Ymmärrän, että liittimien puute ärsyttää joitakin, se on ihan normaalia. Mutta muutos on edessä ja jossain vaiheessa jonkun on vain aurattava tietä, tykättiin siitä tai ei. Kyllähän tämä maailma langattomuuteen on menossa, joten liittimien määrä vain vähenee ja vähenee. Vaikea arvata tulevatko muut valmistajat perässä...tulevat! Ja minun mielestä tämä uusi Touchbar vaikutti aika mielenkiintoiselta omiin käyttötarpeisiin.
Olen varmaan suurta vähemmistöä, koska en ole niin shokissa siitä, että suoria liitinmahdollisuuksia ei ole niin paljon. Nykyään monet kameratkin on jo varustettu bluetoothilla...eikä se ominausuus ainkaan tulevaisuudessa vähene, jolloin SD-korttipaikankin käyttö alkaa jäämään.
Itsellä on kotona tämä edellinen MBP, eikä vaihtotarvetta todellakaan vielä ole, olisi sieltä julkaistu aivan mitä vain. Myös käytössä oleva MBP 2011, johon vaihdoin SSD kovalevyn toimii aivan loistavasti.
Olen parin viimevuoden aikana siirtyny kokonaan OS maailmaan ja voin vain todeta, että en voisi tyytyväisempi olla. Ei ole yhtäkään kertaa tullut ikävä Win-maailmaa. En siis todellakaan ymmärrä, että joku siirtyisi kilpailijan leiriin vain siksi, että ei tullut huikeaa WAU-efektiä uudesta MBP:sta. Siitä WInnistä sitä wau efektiä ei varmasti löydy, vaikka rauta alla olisi kuinka hieno!
Olen myös varmaan suurta vähemmistö siinä, että design on aivan kärjen tuntumassa siinä mitä omalta elektroniikalta haluan. Esim. nämä Surface hybridit ovat omaan silmään ja käteen aivan kammottavia kapistuksia ja tähän päälle vielä Win-maailma niin pienen pieni oksennusrefleksi alkaa pukkaamaan.
Jokaisella on tietysti oma mielipide ja tämä on minun!