Moi,
Yritin etsiä tietoa iTunesin Help -kansiosta, mutta en löytänyt. Ja tuli mieleen kysyä, että onkohan jollain saitilla tarjolla jotain vinkkejä iTunesin käyttöön?
Ongelma, johon vastausta hain olisi seuraavanlainen:
- Mulla on tila loppumassa koneelta ja haluaisin tuhota turhat filet.
- Huomasin että mulla on todella paljon samoja kappaleita iTunesin kymmenien gigojen valikoimissa (iTunes > Edit > Show Duplicat Songs näyttää että olisi 5,21 GB tuplabiisejä!)
Huomasin sitten hieman selattuani, että mulla on esim. kaikki Beatlesian albumit, joten päätin poistaa kaikki Beatles kokoelmat, joissa tupla-biisit esiintyy ja pitää ainoastaan alkuperäiset levyt.
Sitten tuli tenkkapoo...
Tuhottuani kaikki kokoelmat, huomasinkin (en tiedä miksi) että alkuperäislevyillä ei olekaan kaikkia biisejä. Onneksi en kuitenkaan ollut vielä tyhjentänyt roskakoria, joten pystyn nyt tuomaan takaisin ne biisit, joita en haluakaan poistaa. Mutta kun siirrän roskakorista biisin takaisin iTunes Music -Folderiin, ei biisit ilmaannukkaan takaisin iTunesiin.
Mitähän tässä sitten pitäisi tehdä? iTunesin Advanced -valikosta löytyy Consolidate Library -toiminto (jota epäilen oikeaksi nappulaksi), mutta en uskalla painaa sitä, koska pelkään, että tapahtuu jotain outoa.
Käsittääkseni Consolidate Library "vie" biisit iTunesista iTunes Music -folderiin, mutta onko jotain nappia, jolla saisin homman toimimaan toisin päin, eli tuomaan iTunes Music -Folderin biisit iTunesiin?
Miten siis pitäisi toimia? Tällä hetkellä suunnittelen seuraavaa toimenpidettä, mutta en tiedä onko se sittenkään järkevintä:
1. Tyhjennän koko iTunesin kaikista biiseistä.
2. Organisoin iTunes Music -folderissa kaikki musat oikein ja poistan tuplat.
3. Vedän koko iTunes Music -folderin takaisin iTunesiin.
Ööö... Tuntuu vähän tyhmältä kysyä tätä, mutta siksi pääkysymykseni onkin, että onkohan olemassa jotain näppärää saittia, jossa voisin käydä opiskelemassa iTunesin käyttöä ja oppimassa uusia vinkkejä ohjelman käyttöön?
Onko jossain helppoja ohjeita iTunesin käyttöön?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Patrik
Onko jossain helppoja ohjeita iTunesin käyttöön?
Viesti Kirjoittaja Patrik »
-
harri
Viesti Kirjoittaja harri »
Älä mene itse sorkkimaan sinne iTunes Music -folderiin, vaan jos haluat biisejä takaisin iTunesiin siirrä haluamasi biisit sieltä roskiksesta takaisin kovalevyllesi ihan mihin vaan ja vie ne iTunesin kirjastoon ikäänkuin uusina biiseinä. iTunes kyllä lajittelee ne sitten oikeisiin kansioihin artistin ja albumin mukaan iTunes Music -folderiin. Tuo edellyttää, että sinulla on iTunesin asetuksissa "Lisäasetuksissa" "Yleinen"-kohdassa ruksittuna kohdat "Pidä iTunesin musiikkikansio järjestettynä" ja "Kopioi tiedostot musiikkikansioon, kun ne lisätään kirjastoon".
Sen jälkeen heität ne roskiksesta tuodut takaisin roskikseen.
Kyllä mun iTunesisssa ainakin on Help ihan normaalisti viimeisessä valikossa oikealta nimeltään "iTunes ja Music Store -ohjeet".
-Harri
Sen jälkeen heität ne roskiksesta tuodut takaisin roskikseen.
Kyllä mun iTunesisssa ainakin on Help ihan normaalisti viimeisessä valikossa oikealta nimeltään "iTunes ja Music Store -ohjeet".
-Harri
-
Fakap
Viesti Kirjoittaja Fakap »
Jos iTunes on asetettu kopioimaan siihen tuodut biisit musakansioon niin alkuperäiset jäävät valitettavasti tallelle. Mun mielestä olisikin parempi jos iTunes siirtäisi ne kopioinnin sijaan. Nyt poistan vain ne alkuperäiset biisit koneelta ja jätän iTunes Music kansion täysin koskematta. Tämän Apple sais korjata.
16" M1 Pro, iPhone XS, iPad Pro
3 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka