Amazing!
-
Re: Amazing!
Viesti Kirjoittaja exlex »
Olen kyllä täysin samaa mieltä siitä, että käyttöjärstelmä on mennyt vuosien mittaan joissakin asioissa väärään suuntaan, tiettyjä asioita ei ole korjattu mm. tuolta finderista. Käyttöjästelmä on ihan hyvä vielä, mutta tällä hetkellä käydään selvästi sellaista suunnan hakua kaikissa käyttöjärjestelmissä valmistajasta riippumatta. Varmaan noin 10-vuoden päästä alkaa olemaan jo selvä millaisia nämä tulee olemaan. Kosketus, osittain kosketus vai???
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kuvaa kyllä loistavasti Pro-asennetta muihin ihmisiin päin... huoh.kertoo vain että pääosan koneilla ei tehdä mitään tuottavaa, vaan koneen käyttö on sosialisessa mediassa näppäilyä, Safarin, Twitterin ja Whatsupin kaltaisilla ohjelmilla.
Ja vain siksi, että se RAID nyt sitten ei puuttunutkaan vaikka siitä niin valitettiin...
-
Viesti Kirjoittaja klany »
http://www.techtimes.com/articles/18721 ... f-them.htm
-
Viesti Kirjoittaja jca »
-
Viesti Kirjoittaja Machist »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No jokainen PROO osaa käyttää terminaalia?
"Some Disk Utility stalwarts will also be disappointed that this version omits support for multi-disk or RAID arrays. You’ll have to use the command-line tool or turn to a third-party option, like SoftRAID, which has been updated for El Capitan."
-
Viesti Kirjoittaja komukka »
Prosta en tiedä, mutta onneksi Terminaali-komentoja löytyy useampaan vaivaan netistä. Niiden copy-peistaaminen on tullut turhankin tutuksi pitkän Mac-uran jälkipuoliskolla. Varsinkin kun on haluton ostamaan lisäohjelman jokaista tehtävää varten, jonka Apple on katsonut viisaaksi poistaa ohjelmistaan.Machist kirjoitti:No jokainen PROO osaa käyttää terminaalia?
Hieman myös kaivelee kun päätöksen kätketty nerous jää paljastumatta, koska se perutaan vuoden kuluttua. Mutta olen täysin varma, että jotain amazing-aspektia siinä on.
-
Viesti Kirjoittaja suppo69 »
Lion julkaistiin 2011 ja Mountain Lion 2012. Niistä ei ole muita kuin testikokemuksia ja keskusmuistia söivät helvetisti enemmän ja olivat IMHO hitaampia eivätkä IMHO tuoneet mitään uutta mihinkään.
Mavericks julkaistiin 2013. Siihen olen jumiutunut, koska se toimii enkä testatessa ole huomannut omiin tarpeisiin mitään lisäarvoa sen jälkeen tulleilla käyttiksillä, vaikka rakastan aikändyä yli kaiken.
Yosemite 2014
el Capitan 2015
macOS Sierra 2016
Kysymys lähinnä kuuluu, kun nämä ovat maksuttomia nykyään, niin mikä etu saadaan näennäisillä, siis todella näennäisillä, muutoksilla jokavuotisella syklillä? Ja kun aina vähintään .0 -versioissa on jotain häiriötä.
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
MacFinn varmaan kerro missä viestissä mainitsin että Sierrassa ei saa tehtyä Raid-tilaa? Sen olen kertonut että se ei onnistu ElCapitanissa, siksi ElCapitanin aikana hommasin Softraid lisenssin:MacFinn kirjoitti:Kuvaa kyllä loistavasti Pro-asennetta muihin ihmisiin päin... huoh.kertoo vain että pääosan koneilla ei tehdä mitään tuottavaa, vaan koneen käyttö on sosialisessa mediassa näppäilyä, Safarin, Twitterin ja Whatsupin kaltaisilla ohjelmilla.
Ja vain siksi, että se RAID nyt sitten ei puuttunutkaan vaikka siitä niin valitettiin...
https://macperformanceguide.com/blog/20 ... ility.html
Minulle SoftRaid on ainoa mahdollisuus, koska sillä pystyin luomaan 8-levyisestä pakasta 24T RAID-5:n (Raid-5:ssa tuosta 24T on käytössä 21T), joka ei ainakaan ilman mitään "ihmevirityksiä" onnistunut aiemmin levytyökalulla ja tuskin onnistuu nykyisinkään. Lisäksi SoftRaidilla tehty Raid-levy toimii selvästi nopeammin kuin levytyökalulla tehty.
Tässä käynnistyslevyni nopeus Raid-0 tilassa. Samainen 2 levyn SSD-setti levytyökalulla antoi 200 pointsia hitaammat lukemat eli
AMAZING, mikä viritys.
-
Amazing!
-
edit. sehän olikin oikeasti ihan amazing hyvä juttu, että Levytyökalusta poistettiin tuo RAID El Capitanissa, pilasivat vaan hyvän kun se on SIerrassa mukana...
-
Älä ole huolissasi, ennen Suomi tekee konkan kuin Apple, mutta ota sinäkin ihan kaikessa ystävyydessä ne liian tummat Apple-lasit pois silmiltäsi, sillä on sitä elämää Applen ulkopuolellakin.MacFinn kirjoitti:Wau, tämä on nyt varmaan eka kerta kun joku muu tekee parempaa/tehokkaampaa softaa kuin Apple, kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää. Kyllä se Applen konkka on taas tosi lähellä...
edit. sehän olikin oikeasti ihan amazing hyvä juttu, että Levytyökalusta poistettiin tuo RAID El Capitanissa, pilasivat vaan hyvän kun se on SIerrassa mukana...

