Pöljä lo-fi tapa saada tasan samat kalenterit eri laitteisiin:
Laita Järjestelmäasetusten Mobile me-synkka päälle ja kirjaudu sillä me-tunnuksellasi synkkaamaan joka vehkeeltä. Valitse synkattavaksi muilta kun omalta koneeltasi vain kalenterit -ellet sitten muutakin halua, tuskinpa. Seuraavaksi piilota synkronoinnin symboli yläpalkista ja kiellä ankarasti sorkkimasta mitään siellä J-asetuksissa.
Tällä pelaa nyt kahden aikuisen koneella kummankin työt ja menot sekä kahden lapsen touhut, eli perheen aikataulut on nyt siellä.
Ongelmia? Keksitte varmaan heti monta, kun on antanut tunnuksensa toisen koneelle ja on sieltäkin kirjautuneena.
Onko muilla ongelmia sähköpostin kanssa?
Mail sanoo että palvelin vastaa liian hitaasti ja webmail jää latailemaan loputtomasti. Iphone kävi hakemassa postit hetken miettimisen jälkeen.
App store pykii myös
Viimeksi muokannut Machist, 8.9.2010 klo 7.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täällä on ihan ihkatuore MM tilin omistaja. Päätin sitten ostaa tuon plavelun.
Nyt mietityttää se hiivatun kalenterin jako / olen pyytänyt päästä beta-kalenterin käyttäjäksi mutta viikko jo mennyt ja ei vieläkään tullut mitään vastausta.
Olen MM apusivuja selaillut ja siellä ei varsinaisesti ole ongelmaan apua. Eli kysymys. Pitääkö olla beta versio MM iCal.sta että sen saa jasettua?
MB iCal.ssahan on se "publish" versio, mutta tähän se ei nyt aut akun pitäisi perheen sisään saada kalenterit sykronoitua?
Sorry jos teksi sekvaa ja käsitteet hukassa, tässä vielä opettelen käyttöä :-)
Cheers
MacBook 13” / Mac Mini / iPad mini / iP6 / Pebble Black + muuta OSX ja iOS sälää
Nyt mietityttää se hiivatun kalenterin jako / olen pyytänyt päästä beta-kalenterin käyttäjäksi mutta viikko jo mennyt ja ei vieläkään tullut mitään vastausta.
Olen MM apusivuja selaillut ja siellä ei varsinaisesti ole ongelmaan apua. Eli kysymys. Pitääkö olla beta versio MM iCal.sta että sen saa jasettua?
MB iCal.ssahan on se "publish" versio, mutta tähän se ei nyt aut akun pitäisi perheen sisään saada kalenterit sykronoitua?
Cheers
Jakaminen (lukuoikeuksin) onnistuu ilman beta-versiota. Mutta jotta kalenteri olisi molempien muokattavissa, täytyy olla beta.
Cheers
Jakaminen (lukuoikeuksin) onnistuu ilman beta-versiota. Mutta jotta kalenteri olisi molempien muokattavissa, täytyy olla beta.
Kiitos! sitten olen pähkäillyt tämän oikein. Kun raavin jo "tikkuja" päästä kun apu-osiossa oli kuvake jota painamalla pääsi jakamaan tuon kalenterin myös toiselle (Perhe-tili) ja en tuota kuvaketta sitten mistään löytänyt tuolta MM iCal sivulta.
Ei kun odottelemaan sitä beta-versiota (havaintoa kellään kuinka kauan sitä on noin-niikuin yleensä joutunut odottelemaan, viikkoja, kuukaisia?
Cheers
MacBook 13” / Mac Mini / iPad mini / iP6 / Pebble Black + muuta OSX ja iOS sälää
ChrisuN kirjoitti:Ei kun odottelemaan sitä beta-versiota (havaintoa kellään kuinka kauan sitä on noin-niikuin yleensä joutunut odottelemaan, viikkoja, kuukaisia?
Mä ilmottauduin mukaan heti alkuvaiheessa ja aika nopsaan pääsin. Olisko menny muutamia päiviä / viikko?
Mulla oli se beta-kalenteri ja siitä tuskasta olen jonnekin tänne Homppuun avautunut. Saatoin tietenkin tehdä ties mitä väärin, mutta lopputuloksena iPhonen kalenteri eli omaa elämäänsä, ihan eri maailmassa kuin 3 mäkkiä ja iPad.
ChrisuN kirjoitti:Ei kun odottelemaan sitä beta-versiota (havaintoa kellään kuinka kauan sitä on noin-niikuin yleensä joutunut odottelemaan, viikkoja, kuukaisia?
Mä ilmottauduin mukaan heti alkuvaiheessa ja aika nopsaan pääsin. Olisko menny muutamia päiviä / viikko?
Do diih, nyt on kalenterin beta versio asennettuna ja 2 iPhonea, 1 MacBook ja 1 MacMini synkattu keskenään, pikkasen vaati kyllä säätöä. Kun meillä oli kummallakin parikin eri "kalenteria" varsinaisen oletusasetuskalenterin alla, ja sittenhän siinä kävi niin että kaikissa koneissa näkui kaikki kalenterit :-) ja oli tuplia postauksia, mutta ei siinä kauan mennyt kun ne saatiin yhteenmukaistettua.
Hyvin on toiminut ja näin kiireelliselle perheyksikölle jossa tilanteet muuttuu päivittäin hyvinkin nopeasti työjuttujen takia niin toi on hyvä.
Varsinkin kun siinä on s-posti ilmoitus kun jokin kalenterimerkintä muuttuu :-)
Onko Mobile Me:n kautta yhteystietoja synkronoitaessa mahdollisuus valita, mitä ryhmiä synkronoidaan puhelimeen? En haluaisi puhelimeen kaikkia tietoja, ainoastaan pari ryhmää. Onko ainoa vaihtoehto olla synkronoimatta Mobile Me:n kautta ja synkronoida yhteystiedot sen sijaan iTunesilla? Vai löytyykö Mobile Me:stä jokin kikka tähän?
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
Miklu kirjoitti:Onko Mobile Me:n kautta yhteystietoja synkronoitaessa mahdollisuus valita, mitä ryhmiä synkronoidaan puhelimeen? En haluaisi puhelimeen kaikkia tietoja, ainoastaan pari ryhmää. Onko ainoa vaihtoehto olla synkronoimatta Mobile Me:n kautta ja synkronoida yhteystiedot sen sijaan iTunesilla? Vai löytyykö Mobile Me:stä jokin kikka tähän?
Sillon kun alkaa käyttämään MobileMe:n yhteystietoja iphonessa, se ehdottaa puhelimen ja MM:n yhteystietojen fuusiota, että kumpikaa ei tuhoudu.
Auttoko, en tiedä, mutta kunhan kerroin
Miklu kirjoitti:Onko Mobile Me:n kautta yhteystietoja synkronoitaessa mahdollisuus valita, mitä ryhmiä synkronoidaan puhelimeen? En haluaisi puhelimeen kaikkia tietoja, ainoastaan pari ryhmää. Onko ainoa vaihtoehto olla synkronoimatta Mobile Me:n kautta ja synkronoida yhteystiedot sen sijaan iTunesilla? Vai löytyykö Mobile Me:stä jokin kikka tähän?
Vastaan mauripekkarismaisesti itse omaan kysymykseeni: MobileMe:llä ei ole mahdollista synkronoida yksittäisiä osoitekirjan ryhmiä. Se on joko kaikki tai ei mitään. Ainakin jos on luottaminen tähän Applen keskustelufoorumilla esitettyyn kysymykseen ja vastaukseen.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
Sillon kun alkaa käyttämään MobileMe:n yhteystietoja iphonessa, se ehdottaa puhelimen ja MM:n yhteystietojen fuusiota, että kumpikaa ei tuhoudu.
Auttoko, en tiedä, mutta kunhan kerroin
Periaatteessa näin, mutta käytännössä ei kannata yllättyä jos osa yhteystiedoista joku kaunis päivä onkin kadonnut. Samoin voi käydä myös muistiinpanoille. Molemmista on kokemusta. Yhteystietoja katoaa useammin, harvoin tosin niitäkin mutta joka kerta harmittaa niin, että meinaa silmät nyrjähtää. Muistiinpanoja on (toistaiseksi) kadonnut vain kerran. Kummassakaan katoamistapauksessa eivät kadonneet kaikki, vaan ainoastaan osa.
Luotan palveluun 40%:sti.
Viimeksi muokannut Tauvo, 8.10.2010 klo 18.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt tuli tällainen ilmoitus, ymmärrän kyllä mitä siinä lukee mutten tajua mitä se tarkoittaa...
