Oma iPod touch lähti huoltoon ja siinä toivossa, että se palaisi vaikka ihan uutena/takakansi vaihdettuna kyselen, että mitäs kaikkia mahdollisia suht näkymättömiä keinoja sen suojaamiseen on? Eli löytyykö jotain kalvoja tms. jotka tarrautuu kiinni kuin koira ärtyneenä pehvaan ja pysyy kanssa?
dzam kirjoitti:Oma iPod touch lähti huoltoon ja siinä toivossa, että se palaisi vaikka ihan uutena/takakansi vaihdettuna kyselen, että mitäs kaikkia mahdollisia suht näkymättömiä keinoja sen suojaamiseen on? Eli löytyykö jotain kalvoja tms. jotka tarrautuu kiinni kuin koira ärtyneenä pehvaan ja pysyy kanssa?
Moi,
Tilasin Jenkeistä http://www.shieldzone.com/ :stä suojakalvot molemmille puolille. Kalvoilla ikuinen takuu eikä paikalleenlaitto vaatinut blondilta apuvoimia. Paketissa tuli kalvojen lisäksi jonkin sortin spraytä (saippualiuos?) joka helpottaa kalvon positiointia sekä kumilasta ilmakuplien ulossaattamiseksi.
Touchin käyttö onnistuu kalvosta huolimatta vieläpä siten, että Touch on puettu sporttisuojatakkiin (jottei puntit pane Touchia puoliksi salilla..). Paketti tuli kotiin asti eikä jäänyt tulliin. Suosittelen, jos tykkää Touchista ilman naarmuja
Jailbrakerin asentamisesta. Olen tehnyt kaiken ohjeiden mukaan, mutta osoite http://jailbreak.toc2rta.com ei vain aukea iPod Touchin safarissa. Koneen selaimessa ko. osoite toimii ihan normaalisti - osoisiko joku sanoa missä on vika? Ovatko muut törmänneet samaan? Samoin iPodissa youtube ei pelitä ollenkaan, vaikka iTunes music store kylläkin.
"Hyviä tyyppejä ei mahdu kahtatoista tusinaan" - Tex Willer
Voisiko joku auttaa ja kertoa miten saan touchiin iphonen ja 3. osapuolten ohjelmat? Pistäkää vaikka YV:nä. Itse en nytten ole tajunnut ollenkaan näitä ohjeita mitä olen löytänyt. Ja käyttiksenä on windows xp
Karju kirjoitti:Voisiko joku auttaa ja kertoa miten saan touchiin iphonen ja 3. osapuolten ohjelmat? Pistäkää vaikka YV:nä. Itse en nytten ole tajunnut ollenkaan näitä ohjeita mitä olen löytänyt. Ja käyttiksenä on windows xp
Katsopa tämän sivun ensimmäisen viestin lainaus.
EDIT: jaa XP...? Siittäpä en tiedäkään.
Karju kirjoitti:Voisiko joku auttaa ja kertoa miten saan touchiin iphonen ja 3. osapuolten ohjelmat? Pistäkää vaikka YV:nä. Itse en nytten ole tajunnut ollenkaan näitä ohjeita mitä olen löytänyt. Ja käyttiksenä on windows xp
Se XP tässä nyt ongelmia tuo.
Pari sivua taaksepäin on linkki windowsin jailbreak systeemiin eli http://www.slovix.com/touchfree/
Tuo siis jailbreikkauksen lisäksi asentaa installerin ja summerboardin. SSH -yhteys pitää asentaa installerin kautta (Open SSh)
Missä mahtaa olla vika, kun tuo jailbreak.toc2rta.com osoite ei crashaa Safaria vaan Safari lataa sivun http://www.toc2rta.com? Ei pääse tekemään jailbreakia. Olen kokeillut refreshata sivua moneen otteeseen, mutta kun ei kaadu niin ei kaadu.
ihanamies kirjoitti:Missä mahtaa olla vika, kun tuo jailbreak.toc2rta.com osoite ei crashaa Safaria vaan Safari lataa sivun http://www.toc2rta.com? Ei pääse tekemään jailbreakia. Olen kokeillut refreshata sivua moneen otteeseen, mutta kun ei kaadu niin ei kaadu.
Tuo ei toimi tällä hetkellä. Täällä keskustelua asiasta.
Karju kirjoitti:Onko olemassa ohjelmaa Touchiin millä saa siirrettyä iTunesista WLAN:in kautta biisit soittimeen?
Tietääkseni ei löydy. Toki google on ystävä ja saatan olla väärässä. Saattaa olla että myöhemmin tuollainen tuleekin, mutta en tiedä tulisinko sitä itse käyttämään kun nuo siirtonopeudet tuskin tuota usb:tä voittavat. Mutta kukin tavallaan.
Karju kirjoitti:Onko olemassa ohjelmaa Touchiin millä saa siirrettyä iTunesista WLAN:in kautta biisit soittimeen?
Tietääkseni ei löydy. Toki google on ystävä ja saatan olla väärässä. Saattaa olla että myöhemmin tuollainen tuleekin, mutta en tiedä tulisinko sitä itse käyttämään kun nuo siirtonopeudet tuskin tuota usb:tä voittavat. Mutta kukin tavallaan.
Tuollaisesta olisi varmaankin kuitenkin hyötyä niille, joilla on kannettava kotikoneena. Yksi johto vähemmän.
Voisiko joku kerto että jääkö touchiin ohjelmat päälle taustalle pyörimään? Ja voiko ne sulkea jotenki jos jää? Oma soitin jotenki tuntuu hitaalle välillä.
