Hyvä idea - Homppu-alennusta Toinen kysymysmerkki on että ketä nää on nää "Tukkurit" ja mitkä on edellytykset että ne firmalle myy... sori häirintäkyselyä koskien mutta aiheeseen liittyen
Konekannasta Applen koneita löytyy lähinnä yleisinä käytäväkoneina surffailuun. Nämä iMacit on hankittu paikallisesta kivijalkaliikkestä. Loput on sitten hankittu itse kuka mistäkin.
Lisäksi tiedän käytössä olevan ainakin kaksi PowerPc aikakauden G4 konetta joiden päälle on rakennettu omaa hardista. Näiden koneiden osto ajoittuu jonnekin muinaishistoriaan, eikä ostopaikasta ole havaintoa.
Yrityksemme ei hanki Applen koneita, mutta yksi inssimme on hommannut yhden ostamalla itse omilla rahoilla (iPad). Pääsääntöisesti koneet on Windows laitteita. Omassa koneessani töissä ei ole edes windowsia vaan pelkkä DOS pohjainen ohjelmisto jota ei ole päivitetty vuosiin. Tietokoneiden ostaminen on muutenkin aika nihkeää.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
"Bring your own device" on mahdollisuus käyttää pientä korvausta vastaan omaa konetta duunin sponssaaman Winkkariläppärin sijaan. Sovellukset ovat sellaisia että voi käyttää millä alustalla tahansa.
Täältä foorumilta ostettu monet vanhat romut pois, jotka piristetty tuhdeilla muisteilla ja kaikki heti aina SSD:llä.
Toistaiseksi näin. Kohtapa se ei enään onnistukaan kun kaikki on integroitu emolle tai muuten liimattu sisään ja on muutenkin luonteeltaan kertakäyttöistä.
ps. ostetaan toimiva ja halpa Mac Pro 2008 tai uudempi. Levyillä tai näyttiksellä ei ole minkäänlaista merkitystä, kunhan vekotin toimii. Fotokaan ei ole tarpeen.
Meidän yritys hankkii Macit kysymällä minulta, että mikä olisi soveltuva hankinta kyseessä olevaan tarpeeseen. Minä teen suosituksen laitteesta, ja mahdollisesta sovelluskokonaisuudesta, jonka jälkeen tapahtu(i/u) ajankohdasta riippuen seuraavaa:
- ennen hommattiin laitteet paikalliselta toimittajalta suoraveloituksella
- kun ko. toimittaja yritti puoliväkisin myydä liikaa, alettiin tilaamaan suoraan Apple Storesta
- ja kohta ollaan menossa liisaukseen, ja sitä myötä taas paikallisen yrittäjän toimituksiin.