Käytän minäkin mieluummin Appleä kuin Wintoosaa saati Linuxia, mutta silti näen sellaiset asiat aivan kirkkaasti missä Applellä on menty isoin askelin takapakkia ja niitä on paljon. On se ihme juttu jos omista negatiivisista kokemuksistaan ei saisi mainita, ilman että jollain faniboyllä tule tippa linssiin ja hirtää hillittömän puolustusvietin päälle.
Minulle nämä kaikki tietotekniikan vehkeet, valmistajat ja ohjelmoijat ovat yksiä samoja piiponniemen vehkeitä:
https://www.youtube.com/watch?v=6fqC8jV6ZJs

-
Mulle nää on vain laitteita, jos se toimii siinä mitä niillä haluan tehdä, ok. Näen aika hedelmättömäksi raivota jollain suomalaisella nettifoorumilla, miten Apple tekee virheitä virheiden perään. Täällä on nykyään muutamia, joiden elämäntehtävä näyttää olevan Applen mollaaminen (ja siinä sivussa oman Pro-pätevyyden osoittaminen, siltä se tuntuu).
Ja jos mun jutut ärsyttää, eiks täällä oo joku vihamies-asetus? Sillä niistä pääsee eroon.
-
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
-
Samoin, rauhaa rauhaa. Ei uskoisi että jotkut eläkeukot jaksaa höyrytä jostain onnettomasta "piiponniemen-käyttiksestä"kaulahuivi kirjoitti:Rauha, Rauha, Joulurauhaa. Apple saa tunteet pintaan - toisin kuin muut. Toivotaan, että tulee hyviä, kauniita, kestäviä ja helppokäyttöisiä tuotteita joka vuosi ja kilpailukykyiseen hintaan. Katsotaan sitten, miten Apple ja pelaa ja mihin kullakin on varaa. Ehkä jonain päivänä Apple-evankeliumi kirjoitetaan vielä uusiksi.
Amazing!
-
Viesti Kirjoittaja peku »
Allekirjoitan MacFinnin kiteytyksen asiasta:
Jos yhden elektroniikkavalmistajan laitteet ei miellytä niin kannattaa vaihtaa toiseen, valinnanvaraa onneksi on.MacFinn kirjoitti:Mulle nää on vain laitteita, jos se toimii siinä mitä niillä haluan tehdä, ok. Näen aika hedelmättömäksi raivota jollain suomalaisella nettifoorumilla, miten Apple tekee virheitä virheiden perään. Täällä on nykyään muutamia, joiden elämäntehtävä näyttää olevan Applen mollaaminen (ja siinä sivussa oman Pro-pätevyyden osoittaminen, siltä se tuntuu).
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
-
Eli muistetaan Joulun tunnelman sivussa se "lähimmäisen rakkaus"..
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

-
Time Capsulen Wi-fi ei ole 802.11n vaan 802.11ac, joka on noin 3x nopeampi, kuin 802.11n. Eli jos 802.11n käytännön nopeus on 30Mbit/s, niin 802.11ac nopeus on 90Mbit/s. 802.11ac standardi on otettu käyttöön 2013, eli se ei ole vasta kun 3-vuotta vanha, joten se on vielä mielestäni ihan ajantasalla. Mutta Airport Express tukee ainoastaan 802.11n:ää.
Mikään tällä hetkellä myynnissä oleva Apple tietokone ei tue nopeampaa Wi-fiä, kuin 802.11ac.
http://www.apple.com/fi/airport-time-capsule/
-
Viesti Kirjoittaja jca »
Joo vaan nuo Applen Airportit ovat jäljessä nopeuksissa silti esim. Asuksen uusimpia reitittimiä.exlex kirjoitti:Hei tännekin pieni korjaus. Eli kun puhuttiin noista Air Porttien nopeuksista, niin pieni korjaus.
Time Capsulen Wi-fi ei ole 802.11n vaan 802.11ac, joka on noin 3x nopeampi, kuin 802.11n. Eli jos 802.11n käytännön nopeus on 30Mbit/s, niin 802.11ac nopeus on 90Mbit/s. 802.11ac standardi on otettu käyttöön 2013, eli se ei ole vasta kun 3-vuotta vanha, joten se on vielä mielestäni ihan ajantasalla. Mutta Airport Express tukee ainoastaan 802.11n:ää.
Mikään tällä hetkellä myynnissä oleva Apple tietokone ei tue nopeampaa Wi-fiä, kuin 802.11ac.
http://www.apple.com/fi/airport-time-capsule/

vrt.

"The Asus RT-AC5300 is quite simply the fastest router we've ever tested. Equipped with the latest in WiFi technology, it boasts AC5300 speeds (that's two 5GHz bands at 2167MBps each, plus a 2.4GHz band at 1000MBps), MU-MIMO and NitroQAM. "
Toki maksaakin sit yli 2x, mutta joka tapauksessa päivitystä nämäkin Applen tuotteet ovat pahasti vailla. Tosin uusia ei ilmeisesti ole tulossa, joten säästyvät päivittämiseltä.
-
Minulle on aivan se ja sama, eikä se ole minulta pois, jos joku hakkuu minun autoani, kameraani, tietokoneitani tai muijaani.

Amazing!
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/apple ... 1472891144
-
-
Viesti Kirjoittaja Pippin »
No enpä tiedä, Apple-käyttäjällä on varmaan emotionaalisempi suhde emofirmaan kuin PC-käyttäjällä... koska käyttiksen filosofia on ollut niin voimaannuttava.lsippu kirjoitti:Reilut kaksi vuotta minäkin olen jo ollut eläkkeellä ja Mac-käyttäjä jo v. 1987 lähtien, mutta en silti niele kakistelematta kaikkea mitä ylhäältä syötetään. Jotenkin olen huomannut että ne jotka ovat nimimerkissään sitoutuneet Appleen (mac-apple omena ym viittauksilla), nielevät kaiken sen "shitin" mitä ko. firma sisältään ulostaa.[/url]
Mutta se toimii kahteen suuntaan. Itse olen ollut Apple -käyttäjä yli neljännesvuosisadan ja minua ärsyttää kyllä Mac-kritiikki, jota olen koko tuon ajan kuullut PC, käyttäjiltä, koska se on niin... asiantuntematonta. Eräs päälinja on tuo kritiikittömäksi typerysfaniksi leimaaminen, itse olen tässä käytettävyyden perässä ja osaan kyllä arvioida onko jostain hyötyä vai ei. Kritiikkiä ei voi kuitenkaan kokonaan kaataa, koska oikeasti on olemassa joitan fanipoikia, jotka sopii kuvaan. Tälle emme voi mitään.
Itse olen viime vuosina yhä enemmän Apple-kriittinen. Minä en kuitenkaan mielestäni ole muuttunut, se firma on. Saatan sanoa jyrkästikin, mutta se johtuu siitä, että diggailin firmasta aika tavalla aikoinaan sen kultakaudella. Joten: fanittaminen saattaa myös johtaa kovaan kritiikittömyyteen tai kovaan kriittisyyteen.
Jobs vetäisi yrttiteen väärään kurkkuun, jos seuraisi näitä uutisia, näin sitä UX:ää romutetaan hiljalleen:
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... ision.html
Minusta Airport on ollut hieno tuotesarja. Ostin heti kun oli saatavilla. Aivan toinen käytettävyyden taso kuin kilpailijoilla tuolloin.
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Apple-käyttäjä ja PC-käyttäjä ovat tänä päivänä yksi ja sama asia. Luulen, että Applesta aikoinaan teki niin suositun juuri se, että kyseessä ei ollut tavanomainen PC vaan jotain erilaista. Sittemmin se ero on kaventunut pelkkään käyttöjärjestelmään ja mielestäni koko Mac-nimen voisi jo pikkuhiljaa kuopata, sekä keskittyä siihen pelkkään käyttöjärjestelmään markkinoinnissa.
Se, että myydään tavanomaista PC-konetta vain tietyillä kaupanhyllyiltä kasatuilla komponenteilla, eikä tueta muita konfiguraatioita ei tee Applen Mac-tietokoneesta mitään muuta kuin tavallisen PC:n rajatuilla ominaisuuksilla.
Samalla se jokin "hienous" tekijä häviää, kun hiilikuituosista kasatusta Ferrarista tuleekin geneerinen pellistä väännetty Hyundai, tosin Hyundailta saa kahdeksan vuoden takuun ja Apple uskaltaa vastaavasti antaa premium-tuotteisiinsa jopa yhden kokonaisen vuoden takuun.
-
Viesti Kirjoittaja oppenheimer »
Ei ole. En osaa enkä aio opetella peeceen käyttöä koskaan pl. äärimmäisen harvinaista selaimen käyttöä jollain koneella pakon edessä. Muuten en edes ymmärrä sen käyttiksen logiikkaa, kun en ole halunnut sitä käyttää. Ja silti, voin aivan vapaasti kritisoida macceja tai käyttiksiä tai kertoa kannan puolestakin, kummankaan kannan olematta mitenkään puolueellinen. Enkä arvioi peeceen tai Linuksen käyttäjiä, suhteessa itse käyttämääni, koska ei tartte.theinonen kirjoitti:
Apple-käyttäjä ja PC-käyttäjä ovat tänä päivänä yksi ja sama asia. .
Toisaalta yleensä täysin tyhjänpäiväisiä mielipiteitä ei edes pitäisi ruokkia puolesta tai vastaan. Taidan lähteä vinkumaan (sqiik) vai olikohan tänään vuoro anto-osastolla takaressuun.
-
Hyvin kiteytit asian ytimen.theinonen kirjoitti: Se, että myydään tavanomaista PC-konetta vain tietyillä kaupanhyllyiltä kasatuilla komponenteilla, eikä tueta muita konfiguraatioita ei tee Applen Mac-tietokoneesta mitään muuta kuin tavallisen PC:n rajatuilla ominaisuuksilla.

En olisi 3-4 vuotta sitten voinut edes kuvitella sitä, että Apple omilla toimillaan on tehnyt minusta "sekakäyttäjän".
Kun samaisessa MacProssa OSX:llä tai SierraOS:llä on lähes puolet vähemmän ominaisuuksia käytössä kuin Win10:n puolella, niin Applehän minut on pakottanut asentamaan koneelleni myös Win10:n ja tästä on sangen lyhyt matka hypätä pelkäksi Win10:n käyttäjäksi. Kannettavassa siirryin jo pari vuotta sitten PC-leiriin, enkä tuota vaihtoa ole tippakaan katunut, sillä enää en voisi kuvitellakaan käyttäväni kannettavaa ilman kosketusnäyttöä.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka