![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ärsytystopic
-
Re: Ärsytystopic
Viesti Kirjoittaja kerabit »
Adelen Lada 2011
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Keväisenä aamuna helsinkiläiset lakiopiskelijat ruokailivat koululla ja suunnittelivat kahville lähtöä, kun joku pieraisi.Erño kirjoitti:- kaikki kahviin liittyvä
- etelän vetelät nenästäpuhujat
- piereskelijät
- kouluruoka
- lakikurssit
- aamut
- kevät
-
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Tätä just. Ärsyttää sellaset hidastelevat kuskit ku ajattelee: -"Mulla ku ei oo mikään kiire, ni ei kenelläkään muullakaan oo". -No kyllä saattaa jollakulla jostain syystä olla kiire jonnekin. Aina ei hommat mee niin putkeen, että pystyy siihen mitä kaikki liikennevalistajatkin suosittelee, eli lähtemään hyvissä ajoin. Ei maailma ole niin täydellinen että se aina onnistuu.Salamijakk kirjoitti:Mitä se toisten autoilijoiden kiire sulle kuuluu, kun et kuitenkaan voi tietää mitkä ovat ohittajan intressit.
Ärsyttää sellanen hidastelu oikeen paholainen. Ja sitten kun huomaavat, että perässä tulee joku, jolla olisi kiire päästä määränpäähänsä, niin oikein mielenosoituksellisesti hidastelevat vielä enemmän. saakutti että otsasuoni pumppaa!
Silloin kun itellä ei ole kiire, niin kyllä päästän muut kulkemaan esteettä. Jos olen ensimmäisenä liikennevaloissa, niin lähden ripeästi liikkeelle ja katson peilistä liimautuuko joku kiireinen persiiseen. Ellei liimaudu, niin voin höllentää. Jos liimautuu, koetan mahdollisuuksien mukaan antaa tietä tai ajaa sen verran ripeästi etten hidasta takaatulevan menoa. Mikään ei ole niin noloa kuin joutua jonkun tukkeeksi tielle. En halua olla kenenkään tiellä. Enkä vastaavasti halua että kukaan on omalla tielläni silloin kun niinpäin sattuu käymään.
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Yhdyn asiassa Don MC:n (Hyvä kirjoitus), mutta tämä siirrettäisiinkin sitten ylinopeudella tuonne homoiltatopicin puolelle.Don MC kirjoitti:Tätä just. Ärsyttää sellaset hidastelevat kuskit ku ajattelee: -"Mulla ku ei oo mikään kiire, ni ei kenelläkään muullakaan oo". -No kyllä saattaa jollakulla jostain syystä olla kiire jonnekin. Aina ei hommat mee niin putkeen, että pystyy siihen mitä kaikki liikennevalistajatkin suosittelee, eli lähtemään hyvissä ajoin. Ei maailma ole niin täydellinen että se aina onnistuu.Salamijakk kirjoitti:Mitä se toisten autoilijoiden kiire sulle kuuluu, kun et kuitenkaan voi tietää mitkä ovat ohittajan intressit.
Ärsyttää sellanen hidastelu oikeen paholainen. Ja sitten kun huomaavat, että perässä tulee joku, jolla olisi kiire päästä määränpäähänsä, niin oikein mielenosoituksellisesti hidastelevat vielä enemmän. saakutti että otsasuoni pumppaa!
Silloin kun itellä ei ole kiire, niin kyllä päästän muut kulkemaan esteettä. Jos olen ensimmäisenä liikennevaloissa, niin lähden ripeästi liikkeelle ja katson peilistä liimautuuko joku kiireinen persiiseen. Ellei liimaudu, niin voin höllentää. Jos liimautuu, koetan mahdollisuuksien mukaan antaa tietä tai ajaa sen verran ripeästi etten hidasta takaatulevan menoa. Mikään ei ole niin noloa kuin joutua jonkun tukkeeksi tielle. En halua olla kenenkään tiellä. Enkä vastaavasti halua että kukaan on omalla tielläni silloin kun niinpäin sattuu käymään.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja heppikepo »
Jos on oikeasti kiire niin on vilkut katolla. Minä katson nopeuden sekä Gepsistä että auton mittarista. Yleensä ajan sen Gepsin mukaan jolloin mittari näyttää 5km/h enemmän.Salamijakk kirjoitti:Mitä se toisten autoilijoiden kiire sulle kuuluu, kun et kuitenkaan voi tietää mitkä ovat ohittajan intressit. Vai löytyykö se ohituskapinan henki juuri tästä, että et aja ohitetun kustannuslaskelmien mukaan?heppikepo kirjoitti:kyllä kannattaa ajaa 10% yli sallitun. ehtii ihan minuuttia nopeammin perille tekemällä pari turhaa ohitusta! Liikenteessä et voi voittaa juuri mitään mutta voit hävitä muidenkin panoksen.amanita kirjoitti:Satttumoisin ja taas tänäänkin nosti inan verenpainetta jokunen herrapuolinen autokuski, jonka herkkää mieltä ahdisti naispuolisen kuskin ärhäkkä ohitus. Kun ajan pitkät matkat vakionopeudensäädin kytkettynä kymmen prosenttia yli sallitun, ohitan tietenkin kaikki eteen ilmestyvät. Jokunen sitten liimautuu persuksiin mielenilmaisuksi, vaan ei pitkäksi aikaa...
Monilla ei ole edes tietoisuutta auton reaalinopeudesta, vaan he luottavat oman autonsa nopeusmittariin, minkä lainkin mukaan pitää näyttää alempaa nopeutta oikean nopeuden suhteen, näin katsastusmies on minua valistanut.
Ainiin ettei menisi täysin offiksi, niin ärsyttää kun jotkut ihmiset kuvittelevat että Suomessa on yli 10 päivää vuodessa jolloin tarvitaan sumuvaloja. Jotkut ajaa sumarit päällä aina. Jos pimeällä tulevat vastaan sumareilla eikä ole sumua tai järjetöntä lumisadetta niin laitan pitkät ja lisävalot päälle. siinäpähän räpsyttävät idiootit.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »

Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Eikös muuten taajamassa ole kaikenlisäksi sumuvalojen käyttö kiellettyä? Olen tulkinnut niin, että usein tuollaiset kuskit ovat teinejä ja kuvittelevat autonsa näyttävän paremmalta sumuvalot päällä...heppikepo kirjoitti: Ainiin ettei menisi täysin offiksi, niin ärsyttää kun jotkut ihmiset kuvittelevat että Suomessa on yli 10 päivää vuodessa jolloin tarvitaan sumuvaloja. Jotkut ajaa sumarit päällä aina. Jos pimeällä tulevat vastaan sumareilla eikä ole sumua tai järjetöntä lumisadetta niin laitan pitkät ja lisävalot päälle. siinäpähän räpsyttävät idiootit.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Sanoo ylitummennetuilla teippisivulaseilla ajelija...Tauvo kirjoitti: Olen tulkinnut niin, että usein tuollaiset kuskit ovat teinejä ja kuvittelevat autonsa näyttävän paremmalta sumuvalot päällä...
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Auts!arttula kirjoitti:Sanoo ylitummennetuilla teippisivulaseilla ajelija...Tauvo kirjoitti: Olen tulkinnut niin, että usein tuollaiset kuskit ovat teinejä ja kuvittelevat autonsa näyttävän paremmalta sumuvalot päällä...
Mutta auto on kuitenkin Ladan hengenheimolainen.
(Enkä käytä sumuvaloja + olen jo fyysisesti aikuinen)
Edit: Alkuperäinen syy tummentamisella oli se, ettei autossa välillä olevat kalliit romut näy ja herätä kiinnostusta, eteen tuli tummennus asentajan ylipuhuttua minut...
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Taidan käydä huomenna ostamassaamanita kirjoitti:Onko sulla Tauvo karvanopat ja Wunderbaum siinä autossasi kivasti keikkumassa?
Ei tuo ole nuorisoauto. Se on tylsähkö konservatiivinen Itä-Eurooppalainen farmari.

Edit: Yritä tulla katsomaan onko. Ei näe, lällytilää, kuukauden päästä sitten näkee onko noppia...
-
Mua ärsyttää ne täällä jo mainitut tuoreet äidit, jotka luulevat olevan oikeutettuja tukkimaan marketin käytäviä vain siksi, että työntävät kärryissään parkuvaa mukulaa. ...kele.
Mua ärsyttää myös ne immeiset, jotka ihan vain tyhmyyttään tukkivat marketin käytäviä. Parkkeeraavat ostoskärryjään miten sattuu. Aivokapasiteetti ei riitä prosessoimaan muuta tietoa kuin oman navan ympärystää. ...tana.
Mua ärsyttää suuresti lätkän (ja urheilun yleensä) pyhälehmä-status Suomessa. Tajuttomat pyhätöt rakennetaan jokaiseen tuppukylään moisen sonnan takia. Kokonaisia TV-kanavia pyhitetään pelkästään tälle roskalle. Urheiluseurojen (sikarikkaiden) liiketoimintaa vapautetaan veroista. Ja samaan aikaan veteraanit ja vanhukset viruvat omassa paskassaan. ...lauta.
Mua ärsyttää melkkest kaikkest enite kaikellaiset valtionvirastojen byrokratiat. Tänään tuli postissa veroehdotus. Taustaa:
Syksyllä teetettiin kattoremppa ja laitettiin tottakai kotitalousvähennyshakemus heti verotoimistoon vetämään. Kummallekin puolisolle tiedossa vajaan 1500€ vähennys.
Noh, tänään tuli veroehdotus ja siitä puuttui tietenkin tuo vähennys. Vaimolta lähti hämmentynyt soitto tutulle verovirkailijalle ja sieltä sanottiin näin: Ottavat nuo hakemukset käsittelyyn vasta veroehdotusten lähettämisen jälkeen. Siis vaikka olimme ne lähettäneet jo syksyllä. Eivät sitten voineet syöttää noita vähennyksiä valmiiksi järjestelmään, jotta olisivat valmiiksi omissa lokeroissaan noissa tulostetuissa veroehdotuksissa? No ei tietty. Kaikki pitää tehdä vaikeimman kautta.
Nyt tuhannet meidän kaltaiset suomalaiset ihmettelevät huuli pyöreenä tuon vähennyksen puuttumista ja soittelevat hätäpäissään verotoimistolle utelemaan. Ja verovirkailijat saavat korvat punaisina vastailla ihmisten kiukkuisiin kyselyihin. Käsittääkseni tuota hakemusta ei tarvitse lähettää uudestaan, vaan sieltä tulee automaattisesti uusi korjattu veroehdotus, kunhan tämä eka rumba on saatu alta pois. Lähetänpä sen silti. Varmuuden vuoksi. Ja näin tekevät varmasti tuhannet muutkin.
Onpahan tuolla ainakin työllistävä vaikutus. Siis postissa ja verotoimistolla. Ja paperitehtaalla. Ei muuten. Tavan kansalainen ei siitä saa kuin hätääntyneen olon ja kusetetuksi tulleen fiiliksen. Jos tuo olisi heti tulostettu omaan lokeroonsa tuossa lapussa, niin kaikki rumba olisi vältetty. Mutta ei ku ei.
Jos joku on joskus ollu tekemisissä esim. Kelan kanssa, niin tietää varmasti että sama homma on vallalla sielläkin. Kenties vieläkin räikeämpänä. Valtionvirastojen yleinen toimintamalli onkin periaatteella "Cyycytys Maximus". Eli kyykytetään kansalaista niin paljon kun vain voi. Ja sitten vielä vähän lisää. Tämä sen takia, että mahdollisimman moni lannistuisi yrityksissään ja luopuisivat heille kuuluvista eduista. Tällä tavoin valtio toivoo säästävänsä rahaa. Tosiasiassa tuo byrokratia vain maksaa moninkertaisesti sen minkä se mahdollisesti voisi säästää. Ja kyykytetty kansalainen maksaa nekin kulut veroistaan, menetetyn etunsa lisäksi.
Pakko silti myöntää, että kyykytyksessä mitattaessa tuo byrokratiajärjestelmä on todella onnistunut. Sen keksijä on tavallaan nero. Tai sitten umpihullu. Tai molempia. Olen sitäpaitsi melko varma että järjestelmän keksijä on Vogoni.
-
Heh... Ymmärtävät sitten varmaan huonon runouden päälle..Don MC kirjoitti:Olen sitäpaitsi melko varma että järjestelmän keksijä on Vogoni.
-
Koko veroehdotuslappu on asettelultaan kuin maailmankaikkeuden kolmanneksi huonoin runo.Tauvo kirjoitti:Heh... Ymmärtävät sitten varmaan huonon runouden päälle..Don MC kirjoitti:Olen sitäpaitsi melko varma että järjestelmän keksijä on Vogoni.
-
Juu. Meinasi kerran palaa käämit: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 9#p1061839Don MC kirjoitti:Jos joku on joskus ollu tekemisissä esim. Kelan kanssa, niin tietää varmasti että sama homma on vallalla sielläkin.
-
Viesti Kirjoittaja Hieno »
Ei ne ihmiset vissiin kovin tosissaan mopokuskeja ota..
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Eikä kannatakaan. Viksut mopostelijat ajavat maantiellä, eivätkä jalkakäytävillä. Mutta perus pyöräilijänä minun on todettava, että eläkeläiset, koululaiset, teinit ja koiran taluttajat saisi heittää suohon. Eivät stana osaa kulkea pyörätien oikeaa laitaa.hatey kirjoitti:^Ei kukaan ota....

NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »

Nykyään ei oikein tiedä mihin kaikkeen pitäisi varautua. Olin aamulla menossa töihin tuossa eräs päivä ja joukko moniosaajia tuli vauhdilla mutkaan autolla ja viime tingassa onnistuin väistämään nurmikolle. Tämä siis pyörätiellä
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Täh? Eikös taajama-alueilla kuulukin ajaa pyörätiellä ja jalkakäytävällä, jos on kaksipyöräisellä liikkeellä?Erño kirjoitti: Viksut mopostelijat ajavat maantiellä, eivätkä jalkakäytävillä. Mutta perus pyöräilijänä minun on todettava, että eläkeläiset, koululaiset, teinit ja koiran taluttajat saisi heittää suohon. Eivät stana osaa kulkea pyörätien oikeaa laitaa.
-
-

Tänä aamuna oli taas yksi pyörä laitettu seisomaan oman jalkansa varaan, ja se vei pyörätelineestä kolmen pyörän paikan. Ja tämä paikassa joka on aina tupaten täynnä pyöriä.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka