Airport Extreme ja Time Capsule mahdollistavat helpot verkkovierailut
http://macmaa.com/2009/03/03/airport-ex ... vierailut/
MacMaasta yllä olevasta linkistä ja muistakin lähteistä olen lukenut Airport Extreme ja Time Capsule:n uusista ominaisuuksista, joista minulle heräsikin muutama kysymys ja ajattelin etten aloita uutta ketjua.
Pieni pohjustus: Olen muutaman kollegan kanssa täällä ulkomailla työskennellessämme miettinyt sopivan kokoonpanon kasaamista, jolla me pystyisimme helposti luomaan kotiverkon, joka olisi helposti tavoitettavissa myös internetin kautta. Yllä oleva artikkeli antaa siihen mahdollisuuden. Järjestelmästä tulisi koti kollegoiden kesken ottamien valokuvien osalta, joita eri julkaisuissa sitten käytetään. Lisäksi muut yhteiset suunnitteludokumentit saisimme tuolla tavalla hoitumaan, jos mobile me -toimintoa tmv. systeemiä käyttäisi kaikkien maceissa siten, että ne kuuluisivat nk. kotiverkkoon.
Mitä mieltä täällä ovat kokeneemmat macistit, kun kysymyksenä herää kuitenkin tietoturva-asiat. Pystyykö tuon "kuvapankin" sisällön saamaan kuinka helposti ulkopuolisena internetin avulla purkkiin murtautuen? Toinen kysymys on, saako portinjakajia hyödynnettyä laittamalla lisää usb-kovalevyjä kiinni extremeen(nyt käsittääkseni siinä on vain yksi usb)? Pystyykö kotiverkon avulla pitämään jaetun kovalevyn sisällä vain itselle henk.koht. aukeavia tiedostoja?
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
--edit vastausta odotellessa tutkin asiaa ja löysinkin vastauksia--
1. hubin pystyy kytkemään time capsuleen ainakin. Extreme sisältyy time capsuleen, joten sitä ei erikseen tarvita.
2. Mobile me -palvelu näyttäisi olevan enemmän henkilökohtainen, mutta saa siinä ainakin sen www-tilan jaettua kavereiden ja perheenjäsenten kanssa. 99€/vuosi on hinta palvelusta.
Listasin nämä kohdat, jos jotain muutakin aihe kiinnostaa.