Hah. Ei se ikkunoiden auki pitäminen auta yhtään, jos ulkopuolella on ihan yhtä kuuma kuin auton sisällä. Ei tuo viileää ilmaa. Saattaa se vähän tuulla, mutta aika turha yrittää nainen kyydissä avata ikkunoita, kun on ne kampaukset.tuomaril kirjoitti:Kyllähän se ikkunoitten auki pitäminen kovassa vaudissa on ihan tehokas menetelmä mutta kaupunki ajossa hyödytön
Vuodatustopic 2
-
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja wantsomeapple »
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Sanottiin että tuo on niin sesonkitavaraa, palaa asiaan kesemmällä...
Tänään palasin asiaan, EI OO (|) MISSÄÄN ropeleita, ei missään

-
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Kyllä on käynyt mielessäni ostaa sellainen sähkösyöppö huoneilman viilentäjä, mutta kärsimys on ollut vielä jokseenkin siedettävää ja koska ensiviikolla säätilanteen ennustetaan tästä helpottuvan.
Mun mielestä noi puhaltimet ei ole mikään ratkaisu helteen lievitykseen, vaikka ne kuluttavatkin sähköä vähemmän kuin nämä kannettavat ilmastointilaitteet.
Vaikka kannettavat ilmastointilaitteet kuluttavatkin sähköä enemmän, ovat ne kuitenkin aidosti huoneilmaa viilentäviä laitteita. Ja kiitos sähköyhtiöiden siirtomaksupolitiikan, itse sähkön kulutuksen nostaminen ei juurikaan näy sähkölaskussa. Ainakin tässä asuinhuoneistossa sähkön siirtomaksut ovat noin 60 % koko sähkölaskusta.
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja Erño »

NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »

Paniikki!
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-

Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Kiva pyöräilysää, paitsi toi krpl tuuli on taas voimissaanErño kirjoitti:Oulussa 12°C!![]()

-
Myötätuuli on hieno juttu.mercury kirjoitti:Kiva pyöräilysää, paitsi toi krpl tuuli on taas voimissaanErño kirjoitti:Oulussa 12°C!![]()
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Mulla ei ole koskaan myötätuulta…Erño kirjoitti:Myötätuuli on hieno juttu.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Nörttien viritys - olen useampaan kertaan todennut, että selkäsauna kerran viikossa olisi paikallaan - sellaisia tyhmyyksiä tekevät ihmisten kiusaamiseksi. Vaikka kuinka hienolta näyttää siinä omalla ruudulla linkityskaavio sivuilta toiselle, niin v*ttuakos sillä tekee asiakas, joka yrittää saada asiansa hoidettua!?KunkkuJ kirjoitti:Naapurini pyysi kerran minua ilmoittamaan Soneralle, ettei hänen laajakaistansa toimi. Oli itse yrittänyt puhelimitse, mutta kärsivällisyys ja aika loppui, ennen kuin kukaan vastasi. No minähän tällaisena ATK-guruna löysin hetkessä Soneran sivuilta mahdollisuuden "tee vikailmoitus netissä". Siinä on vaan sellainen ongelma, että ilmoituksen voi tehdä vain omaa liittymää koskien. Vähän jäin miettimään Soneran logiikkaa. Voit tehdä vikailmoituksen, mutta vain sen liittymän kautta, jossa vika on? Sitten hetken kuluttua saat tekstarivastauksen, että liittymäsi toimii normaalisti.amanita kirjoitti: Soneran Aspassa pitää niin järkyn pitkään "jutella" automaatin kanssa, jotta kokeilen tätä kautta ensin.
Aina kannattaa auttaa naapuria näissä asioissa.

Soneran sivuilla taas toistuu vuodesta toiseen kuvio, jossa klikkaat linkkiä päästäksesi tietylle sivulle, mutta pääsetkin sivulle, jolta täytyy etsiä linkki sinne, mihin oikeasti olet menossa...
Tuore esimerkki:
Käynnistän Koti-tv-boksin katsoakseni formuloiden aika-ajoa - kuvaa ei kuitenkaan tule, ja Ohjelmaopasta yrittäessäni boksi informoi, että vikaa on ja virhekoodin. Sammutan boksin kaukosäätimestä ja yritän uudestaan - sama tilanne, ja myös kolmannella käynnistyksellä. Aikani sadateltuani vääntäydyn television taakse ihmettelemään mikä johto olikaan Koti-tv-boksin, ja arvaan oikein: boksi raksuttelee itsensä pikkuhiljaa toimintakuntoon. Koska viive ja vaiva on melkoinen jo hitaasti käynnistyvään Canal+ -satelliittiboksiinkin verrattuna, päätän etsiä tietoa asiasta Soneran sivuilta:
Sonera.fi
> http://www.sonera.fi/tv+ja+kodin+viihde ... me+auttaa/
Koska häiriötiedotteista ei apua löytynyt, katsotaan Vikatilanteet:TV-kanavat eivät näy, mitä voin tehdä?
Tarkista ensin häiriötiedotteista, etteivät esimerkiksi väliaikaiset yhteyshäiriöt aiheuta ongelmaasi. Vikapalvelu auttaa niissä kaapeli-TV-ongelmissa, joiden syy on Soneran palveluissa tai verkoissa. Laitteita koskevissa vioissa sinua auttaa Helpson-palvelu.
> http://www.sonera.fi/asiakastuki/vikati ... anratkaisuVikatilanteet
Eikö häiriötiedotteista löytynyt selitystä ongelmaasi? Etsi ratkaisu Yhteysoppaan avulla.
- valitaan "Laitteet"."Tilaaminen", "TV ja Viihde", "Laajakaistat", "Laitteet", "Puhelinliittymät", "Puhelinnumerot"
> http://www.sonera.fi/asiakastuki/vikati ... wizardform
- valitaan viimemainittu."Puhelimet", "Tietokoneet", Viihde elektroniikka", "Liittymän lisälaitteet"
- valitaan viimemainittu."Tilaaminen", "Muutokset", Laskutus", Vikatilanteet"
- valitaan UKK."Usein kysyttyä", Helpsonin tekninen neuvonta - maksullinen palvelu", "0206 90101 - v*tun kalliit puhelut", "Jätä palvelupyyntö - mitään ei tapahdu"
> http://www5.sonera.fi/ohjeet/Laajakaista
- valitaan Laitteet-valikosta Koti-tv."Laajakaistaliittymät", "Lisäpalvelut", "Sähköposti", "Laitteet"
http://www5.sonera.fi/ohjeet/Koti_TV
Yleisten ohjeiden jälkeen löytyy linkki "Sonera Koti-tv:n Ongelmatilanteet"
> http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Kot ... atilanteet
Jess! Löytyi! Jipii!Ei kuvaa eikä ääntä Käynnistä digiboksi uudelleen (irrottamalla virtajohto noin 10 sekunnin ajaksi). Varmista, että Scart- tai HDMI-kaapeli on kytketty sekä televisioon että digiboksiin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

Ja hyöty?

Voi tietysti olla, että valitsin jossain kohtaa väärin, mutta eikös palvelun kuuluisi olla selkeä ja avun löytyminen helppoa?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »

-
Viesti Kirjoittaja iFoure »

-
Viesti Kirjoittaja Hieno »

Ei jaksais.
Mopoki vielä siellä huollossa

-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Hahaa.....Mul on ripari vast ens kuussaHieno kirjoitti:Huomenna riparille.............................................................![]()
Ei jaksais.
Mopoki vielä siellä huollossa
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
-
Etkös itse käyny rippikoulua?Kain kirjoitti:Älkää menkö, Ateistina on hyvä olla.

-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Jep. Itse en ymmärrä, miksi ihmiset menevät rippileirille, kun se vaikuttaa niin vastoinmieliseltä. Kukaanhan siihen ei pakota.Kain kirjoitti:Älkää menkö, Ateistina on hyvä olla.
-
Pakota ei, mutta kaikki kaveritkin menee niin miksi en minä menis...Mailia kirjoitti:Jep. Itse en ymmärrä, miksi ihmiset menevät rippileirille, kun se vaikuttaa niin vastoinmieliseltä. Kukaanhan siihen ei pakota.Kain kirjoitti:Älkää menkö, Ateistina on hyvä olla.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Pyh.
http://sisainenaani.com
-
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Ei välttämättä ole pelkästään nörttien vika. Ongelma tuollakin lienee isoille byrokraattisille yksiköille tyypillisen pöhötaudin lieveilmiö, eli "suunnittelusta" ja homman toteutuksesta vastaa usein ihan eri porukka, mahdollisesti kullakin osastolle erikseen, eivätkä ne välttämättä ole juuri yhteydessä keskenään. Nuo suunnittelusta vastaavat tuskin kokeilevat noita systeemeitään itse, nörttipuoli tarkistaa lähinnä systeemin syntaktisen toimivuuden, ainakin kerran. Systeemin järkevyydestä ja toimivuudesta noin kokonaisuutena ei välttämättä vastaa kukaan, kunnes asiakkaat alkavat äänestää lompakoillaan.KunkkuJ kirjoitti:^ Heh, just samoja kokemuksia. Eivätkö nuo nörtit koskaan itse kokeile suunnittelemiaan labyrinttejä? Minä ilmoittaudun porukkaan, jos lähdetään antamaan niille tolvanoille selkään. Ei kai millään muulla opi?
Lieköhän siinäkin yksi syy, miksi asiakkaat pyritään aina sitomaan kiinni pitkillä sopimuksilla. Muuten eivät sietäisi moisia viritelmiä kovin pitkään.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Ai se kuuluisa tilanne jossa kaveritkin hyppäävät kaivoon?tuomaril kirjoitti:Pakota ei, mutta kaikki kaveritkin menee niin miksi en minä menis...Mailia kirjoitti:Jep. Itse en ymmärrä, miksi ihmiset menevät rippileirille, kun se vaikuttaa niin vastoinmieliseltä. Kukaanhan siihen ei pakota.Kain kirjoitti:Älkää menkö, Ateistina on hyvä olla.
No, ainahan se jos raha on se ylin arvo.tuomaril kirjoitti:Ainiin....Onhan siinä sekin hyvä puoli että saa lahjoja
-
hahaa.....Oletpas vitsikäsMailia kirjoitti:Ai se kuuluisa tilanne jossa kaveritkin hyppäävät kaivoon?
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Minä en käynyt riparia, koska:
- siitä ei ole mitään hyötyä
- suku on köyhä, eli ei rahaa riparin suorittamisesta
- cba
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka