Gigantin lasku – maksaisitko?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
Gigantin lasku – maksaisitko?
Toukokuussa ostettu Iphone 5S sammui ja pimeni itsekseen pari vi sitten kesken toimintojen.
Muistiakin oli riittämiin.
Vein huoltoon epäillen akkuvikaa.
Tuli korjauksesta ja ilmeisesti tulkittu ohjelmisto viaksi.en ole varma olinko päivittänyt.
Ja lasku 25 euroa vaikka takuu.
Apple siis tulkitsee että,saa simahtaa takuuaikana ja asiakas maksaa..
Reklamoinko ja kumpaan, Giganttiin vainapplerm vai huoltokorjaamo
Mobylifeen, eikö,seen olisi tullutböaskuttaa Giganttia.
Pikku summa mutta periaate....
Alla laskukopio
Muistiakin oli riittämiin.
Vein huoltoon epäillen akkuvikaa.
Tuli korjauksesta ja ilmeisesti tulkittu ohjelmisto viaksi.en ole varma olinko päivittänyt.
Ja lasku 25 euroa vaikka takuu.
Apple siis tulkitsee että,saa simahtaa takuuaikana ja asiakas maksaa..
Reklamoinko ja kumpaan, Giganttiin vainapplerm vai huoltokorjaamo
Mobylifeen, eikö,seen olisi tullutböaskuttaa Giganttia.
Pikku summa mutta periaate....
Alla laskukopio
- Liitteet
-
- 730F7B83-9165-4E7E-8325-1EB0516E561F.jpeg (536.34 KiB) Katsottu 6049 kertaa
Viimeksi muokannut jjpeltola, 20.12.2017 klo 0.30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä
Syy: Otsikon hienosäätöä
Re: Gigantin lasku- maksaisitko?
Ja kehtasi Gigantti vielä lisätä 5 euron LASKUTUSLISÄN.
Taidan pistää Kulutajalauakuntaan vikaselite puutteellinen miksi ei mene takuuseen ja tuo helkkatin laskutuslisä takuukoneesta.....
Taidan pistää Kulutajalauakuntaan vikaselite puutteellinen miksi ei mene takuuseen ja tuo helkkatin laskutuslisä takuukoneesta.....
Re: Gigantin lasku- maksaisitko?
No eihän tuota missään tapauksessa tarvitse maksaa. Kysyttiinkö sinulta edes lupaa maksulliseen korjaukseen?
iPhone 15 Pro, MacBook Pro 14” M2, Apple TV 4K
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Mielestäni ihan asiallinen lasku. Ovat tehneet työn, jonka olisit itse voinut tehdä yksinkertaisesti päivittämällä laitteen ohjelmiston. Asia josta netti täynnä asiaa ja Applenkin sivuilla selvä ohjeistukset.
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Mulla kävi Powerissa vähän samanlainen keissi. Kotinappi piti kovaa ääntä eikä rekisteröinyt kaikkia painalluksia. Eivät ne huollossa sille mitään tehneet ja 36€ veloittivat. Jäi hieman paha maku...
Se on jännää miten vähän saa aikaiseksi, kun vain lakkaa yrittämästä.
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Epäselvää että lähtikö puhelin käyntiin kotona pimenemisen jälkeen eli olisitko voinut päivityksen itsekin tehdä?
Mac Pro x 2, Mac Mini, Macbook Air M1, Macbook Pro, LED Cinema Display x 2
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Juu, kannattaa jättää soittelut ympäriinsä ja keskittyä oleelliseen. Tuskin joulu menee pilalle tuosta 25€ laskusta, vaikka sen joutuis maksamaankin.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Jos laite on viety takuuhuoltoon, ei sille saa tehdä mitään ylimääräisiä maksullisia töitä ilman lupaa.
Sama juttu autohuollon kanssa, jos sinne vaihdellaan osia kysymättä niin suhteellisen turhaa niistä on jälkikäteen vaan laskua turputtaa nenän eteen.
Jos taas on annettu lupa viedessä softan päivittämisiin ja niistä on hinnoittelu ollut selvillä niin silloin toki asian ymmärtää että laskun saa eteensä.
Ainakin itsellä tähän asti jokainen huolto on ilmoittanut etukäteen mikä asia johtaa laskuttamiseen ennen kuin laite on huotoon jätetty.
Sama juttu autohuollon kanssa, jos sinne vaihdellaan osia kysymättä niin suhteellisen turhaa niistä on jälkikäteen vaan laskua turputtaa nenän eteen.
Jos taas on annettu lupa viedessä softan päivittämisiin ja niistä on hinnoittelu ollut selvillä niin silloin toki asian ymmärtää että laskun saa eteensä.
Ainakin itsellä tähän asti jokainen huolto on ilmoittanut etukäteen mikä asia johtaa laskuttamiseen ennen kuin laite on huotoon jätetty.
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Minulle kävi samanlainen tässä taannoin. Kyseessä 5S, kone sammui eikä käynnistynyt vaikka sen liitti tietokoneeseen tai laturiin. Vein silloiseen Soneran liikkeseen josta olin luurin ostanut ja sieltä lähettivät sen SCF-huoltoon jossa sitten olivat asentaneet käyttöjärjestelmän uudelleen. Minulle ei koitunut mitään kuluja. Takuu oli juuri umpeutunut, puhelin oli ollut käytössä 1v 3 kk.
Onko takuukäytäntö sitten muuttunut vai onko eri yrityksillä eri lähestymistapa asiaa kohtaan. Tarkoitan tällä, että joku yritys voi takuuhuoltaa silläkin riskillä, ettei saakaan Applelta rahaa korjauksesta.
Enpä tiedä, mutta onneksi ei korjaus sinunkaan tapauksessasi maksanut paljoa. Johan paketin lähettäminen Postilla Gigantista huoltoon ja takaisin maksaa runsaan 10 €.
Onko takuukäytäntö sitten muuttunut vai onko eri yrityksillä eri lähestymistapa asiaa kohtaan. Tarkoitan tällä, että joku yritys voi takuuhuoltaa silläkin riskillä, ettei saakaan Applelta rahaa korjauksesta.
Enpä tiedä, mutta onneksi ei korjaus sinunkaan tapauksessasi maksanut paljoa. Johan paketin lähettäminen Postilla Gigantista huoltoon ja takaisin maksaa runsaan 10 €.
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Minä maksaisin. Mielestäni ihan asiallisesti hoidettu.
ZTE Blade (Insmat Screen Protector, tarvikeakku 1300 mAh, microUSB-datakaapeli 30 cm).
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Tässä on mielestäni mallivastaus asiaan.FO110K kirjoitti:Jos laite on viety takuuhuoltoon, ei sille saa tehdä mitään ylimääräisiä maksullisia töitä ilman lupaa.
Sama juttu autohuollon kanssa, jos sinne vaihdellaan osia kysymättä niin suhteellisen turhaa niistä on jälkikäteen vaan laskua turputtaa nenän eteen.
Jos taas on annettu lupa viedessä softan päivittämisiin ja niistä on hinnoittelu ollut selvillä niin silloin toki asian ymmärtää että laskun saa eteensä.
Ainakin itsellä tähän asti jokainen huolto on ilmoittanut etukäteen mikä asia johtaa laskuttamiseen ennen kuin laite on huotoon jätetty.
iPhone 15 Pro, MacBook Pro 14” M2, Apple TV 4K
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Samaa mieltä, ei huoltokaan saa miten toimia. Kyllä noissa monet paikat kokeilee kepillä jäätä koska kuluttajat ei pidä puoliaan.
Vaikka summa on pieni, periaatteesta täytyy pitää kiinni.
Vaikka summa on pieni, periaatteesta täytyy pitää kiinni.
Mac Pro x 2, Mac Mini, Macbook Air M1, Macbook Pro, LED Cinema Display x 2
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Perusteellinen pohjalainen soitti aamulla applen tukeen, josta asiaa selvitetään ja gigantin chattiinkin. Reklamation tein huollolle ja englanniksi Gigantin, huollon ja Applen maajohtajille.
Kyse periaatteesta hyvinnin paljon ei rahasta.
Puhelinmaailmassa samat säännöt kuin automaailmaankin.
Ei ole jonkun savolaismummon asia takuuaikana puhelinta huoltoon viedessä tiedettävä onko mahdollisesti maksullinen ohjelmisto- vai maksuton rautavika!
Kyse periaatteesta hyvinnin paljon ei rahasta.
Puhelinmaailmassa samat säännöt kuin automaailmaankin.
Ei ole jonkun savolaismummon asia takuuaikana puhelinta huoltoon viedessä tiedettävä onko mahdollisesti maksullinen ohjelmisto- vai maksuton rautavika!
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Ok
Paikallinen Giganttipomo palautti maksun, joten asia ok.
Ilmoitin Hkiin ja Tanskaan, , että reklamatio huomioitu ja toivotin hyvää joulua.
Mutta meni vielä tunti applen tukeen soitellessa kun oli huollosta tulleessa telefoonissa muutama ongelma.
Nyt kaikki ok.
joulurauhaa kaikille.
Paikallinen Giganttipomo palautti maksun, joten asia ok.
Ilmoitin Hkiin ja Tanskaan, , että reklamatio huomioitu ja toivotin hyvää joulua.
Mutta meni vielä tunti applen tukeen soitellessa kun oli huollosta tulleessa telefoonissa muutama ongelma.
Nyt kaikki ok.
joulurauhaa kaikille.
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Eli tästäkin johtopäätös on se että kuluttajaa koitettiin kusettaa, mutta omaa aikaa uhraamalla saa rahansa takaisin. Olisit vaatinut vielä kompensaatiota sekoilusta
Viimeksi muokannut jeppe, 21.12.2017 klo 16.36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mac Pro x 2, Mac Mini, Macbook Air M1, Macbook Pro, LED Cinema Display x 2
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Viesti Kirjoittaja Isosceles »
Ei ehkä kuluttajaa yritetty kusettaa, vaan luultavasti normaali käytäntö huollolta. Laskuttaa jonninjoutavasta huoltoonlähettelystä. Eiköhän ne sielä ensimmäisenä tyhjennä puhelimen ja asenna uusimman päivityksen ja sitten vian etsintään. Jota tässä tapauksessa ei löytynyt.
Kun viitsi reklamoida noin pienestä summasta niin helpompi kuitata se pahoittelulla ja nollata lasku, kuin käydä vääntämään 25e laskusta vittuilumielessä kun asiakas pahoittanut mielensä jo siitä.
Kun viitsi reklamoida noin pienestä summasta niin helpompi kuitata se pahoittelulla ja nollata lasku, kuin käydä vääntämään 25e laskusta vittuilumielessä kun asiakas pahoittanut mielensä jo siitä.
Macintosh
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Tai sitten linja on se että kaikista laitetaan lasku asiakkaalle, onpa vika missä tahansa. Sitten palautetaan ne joista asiakas vaivautuu reklamoimaan.
Mac Pro x 2, Mac Mini, Macbook Air M1, Macbook Pro, LED Cinema Display x 2
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
Re: Gigantin lasku – maksaisitko?
Viesti Kirjoittaja KooMikko. »
Tämä juuri on kuluttajan kusettamista.Isosceles kirjoitti:Ei ehkä kuluttajaa yritetty kusettaa, vaan luultavasti normaali käytäntö huollolta. Laskuttaa jonninjoutavasta huoltoonlähettelystä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit