The Vergen juttu
The Wall Street Journalin juttu (vaatii rekisteröitymisen)
Herättääkö minkälaisia ajatuksia?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Viesti Kirjoittaja iTorsti »
Viesti Kirjoittaja Jeeves »
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Viesti Kirjoittaja Jeeves »
2/3Anghorn kirjoitti:Tunsiko Apple puhelinteknologian hyvin kymmenen vuotta sitten?
Viesti Kirjoittaja Sendaa »
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Viesti Kirjoittaja s1970 »
Viesti Kirjoittaja Jeeves »
Viesti Kirjoittaja Lampela »
Viesti Kirjoittaja JHA »
No. Tilanteessa kannattaa muistaa Applen liiketaloudellinen positiivinen ongelma. Yrityksellä on kassassa varantoa pari kertaluokkaa enemmän mitä yritys enää luonnollisella kasvullaan mitenkään pystyy kuluttamaan ja lisää tulee ikkunoista ja ovista sisään joten jotain tekemistä noille rahoille olisi hyvä keksiä..Jeeves kirjoitti:
Silti, Apple on koko viime vuosikymmenten menestystarinansa aikana diversifioinut viisaasti: aina jotain uutta, mutta aina perustuen teknologiaan jonka Apple tuntee hyvin.
Auto olisi kaikkea muuta.
Viesti Kirjoittaja Hepo »
En minäkään välttämättä tähän usko, mutta miksi Apple ei voisi pakottaa alihankkkijat sellaiseen toimintamalliin, että Apple vaan kertoisi mitä se haluaa ja muut tekisi sen. Applen tarvitsee palkata kourallinen autoalan ammattilaisia, jotka tulisivat vaan määrittämään auton teknisiä vaatimuksia ja innovaatioita.Sendaa kirjoitti:Miksi Apple lähtisi tuottamaan autoja. Investoinnit mitä jouduttaisiin tekemään ovat niin järkyttävän isoja että onko oikeasti järkeä
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Viesti Kirjoittaja exlex »
Sori siis nyt meni ohi?Lampela kirjoitti:Autoja voidaan jo tänään tulostaa lähes kokonaan tulostimella. Olisi jotenkin kummallista jos ei Apple ajattelisi pidemmälle kuin sinne mikä tänään on mahdollista. Applen patenttihakemuksissa näkyy monia tekniikoita joita ei tänään vielä ole kaupallisesti olemassa.
...
Tällä hetkellä teräkselle on todella monia vaihtoehtoja joissa suurin osa auton osia kannattaisi jo valmistaa 3D tekniikalla, mutta tätä ei tehdä koska suurten tehtaiden jo tehdyt investoinnit tekevät teräksen käytön edulliseksi. Mutta tilanne muuttuu koko ajan. Kun investointeja joudutaan uusimaan, yhä useampi osa autosta on muuta kuin terästä.
Todella iso osa tulevaisuuden autosta on softaa. Totta kai Apple tietää tämän ja on mukana tutkimassa mahdollisuuksia. Todella iso osa autoa on muotia. Totta kai Apple tietää tämänkin ja 3D tulostus tuo tähän ihan uusia ulottuvuuksia.
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Viesti Kirjoittaja Lampela »
Viesti Kirjoittaja Lampela »
Päin vastoin. Useiden tuotteiden kohdalla hinta on halpaa ja nopeaa. Nopeudessa on kyse samanlaisten esineiden määristä. Viimeistely maalauksineen yms. hoituu samalla tulostimella.theinonen kirjoitti:Taitaa olla vielä nykyisellään liian kallista ja hidasta tuo 3D tulostaminen jotta sillä kannattaisi mitään pienoismallia kummoisempaa alkaa kyhäämään. Lisäksi kyllä niitä tulostettuja kappaleita joutuu käsin viimeistelemään kuitenkin.
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Viesti Kirjoittaja Lampela »
Mistäköhän syystä sitten mm. autonvalmistajat ilmoittavat säästävänsä kustannuksissa siltä osin kun ovat siirtymässä 3D tulostukseen?theinonen kirjoitti:Ei ainakaan jos hintataso pidetään siellä kuolevaisten ulottuvissa ja joka tapauksessa on kallista nykyisiin valmistusmenetelmiin verrattuna.
Viesti Kirjoittaja Lampela »
Viesti Kirjoittaja Matkamies »
Viesti Kirjoittaja Lampela »
Tarkoitukseni ei ole ollenkaan vahvistaa väitteitä, vaan osoittaa kiinnostuneille että Applella saattaa olla autonkin kohdalla intressejä joita ei helposti tule mieleen kun tarkastellaan vain perinteisiä valmistusmenetelmiä. 3D tulostus on yksi tällainen eikä suinkaan ainoa näkökulma johon monet suursijoittajat sijoittavat todella suuria määriä rahaa. Applella on mitä sijoittaa.Matkamies kirjoitti:Linketetty juttu ei taida kauheasti vahvistaa väitteitä.
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Viesti Kirjoittaja Lampela »
Jos kuuntelee autoteollisuuden itsensä esittämiä arvioita 3D tulostuksesta ja yksilöitävyydestä, niin saa helposti sen käsityksen että nykyiset valmistumenetelmät ovat kuin ovatkin ongelmallisia autoteollisuuden kannalta. Kun täällä Amerikassa, vaikka ostovolyymit ovat todella suuria, saa haluamaansa yksilöllistämistä odottaa jo pelkän värin valinnassa helposti kuukauden, ymmärtää että autoteollisuudella on suurta kiinnostusta uusien tekniikoiden löytämiseen. Tämä kiinnostus ei varmaan jää huomaamatta myöskään applelta. Tällä hetkellä täällä on aika isot markkinat yksilöllistämiseen jälkikäteen ja siinä vaihdetaan helposti suuri määrä vakio-osia uusiin. 3D tulostus on lyömässä läpi tässä suhteessa muuallakin kuin lentokoneissa. Päivittäin tulee televisiomainoksia joissa luvataan nimikoituja puskureita, istuimia jne. halvemmalla kuin aidot varaosat ja ihmiset ostavat.tuomas92 kirjoitti:Yksilöitävyys on ollut keskeinen juttu autoteollisuudessa jo hyvin pitkään, ja siinä on onnistuttu ilman 3D-tulostusta. En millään jaksa uskoa, että Apple tekisi autostaan niin yksilöitävän, että sen valmistuksessa pitäisi turvautua tulostettuihin osiin. Näkisin Applen valttikorttien olevan aivan jossain muualla.
Viesti Kirjoittaja exlex »
Viesti Kirjoittaja Lampela »
Palaa sivulle “Ajankohtaista Apple-maailmasta”