iMovie-ongelma
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
19 viestiä
• Sivu 1/1
-
kane
iMovie-ongelma
Viesti Kirjoittaja kane »
yritin siirtää Sonyn HDR-HC1-kameraltani Firewiren kautta kuvaa(on ennen onnistunut HDV-kasetilta), nyt mini-DV-kasetti, ja asetuksissa DV), herjaa ja sanoo, että no "output image, change format). Onkohan kukaan törmännyt tähän? Olen irrottanut piuhoja, katkaissut virran kamerasta, lopettanut iMovien, käynnistänyt GarageBandin(joka joskus auttoi), mutta taittakin olla jotain itse kameran ja kasetin välillä, koska nyt ei näytä kuvaa kamerassakaan, vaan herjaa samaa...
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Jos kamera ei nauhaa näytä, niin sitten vaikuttaisi huonolta.
Nauha on siis kuvattu toisella kameralla? Tästä voisi ongelma johtua. Olen itse tömännyt pari kertaa tilanteeseen, jossa toisella kameralla kuvattu nauha ei toisessa kamerassa pyörikään.
GarageBandin uudelleen käynnistely vaikuttaa vähän hätävarjelun liiottelulta
Nauha on siis kuvattu toisella kameralla? Tästä voisi ongelma johtua. Olen itse tömännyt pari kertaa tilanteeseen, jossa toisella kameralla kuvattu nauha ei toisessa kamerassa pyörikään.
GarageBandin uudelleen käynnistely vaikuttaa vähän hätävarjelun liiottelulta
-
kane
HDR-HC!-iMovie siirto?
kuvattu samalla kameralla, ehkä en äsken sitä ilmaissut selvästi. Eli ongelma on edelleen
-
kane
hdr-hc1-iMovie
ei näy kamerassakaan nyt, aluksi näkyi, ilmoittaa vaan samaa sillioinkin.Onkohan kyseessä kameran jokin asetuksista...
-
DeepDown
Viesti Kirjoittaja DeepDown »
Kysyn nyt tässä ketjussa kun en uuttakaan viitsinyt tehdä eli saako iMoviessa käännettyä videota? Olen käyttänyt ko. ohjelmaa tasan kerran eli olen aika avuton sen kanssa enkä ainakaan ollut löytävinäni moista säätöä.
Tuli kännissä kuvattua vanhingossa yksi pätkä vähän väärinpäin ja kyseinen tapahtuma oli sen verran legendaarinen että haluaisin sen oikein päin ennenkuin laitan sen kavereille jakoon.
Tuli kännissä kuvattua vanhingossa yksi pätkä vähän väärinpäin ja kyseinen tapahtuma oli sen verran legendaarinen että haluaisin sen oikein päin ennenkuin laitan sen kavereille jakoon.
..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..
-
TheKraken
"Peilaus"-niminen efekti löytyy "Editointi"-välilehdeltä. Käsittääkseni sen nappuloita vääntämällä, kuvan voi kääntää horisontaalisesti ja vertikaalisesti.DeepDown kirjoitti:Kysyn nyt tässä ketjussa kun en uuttakaan viitsinyt tehdä eli saako iMoviessa käännettyä videota? Olen käyttänyt ko. ohjelmaa tasan kerran eli olen aika avuton sen kanssa enkä ainakaan ollut löytävinäni moista säätöä.
-
Sälli
Viesti Kirjoittaja Sälli »
Ainakaan varhaisemmilla iMovien versioilla tuo ei onnistunut, mutta QuickTime Pro:lla sujuu. Siis ihan QuickTime Playeristä käsin.DeepDown kirjoitti:Kysyn nyt tässä ketjussa kun en uuttakaan viitsinyt tehdä eli saako iMoviessa käännettyä videota? Olen käyttänyt ko. ohjelmaa tasan kerran eli olen aika avuton sen kanssa enkä ainakaan ollut löytävinäni moista säätöä.
-
DeepDown
Siis tarkoitatko sitä maksullista Quicktimen versiota? Ja pitääkö olla se iLife 06:n versio iMoviesta, että toi peilaus toimii vai...?Sälli kirjoitti:Ainakaan varhaisemmilla iMovien versioilla tuo ei onnistunut, mutta QuickTime Pro:lla sujuu. Siis ihan QuickTime Playeristä käsin.DeepDown kirjoitti:Kysyn nyt tässä ketjussa kun en uuttakaan viitsinyt tehdä eli saako iMoviessa käännettyä videota? Olen käyttänyt ko. ohjelmaa tasan kerran eli olen aika avuton sen kanssa enkä ainakaan ollut löytävinäni moista säätöä.