Karju kirjoitti:Voisiko joku kerto että jääkö touchiin ohjelmat päälle taustalle pyörimään? Ja voiko ne sulkea jotenki jos jää? Oma soitin jotenki tuntuu hitaalle välillä.
Tavallinen home-napin painallus -> ohjelma jää taustalle
Pikä painallus -> ohjelma lopetetaan
Nyt on tullut pariin kertaan tämmöinen varoitus soittimesssa: " Varoitus, Levytila on loppumassa. Poista valokuvia tai videoita." Itunes näyttöö kyllä että tilaa on viellä reilu giga mutta mistä tuo johtuu sitten? 3. osapuolten ohjelmia on tullu asennettua pari kpl ja iphonen softat.
EDIT: ja tällä hetkellä ei pysty installerista asentamaan mitään.
Karju kirjoitti:Nyt on tullut pariin kertaan tämmöinen varoitus soittimesssa: " Varoitus, Levytila on loppumassa. Poista valokuvia tai videoita." Itunes näyttöö kyllä että tilaa on viellä reilu giga mutta mistä tuo johtuu sitten? 3. osapuolten ohjelmia on tullu asennettua pari kpl ja iphonen softat.
Moikka vaan koko Hompulle, eka viesti pamahtaa ruutuun.
Itsekin olen hankkinut Touchin ja "puukotellut" sitä. Ja edellämainittu virheilmoitus on myös tuttu.
Kyse ei ole sen musa-video-puolen täyttymisestä, vaan softapuolen. Softalle on perusasetuksessa varattu noin 300 megaa, eli sen saa kyllä täyteen asentelemalla lisäsoftia. Itsellä meni samalla lailla täyteen, kun asensin Apachen & PHP:n ja sitten vielä omia filuja. Eikä voinut asentaa mitään installerilla.
Softaa vaan pois - ei auta vaikka kuinka poistaisit musapuolelta tavaraa. En tiedä, kuinka voisi puukottaa noita tiloja niin että softalle olisikin vaikka 1 Gt.
Karju kirjoitti:Nyt on tullut pariin kertaan tämmöinen varoitus soittimesssa: " Varoitus, Levytila on loppumassa. Poista valokuvia tai videoita." Itunes näyttöö kyllä että tilaa on viellä reilu giga mutta mistä tuo johtuu sitten? 3. osapuolten ohjelmia on tullu asennettua pari kpl ja iphonen softat.
Moikka vaan koko Hompulle, eka viesti pamahtaa ruutuun.
Itsekin olen hankkinut Touchin ja "puukotellut" sitä. Ja edellämainittu virheilmoitus on myös tuttu.
Kyse ei ole sen musa-video-puolen täyttymisestä, vaan softapuolen. Softalle on perusasetuksessa varattu noin 300 megaa, eli sen saa kyllä täyteen asentelemalla lisäsoftia. Itsellä meni samalla lailla täyteen, kun asensin Apachen & PHP:n ja sitten vielä omia filuja. Eikä voinut asentaa mitään installerilla.
Softaa vaan pois - ei auta vaikka kuinka poistaisit musapuolelta tavaraa. En tiedä, kuinka voisi puukottaa noita tiloja niin että softalle olisikin vaikka 1 Gt.
Tuon tilarajoituksen pystyy kyllä kiertämään. Ohjeistusta löytyy esim. täältä.
Kaikki muu on mennyt ihan nappiin, paitsi nyt en jotenkin ymmärrä tuota NESiin pelien hommaamista. Yritin googlettaa mutta en päässyt oikein mihinkään tulokseen.. Jos joku viitsisi kertoa ohjeet operaatioon, niin olisin hyvin kiitollinen.
Viimeksi muokannut kilis, 28.10.2007 klo 18.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä tehdä kun en pysty asentamaan enkä poistamaan installerilla mitään touchiin taikka sitten pääse ftp ohjelmalla käsiksi touchiin vaikka ennen pääsin? Touchin palauttaminen ei iske nytten koska pitäisi senjälkeen pistää biisit uudestaan.
kilis kirjoitti:Kaikki muu on mennyt ihan nappiin, paitsi nyt en jotenkin ymmärrä tuota NESiin pelien hommaamista. Yritin googlettaa mutta en päässyt oikein mihinkään tulokseen.. Jos joku viitsisi kertoa ohjeet operaatioon, niin olisin hyvin kiitollinen.
NES pelit joita pelaillaan emulaattorilla, ovat ROMeja. Näitä pelejä voit etsiä googlesta vaikka haulla "NES Roms" ja sitten latailet niitä omalle koneellesi. Toi iTouchin/iphonen NES-emulaattori vaatii, että noi romit ovat .nes loppuliitteisiä. Eli etsit semmosia joiden tiedostonimi on .nes tai lisäät itse sen .nes päätteen.
Tämän jälkeen kun olet löytänyt pelejä, siirrät ne laitteeseen ftp:lla hakemistoon /var/root/Media/ROMs/NES (toi ROMs ja NES kansiot pitää luultavasti tehdä itse). Sitten vaan NES käyntiin laitteesta ja pelit pitäisi näkyä listassa.
Karju kirjoitti:Mitä tehdä kun en pysty asentamaan enkä poistamaan installerilla mitään touchiin taikka sitten pääse ftp ohjelmalla käsiksi touchiin vaikka ennen pääsin? Touchin palauttaminen ei iske nytten koska pitäisi senjälkeen pistää biisit uudestaan.
Sulla on varmaan touchista ssh pois päältä? Jos sullakin on tullut toi ongelma tilankäytöstä, eli oot asentanut liikaa ohjelmia? Kokeile poistaa jotain isoimpia installerin kautta ja/tai laita ssh päälle ja ota se ftp-yhteys.