Elikkä menee sittenkin AppleID:n kautta - sitten Safari ja Finnairin välillä https-keskustelu?
Ihmettelin tätä kun samaan aikaan tein ostoksen vaimon Finnair-kanta-asiakastunnuksella käyttäen Firefoxia eikä siellä tullut AP-vaihtoehtoa - vaimolla ei sitä toki ole käytössäkään.
Jollain mekanismilla AP-valmiuteni on Finnairille ’vuotanut’ vaikka mielestäni olen jossain AP-asetuksissa jättänyt ruksimatta nettikaupat.
homenamsi kirjoitti:
Jollain mekanismilla AP-valmiuteni on Finnairille ’vuotanut’ vaikka mielestäni olen jossain AP-asetuksissa jättänyt ruksimatta nettikaupat.
Ei ole varsinaisesti ”vuotanut” Finnairille mitään, eikä ne tiedä sinun Apple ID:stä yhtään mitään.
Siellä nettisivulla on joku kikkare, joka kysyy selaimelta, että onko Apple Pay käytössä. Selain vastaa kyllä / ei.
Edit: niin ja ”Apple Pay nettisivuilla” toiminee Macilla vain Safarilla. iOS-laitteista en osaa sanoa toimiiko Chromella ja Firefoxilla, koska sisuskaluiltaan nekin ovat Safari.
Jos menet Safarilla Finnairin nettikauppaan vaimon tunnuksilla, niin kyllä se AP:ta silloinkin tarjoaa, sinun kortilla tietysti...
Viimeksi muokannut nikusa, 5.2.2020 klo 22.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siellä nettisivulla on joku kikkare, joka kysyy selaimelta, että onko Apple Pay käytössä. Selain vastaa kyllä / ei.
Niin, tämä on se mielenkiintoinen kysymys koska muistan törmänneeni asetukseen 'Otetaanko AP käyttöön nettikaupoissa?' Ja mielestäni olen vastannut 'Ei'.
Täytyypä kokeilla Safarilla ja vaimon Finnair-tunnuksella.
Onko niin, että Nordean Electonilla maksettaessa summa ei saa olla yli 50euroa
Minulla on ollut hankaluuksia yli 50€:n ostoissa vain paikallisessa apteekissa. Uskoisin ongelman olevan heidän maksupäätteessään. Arvokkain ostos on ollut Tukholmassa yli 400€:n ostos ja hyvin toimi. Nordean Visa Electron siis on kytkettynä Apple Payhin ja Apple Watch 4:llä maksan.
Kiitos. Ehkä se ongelma on sitten ollut Gigantin maksupäätteessä. Pitää ensi kerralla testata ruokakaupassa kun menee ostokset yli 50 euron.
28.1 laitoin prosessin alkuun, vielä ei oo kuulunut mitään. Ja jos olen ymmärtänyt oikein niin sieltä tulee sähköposti ilmoitus kun kortti lähtee postiin ja sitäkään ei ole vielä tullut.
Jostain myös sain paripäivää sitten käsityksen että nyt käsittelyssä oli tammikuun puolenvälin tilaukset.
Viikko meni täälläkin kunnes kortti saapui.
Aktivointi ei vain onnistunut, herjaa että pitää olla oma kortti ja euroopassa myönnetty.
No ei kun postia curvelle ja kohta tulee vastaus että pitäisi lähettä valokuva henkilökortista ja selffie itsestä. Onkohan tää ihan turvallinen koko käyrä firma
Viimeksi muokannut iTom66, 10.2.2020 klo 18.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iTom66 kirjoitti:Viikko meni täälläkin kunnes kortti saapui.
Aktivointi ei vain onnistunut, herjaa että pitää olla oma kortti ja euroopassa myönnetty.
No ei kun postia curvelle ja kohta tulee vastaus että pitäisi lähettä valokuva henkilökortista ja selffie itsestä. Onkohan tää ihan turvallinen koko käyrä firma
Mulla sama. Epäilen, että liittyy nimeen, jossa on ä tai ö ja korttiin painetussa nimessä vastaava kirjain on sitten a tai o. Ja sovelluksessa nimi hyväksyttiin ihan suomalaisittain kirjoitettuna. Nyt sitten sovelluksen ja kortin nimi ei täsmää.
Edit. Tai sitten ei siltikään liittynyt ääkkösiin, ehkä. Onnistuin toisen kortin avulla aktivoimaan Curven. Ja nyt ei muuta kuin kokeilemaan, miten toimii Apple Pay OP:n kortilla Curven kautta.
Viimeksi muokannut Miklu, 11.2.2020 klo 6.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
Eilen tuli sähköposti että aktivoi curve kortti. Mutta aktivointinappia ei sovelluksessa näy.
Nyt huomasin/tajusin että card välilehdellä kortin kuva on keskellä building kohdassa ja teksti yläpuolella kertoo "Your Curve card is being created". Ilmeisesti tuo luontivaihe jostain syystä kestää ja tuo aktivointi tulee mahdolliseksi kun kortti siirtyy "shipping" kohtaan. Joku tässä on nyt kestänyt 2 viikkoa.
Ei onnistu aktivointi ennen kuin kortti saapuu, mutta kun se on nyt ollut 2 viikkoa tilauksessa eikä ole vielä päässyt shipping tilaan ja ilmeisesti aktivointinappi ilmestyy sen jälkeen kun kortti on lähetetty.
Mulla on enemmän kuin positiiviset ensikokemukset Curvesta. Kortin laitoin tilaukseen sunnuntaina 2.2 ja nyt eilen se saapui eli noin viikko meni itselläkin. Kortti oli komeassa paketissa joka loi heti oikeaa laatutuntumaa jota toivoisi myös suomalaisilta varsinaisilta pankeilta. Kortin aktivointi sujui ongelmitta ja koko ajan homma on ollut sulavaa ja nopeaa.
Tänään ekaa kertaa kokeilin Apple Paytä ja toimii erinomaisesti. Ei mitään saumaa Pivolla päästä koskaan tällaiseen helppouteen maksamisessa. Lisäksi pidin että puhelinta ei tarvitse laittaa kiinni lukijaan (toisin kuin Androidin Pivolla) vaan riittää että tuo lähelle ja sitten maksu onkin jo valmis. Toimintavarmuus näyttää olevan myös erittäin hyvällä tasolla toisin kuin Pivolla jossa aina oli arpomista että meneekö maksu läpi ekalla vai toisella (vai kolmannella) kerralla. Erittäin tyytyväinen ensikokemuksista!
Lisäksi Curven sovelluksessa voi naurettavan helposti seurata mihin raha menee ja omaa kulutusta muutenkin. Tätä ei ole OP:lla. Suosittelen tosiaan kaikille!
homenamsi kirjoitti:Onko nyt niin, että Curve-kortin voi linkittää niin Credit- kuin Debit-korttiin?
Ilmeisesti vain yhteen kerrallaan? Entä linkitetyn kortin vaihto - itsepalvelunako?
Curveen voi lisätä niin credit kuin debit kortin tai muitakin kortteja hyvin näppärästi. Curven mobiilisovelluksessa valitaan mitä korttia veloitetaan esim. Apple Paylla.
Joissain verkkopankeissa tai pankin sovelluksissa näkyy saman tien ja joissain toisissa sitten jopa muutaman päivän viiveellä siinä kohtaa, kun raha oikeasti lähtee tililtä. OP:n osalta Pivo näytti nopeammin kuin OP-mobiili.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.