Joka tapauksessa kiitos teille! Täytyy yrittää säätää kunhan pääsen kotiin mikäli se nyt on yleensä mahdollista tolla mun iMoviella/Quicktimella...
..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..
-
DeepDown
-
TheKraken
Ootapa ennenkuin tätä varten rahasi sijoitat. Minä testaanDeepDown kirjoitti:No en yllättäen saanut onnistumaan. Täytynee odottaa ens kuuhun jos vihdoin olisi varaa sijoittaa siihen iLife 06:een jolla se varmaankin onnistuu kivutta...?
EDIT: Jep. Peilaus onnistuu sekä horisontaalisesti, että vertikaalisesti, mutta siis 90 asteen käännöksiä ei saa tehtyä.
-
DeepDown
Juuri 90 asteen käännöksestä tässä olisi kyse. Toisaalta en kyllä muutenkaan ollut löytävinäni mitään peilaukseen viittaavaa valintaa tosta edit-valikosta (mulla on siis englanniksi käyttis). Onko nyt taas jotain jäänyt huomaamatta?
Ton iLifen kyllä hankin joka tapauksessa jo iPhoto 6:n takia ja toki muutenkin. Syö miestä tuo järjetön hitaus tossa iPhoto femmassa.
Ton iLifen kyllä hankin joka tapauksessa jo iPhoto 6:n takia ja toki muutenkin. Syö miestä tuo järjetön hitaus tossa iPhoto femmassa.
-
Sälli
Viesti Kirjoittaja Sälli »
Sitä juuri. Jos et halua 2 min pätkän takia ostaa, niin heitä vaikka viestillä (tosta alta näkyy mun yhteystiedot, esim. MSN) niin pyöräytän sen oikein päin. Eri asia sitten on kestävätkö tuollaiset "legendaariset kännisekoilut" päivänvaloa...DeepDown kirjoitti:Siis tarkoitatko sitä maksullista Quicktimen versiota?
-
DeepDown
Kyseessä on kyllä sellainen tapahtuma ettei sitä ilkeä näyttää kuin ainoastaan asianomaisille. Kiitos kuitenkin!
Täytynee hankkia toi QT Pro sitten joskus, koska mulla on muutama muukin vastaava tapaus.
En ollut koskaan aiemmin tehnyt videoeditointia ennen Maccia (enkä oikeastaan vieläkään) eikä tosiaan käynyt mielessä ettei videokuvaa tietenkään käännellä yhtä helposti kuin tavallista digikuvaa.![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Yhtä asiaa en kyllä sisäistä edelleenkään: miksi videon kääntö onnistuu QT Pro:lla muttei iMoviella joka käsittääkseni on kuitenkin nimenomaan tarkoitettu videoeditointiin? Kuten sanottu en tiedä videoeditoinnista yhtään mitään.
Täytynee hankkia toi QT Pro sitten joskus, koska mulla on muutama muukin vastaava tapaus.
En ollut koskaan aiemmin tehnyt videoeditointia ennen Maccia (enkä oikeastaan vieläkään) eikä tosiaan käynyt mielessä ettei videokuvaa tietenkään käännellä yhtä helposti kuin tavallista digikuvaa.
Yhtä asiaa en kyllä sisäistä edelleenkään: miksi videon kääntö onnistuu QT Pro:lla muttei iMoviella joka käsittääkseni on kuitenkin nimenomaan tarkoitettu videoeditointiin? Kuten sanottu en tiedä videoeditoinnista yhtään mitään.
-
TheKraken
Standardi PAL kuva on mitoiltaan 720x576. Tällaisenä se näkyy tv:stä. Jos käännä sen kuvan kyljelleen on mitat 576x720. Milläs telkkarilla tuota nyt katsot?DeepDown kirjoitti: Yhtä asiaa en kyllä sisäistä edelleenkään: miksi videon kääntö onnistuu QT Pro:lla muttei iMoviella joka käsittääkseni on kuitenkin nimenomaan tarkoitettu videoeditointiin? Kuten sanottu en tiedä videoeditoinnista yhtään mitään.
iMovien tarkoitus on olla helppo videoeditointiohjelma, joka integroituu nätisti iDVDhen. Jos sillä pystyisi tuollaisia muutoksia tekemään, ei iDVD:llä tekisi enää yhtään mitään. Kuten huomaat siinä QuickTimen perässä on kirjaimet "Pro". iMovie ei sitä ole.
Ensikerralla suosittelen lämpimästi kuvaamaan sillä kameralla oikein päin
-
DeepDown
-
MVi
19 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka