harmaaseen massaan kunnes toimari lähti vaihtoon. Uusi toimari on nostanut Microsoftin taas kartalle ja vielä eturintamaan.
En tiedä mikä on hasbeeni, enkä viitsi tarkistaa. Mulla ei ole mitään erityistä rakkautta Cookia kohtaan, mutta pakko osallistua kun välillä nämä jutut menee niin älyttömäksi. Noiden turhien innovaatioiden perässä ei ole kuin foorumipäivystäjät ja tekniikkatoimittajat, jotka innostuvat joka viikko jostain uudesta kiiltävästä lelusta. Tekniikkatoimittajilta tuon ymmärrän, mutta foorumipäivystäjien motivaatio on mulle epäselvä. Ehkä se on heidän tapansa yrittää paeta ja unohtaa oma kuolevaisuus.Saman pitää tapahtua Applella. Cook tekee tulosta, mutta Apple vaipuu hiljalleen hasbeeniksi. Firma tarvitsee jonkun jolla on taitoa saada firma innovoimaan estää edesssä olevan hiipumisen. Rahasta se ei ole kiinni vaan toimitusjohtajan osaamattomuudesta.
Viesti Kirjoittaja Vklnuppi »
Viesti Kirjoittaja suppo69 »
Mahtaa olla päivittäin vaikeaa päästä edes heviosastolta kaupassa eteenpäin, kun samoja vitamiineja löytyy kymmenistä hedelmistä - seuraavan leipäosasto sitten.exlex kirjoitti:. On tuotteita ristiin rastiin ja ms taas selkeyttää tuoteperhettään.
Niinhän sitä luulisi. Montakohan kertaa jo historian aikana yritykset ovat meinanneet mennä konkurssiin juuri tuollaisella asenteella. Applelle oli käydä näin, Nokialle oli käydä näin jne...suppo69 kirjoitti:Mahtaa olla päivittäin vaikeaa päästä edes heviosastolta kaupassa eteenpäin, kun samoja vitamiineja löytyy kymmenistä hedelmistä - seuraavan leipäosasto sitten.exlex kirjoitti:. On tuotteita ristiin rastiin ja ms taas selkeyttää tuoteperhettään.
Mitä noita masiinoita nyt on valittavissa, muutama hassu. Ja luulisi techspechrunkkarien tietävän mitä hakee.
Tai siis tämä ei ole suoraan oma ajatukseni, vaan näin on aina toimittu ja toimitaan edelleen tekniikan alalla / teollisuudessa. Esim. Autoteollisuudessa tehdään jatkuvasti niin, että tuodaa flagproduct / esittelymalli, IT-alla tehdään näin usein ja samoin Hifi-alalla jne. Ja kyllähän Applekin on toiminut näin. Tuovat markkinoille lipputuotteen, jonka myynti on semi marginaalista ja tuote menee pitkälti yrityksille.jca kirjoitti:Ok, ajattelemme asioista jotenkin täysin eri tavalla, joten keskustelua on tältä osin hedelmätöntä jatkaa. Mac Pro:lla on ollut merkitystä lähinnä nettinörttien kanssa tietokoneista keskustellessa. Ei mitenkään muuten, sillä tuon hintaista pönttöä suhteessa siihen millä sillä saa ei tähän talouteen tule. Sen sijaan se mitä jossain Pixarilla tms. puljussa käytetään on mulle aivan sama. En mä mitään siitäkään kostu, että Räikkönen käyttää kellomainoksessa Tag Heuerin kelloa. Toisille nämä on tietysti merkityksellisiä asioita.exlex kirjoitti:Mielestäni kyse ei ole hinnasta, vaan henkisestä yliotteesta. Onhan Applellakin MacPro, joka maksaa kaikkineen päivineen samanverran ja enemmänkin.
Viesti Kirjoittaja freek »
Et siis koskaan ole kuullut Mac Prota kutsuttavan roskapöntöksi?jca kirjoitti:Liikenteessä näkee ja silti vitsi tai jotain. Havaitsen ristiriitaa.
Nimenoamaan! MS on iso firma ja siellä tehdään paljon kaikkea. Se vaatii osaavan johtajan joka osaa kaivaa ne oikeat tuotteet esiin.jca kirjoitti:Ei voi kuin ihmetellä ihmisten järjenjuoksua... Luuletko että tämä uusi pöytä-Surface on ideoitu Nadellan aikana? Ei, kyllä se on varmasti ollut konseptina jo Windows 8:n julkaisun aikoihin.
Oletko nyt ihan varmasti oikealla foorumilla? Täällä keskustellaan Applen tuotteista. Apple = Innovaatio. Innovaatio on Applen sielu. Sen takia ovat onnistuneet palkkaamaan hyviä insinöörejä. Niitä joita kiinnostaa päästä mukaan uusiin innovaatioihin eikä tehdä speksibumppi bulkkia mitä voi tehdä missä tahansa.jca kirjoitti: Noiden turhien innovaatioiden perässä ei ole kuin foorumipäivystäjät ja tekniikkatoimittajat, jotka innostuvat joka viikko jostain uudesta kiiltävästä lelusta. Tekniikkatoimittajilta tuon ymmärrän, mutta foorumipäivystäjien motivaatio on mulle epäselvä. Ehkä se on heidän tapansa yrittää paeta ja unohtaa oma kuolevaisuus.
Steve Jobs kirjoitti: "I have my own theory about why the decline happens at companies like IBM or Microsoft. The company does a great job, innovates and becomes a monopoly or close to it in some field, and then the quality of the product becomes less important. The product starts valuing the great salesmen, because they're the ones who can move the needle on revenues, not the product engineers and designers. So the salespeople end up running the company."
Viesti Kirjoittaja Pippin »
Viesti Kirjoittaja Jarmo »
[/quote]freek kirjoitti:Et siis koskaan ole kuullut Mac Prota kutsuttavan roskapöntöksi?jca kirjoitti:Liikenteessä näkee ja silti vitsi tai jotain. Havaitsen ristiriitaa.
Roskapönttö Macilla on se kyseenalainen maine sinä koneena joka ajoi tehoa vaatuvat käyttäjät vastentahtoisesti PC käyttäjiksi. FCPX tietenkin hieman avusti, mutta kunnia lankeaa “roskapöntölle”.
Viesti Kirjoittaja Juuso »
Viesti Kirjoittaja JHA »
Kyse ei ole yhdestä tuotteesta vaan enemmän trendistä ja oleellista ei ole se onko haastaja tässä ja nyt Microsoft vai joku muu. Jos vähänkin pitää silmiä auki tuotejulkaisujen ja uutisoinnin osalta maailmalla ( peliä tuskin ratkaisee se onko tuote saatavilla Suomessa.. ei tämä niin kristallinkova ykkösmarkkina-alue olejca kirjoitti: En tiedä mikä on hasbeeni, enkä viitsi tarkistaa. Mulla ei ole mitään erityistä rakkautta Cookia kohtaan, mutta pakko osallistua kun välillä nämä jutut menee niin älyttömäksi. Noiden turhien innovaatioiden perässä ei ole kuin foorumipäivystäjät ja tekniikkatoimittajat, jotka innostuvat joka viikko jostain uudesta kiiltävästä lelusta. Tekniikkatoimittajilta tuon ymmärrän, mutta foorumipäivystäjien motivaatio on mulle epäselvä. Ehkä se on heidän tapansa yrittää paeta ja unohtaa oma kuolevaisuus.
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Viesti Kirjoittaja jca »
Viesti Kirjoittaja jca »
Tänään viimeksi tuli katseltua android-tarjontaa ja on ne vaan niin niin kaamean näköisiä leluja softaltaan ja osin myös raudaltaan, ettei vaan pysty noihin siirtymään. Apple-veroa on maksettava.jpsuominen kirjoitti:Kyllä mä sanoisin ihan Apple-lasitkin silmillä että Android on ollu jo eellä jostain Lollipopista asti. Katsantokannasta riippuen toki jo heti ensi metreiltä asti, mutta en minä ainakaan keksi mitä sellaista iOS olisi viimeiseen 2-3 vuoteen tarjonnut mikä ei olisi käytännössä suoraan Androidista kopsattua?
Kyllä tästä alkaa konsensus olla myöskin Mac-tuttujen piirissä. Laitteet eivät enää ole hyvään aikaan olleet se, minkä takia tässä alustassa roikutaan. Se on Mac OS ja sen ekosysteemi. Onneksi Cook & co ei ole aivan yhtä paljon saanut siinä menetettyä suhteellista kilpailuhyötyään, vaikka taaksepäin on osin menty. Missä on iOsin, Aperturen (anteeksi) ja Keynoten ja Pagesin kaltaiset uudet avaukset nykyään? Ja jos Cook kaatuu, niin kukahan sieltä on tulossa tilalle. Spindler vai Amelio? Kyllä tämä on uusi laskukausi tälle platalle.Juuso kirjoitti:Musta tuntuu siltä, että Apple on alkanut taantua Steve Jobsia edeltävään aikaan. Cook & Schiller ovat keskittyneet tekemään rahaa ja se näkyy.
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Ulkonäkökysymykset ovat toki jokaisen omia näkemyksiä. Itse tykkään ehkä jopa enemmän tuosta Googlen Material designista kuin iOS:stä. Minua pidättelee Apple-maailmassa lähinnä olemassa oleva (hiton hyvin toimiva) perheen laitekanta (2 x MBP, 3 x iPhone, 4 x iPad ja pari Apple TV:tä) ja ehkä ennen kaikkea noin 200 Gt iCloudissa makaava valokuvakirjasto. Sen uppiminen pilveen ADSL:n yli kesti muistaakseni 47 päivää, ihan heti en ole samaan rumbaan enää toista kertaa lähdössä.jca kirjoitti:Tänään viimeksi tuli katseltua android-tarjontaa ja on ne vaan niin niin kaamean näköisiä leluja softaltaan ja osin myös raudaltaan, ettei vaan pysty noihin siirtymään. Apple-veroa on maksettava.jpsuominen kirjoitti:Kyllä mä sanoisin ihan Apple-lasitkin silmillä että Android on ollu jo eellä jostain Lollipopista asti. Katsantokannasta riippuen toki jo heti ensi metreiltä asti, mutta en minä ainakaan keksi mitä sellaista iOS olisi viimeiseen 2-3 vuoteen tarjonnut mikä ei olisi käytännössä suoraan Androidista kopsattua?
Minusta taas käyttöliittymäsuunnitteluun liittyvät asiat nähdään liiankin subjekiivisina. Kyllä Material Design on astetta laadukkaampi kuin iOS:n muotoilu, jo koska se on niin paljon koherentimpi.jpsuominen kirjoitti: Ulkonäkökysymykset ovat toki jokaisen omia näkemyksiä. Itse tykkään ehkä jopa enemmän tuosta Googlen Material designista kuin iOS:stä.
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
Applen johtokaksikolla Tim Cookilla ja Jo Ivella maine ja menestys meni päähän. Mentiin yli siitä missä aita on matalin. Elettiin kuin Rooman keisarit tunnetuin seurauksin. Totta kai Apple joutuu vielä nöyrtymään, mutta mikään ei estä parivaljakkoa toistamasta virheitään.jca kirjoitti:Mun puolesta Apple saakin tulla rymisten alas. Miten järkevää ne ei saa tuolla paisuvalla kassallaan aikaan. Tuotekehitykseen upotetaan lisää ja lisää ja sieltä tulee nauha josta voit pikavalita pieruhymiöitä. Ehkä kun tulee jonkin verran alas niin tajuavat palata perusasioiden ääreen kuten tarjoamaan laatutuotteita kohtuuhinnoilla ihmisille, nyt on lähtenyt mopo käsistä.
Palaa sivulle “Ajankohtaista Apple-maailmasta”