Voisiko joku helpottaa aamunärästystäni ja kertoa miksi nyt tulee tällaista ja minkä vuoksi ei kirjanmerkit synkronoidu enää iPhoneen? Läppäristä iMacille oli kirjanmerkit menneet kuten kuuluu. MM:n asetuksissa on valittuna synkronoitavaksi haluavani asiat.
Tämä on nyt jo pari kk ollut tällaista, siitä lähtien kun MM hävitti kaikilta koneiltani kaikki tärkeimmät muistiinpanoni.
iTunesista otin jo ajat sitten pois väkäsen synkronoinnista siinä kohdassa, jossa se korvaisi iPhonen tiedot tietokoneen tiedoilla, ettei vaan tien päällä puhelimeen lisätyt katoaisi mihinkään.
Tiivistys ongelmastani: Miksi tuollainen ilmoitus tulee sekä kirjanmerkit eivät synkronoidu puhelimeen. Olen jo antamassa periksi niiden muistiinpanojen ja MM:n varastamien / sensuroimien yhteystietojen kanssa...
EDIT: Näyttäisi puuttuvan / hävinneen synronoitavien laitteiden listalta iPhone. Miten sen saa lisättyä sinne?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Tauvo, 16.10.2010 klo 9.53. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Kirjanmerkit näköjään päivittyivät lopulta iPhoneen, kun katkaisin virran siitä ja käynnistin uudestaan...
Kalenteriongelma näyttää olevan tässä tapauksessa maksullinen ominaisuus. Antaisikohan Apple palvelun uusimisesta sitten aikanaan alennusta, kun ei ole toiminut...
Toisaalta oma vika, kun olen sutta ostanut.
Viimeksi muokannut Tauvo, 16.10.2010 klo 11.13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alkaa pikkuhiljaa menemään hermo tän iDisk kanssa. Oon laittanut asetuksista iDskin synkronoinnin päälle ja se toimii aina alkuun muutaman viikon, mut sit jossain synkronointi lakkaa toimimasta. Eli vaikka synkronoisin MobileMe:een manuaalisesti ei iDidk suostu synkkaamaan. Mitään virhelilmoitusta ei tule ja kaikki näyttää menevän oikein, mutta tiedostot eivät eivät siirry varsinaiselle iDiskille pilveen. Onko neuvoja? kohta menee tilauskausi umpeen ja alkaa vakavasti tuntumaan siltä että jää uuden tilaus tekemättä.
Onko mahdollista käyttää muita sähköposteja Mobile Me:n kautta, kuten gmail. Helpottaisi, kun ei tarvitsisi käydä monella sivuostolla lukemassa posteja.
-svante
iPhone iPad iMac Mac Mini Apple TV AirPort Extreme AirPort Express
Wurthur kirjoitti:Alkaa pikkuhiljaa menemään hermo tän iDisk kanssa. Oon laittanut asetuksista iDskin synkronoinnin päälle ja se toimii aina alkuun muutaman viikon, mut sit jossain synkronointi lakkaa toimimasta. Eli vaikka synkronoisin MobileMe:een manuaalisesti ei iDidk suostu synkkaamaan. Mitään virhelilmoitusta ei tule ja kaikki näyttää menevän oikein, mutta tiedostot eivät eivät siirry varsinaiselle iDiskille pilveen. Onko neuvoja? kohta menee tilauskausi umpeen ja alkaa vakavasti tuntumaan siltä että jää uuden tilaus tekemättä.
MobileMessä on toimiva tuki (jopa reaaliaikainen chat-pohjainen). Eli jos englannin kirjoittaminen luonnistuu, käytä ihmeessä tuota virallista tukea äläkä kärsi ongelmista.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
svante kirjoitti:Onko mahdollista käyttää muita sähköposteja Mobile Me:n kautta, kuten gmail. Helpottaisi, kun ei tarvitsisi käydä monella sivuostolla lukemassa posteja.
-svante
Itse itselleni vastaten, ei voi.
Tuo Applen chat-tuki on kyllä erittäin toimiva, noin 5 sekuntia kun odotti niin sai hyvää palvelua.
-svante
iPhone iPad iMac Mac Mini Apple TV AirPort Extreme AirPort Express
svante kirjoitti:Onko mahdollista käyttää muita sähköposteja Mobile Me:n kautta, kuten gmail. Helpottaisi, kun ei tarvitsisi käydä monella sivuostolla lukemassa posteja.
-svante
Tuo Applen chat-tuki on kyllä erittäin toimiva, noin 5 sekuntia kun odotti niin sai hyvää palvelua.
-svante