Keskustelu ei toimi Safarissa, mutta Firefoxissa kyllä. Näin ainakin mulla. Kun Gmailin avaa Firefoxissa, siellä sivun alaosassa lukee: Gmail näytä: standardi ja keskustelu | standardi ilman keskustelua | tavallinen HTML. Valitse toi keskustelu.Indeciso kirjoitti:Minulla ei toimi Google Talk uudessa MacBookissa? Onko muilla ollut samoja ongelmia? Eli yhteyslistaa ei löydy kun avaan Gmailin.
Tyhmät kysymykset
-
Viesti Kirjoittaja tAnE »
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
iChat toimii yhteen Google Talkin kanssa, huomattavasti mukavampi tapa keskustella, kuin selaimen kautta. Ohjeet konfigurointiin!tAnE kirjoitti:Keskustelu ei toimi Safarissa, mutta Firefoxissa kyllä. Näin ainakin mulla. Kun Gmailin avaa Firefoxissa, siellä sivun alaosassa lukee: Gmail näytä: standardi ja keskustelu | standardi ilman keskustelua | tavallinen HTML. Valitse toi keskustelu.Indeciso kirjoitti:Minulla ei toimi Google Talk uudessa MacBookissa? Onko muilla ollut samoja ongelmia? Eli yhteyslistaa ei löydy kun avaan Gmailin.
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
ei pysty tilaamaan, "valitse tuote" ei pelitä, jos nyt aikoisin hupparin tilata...Kokeilen tota Firefoxia vielä. Shoppailun esto taita olla päälläharri kirjoitti:No niinpäs näkyy olevan. Noita esimerkkisivuja sentään kuitenkin pystyy käyttämään, eli haittaa on vain esteettinen.kuriton kirjoitti:Harri, tässäpä ois kaks sotkua
-Harri
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Ei taida USB-kaapelilla onnistua. MacBookin voi käynnistää ns. Target Disk -tilaan, joilloin kone käyttäytyy kuin se olisi ulkoinen kovalevy. Levy on kuitenkin HFS+-formaatissa, jota PC:t eivät osaa normaalisti lukea.Jii kirjoitti:Pikainen kysymys. Voinko siirtää vanhan koneeni (Windowsin) tavarat, kuten kuvat ja videot Macbook Pro:hon, vain liittämällä koneet toisiinsa USB-kaapelilla? Vai mikä on paras tapa siirtää vanhan PC-koneen tavarat uuteen Macciin (hankkimatta erikseen ulkoista kiintolevyä)?
Helpoin tapa siirtää tiedot on käyttää verkkokaapelia koneiden välillä ja asettaa Macissä Windows-jako päälle. Tämä löytyy Järjestelmäasetusten Jaot-kohdasta. Edellytyksenä on tietenkin, että vanha kone on vielä käytettävissä.
Muita keinoja ovat mm. CD:lle polttaminen, jonnekin verkkoon jemmaaminen, jne.
--Ari
-
JUST
Viesti Kirjoittaja Thunderbird »
Eli miks ihmeessä mun MacBook kyselee noin 15 min välein jotakuinkin et: Pidetäänkö internet-yhteys käynnissä? ..ja sit pitää valita että katkaise tai jatka edelleen?!
Ja mua jotenki kauheesti ärsyttää ettei tässä ole kuin yksi hiiren näppäin, tekee elämän mutkikkaaksi...
Yleisesti kuitenkin olen tykänny laitteesta:)
-
Re: JUST
Viesti Kirjoittaja tkt »
Sinulla on verkkoasetuksissa valittuna yhteysmuistutus. Paina PPPoE-välilehdellä PPPoE-valinnat -painiketta ja poista häiritsevä rasti.Thunderbird kirjoitti:Nonni mul näitä tyhmiä kysymyksiä kans riittäis mut en nyt laita tähän kun yhen ainoan nyt alkuun... hehheh...
Eli miks ihmeessä mun MacBook kyselee noin 15 min välein jotakuinkin et: Pidetäänkö internet-yhteys käynnissä? ..ja sit pitää valita että katkaise tai jatka edelleen?!
Ja mua jotenki kauheesti ärsyttää ettei tässä ole kuin yksi hiiren näppäin, tekee elämän mutkikkaaksi...
Yleisesti kuitenkin olen tykänny laitteesta:)
Kokeile MacBookin ohjauslevyn säätöjä (myös Järjestelmäasetuksissa). Kun asetat ohjauseleitä käyttöön, niin saat kahdesormen vierityksen ja vaikka minkä kivan lisäksi myös kahdensormen osoituksen, joka tarkoittaa oikeanpuoleista hiirennappia.
Jos et pidä ko. ominaisuudesta, niin oikeanpuoleinen nappi tulee käyttöön kun pidetään Ctrl-nappia painettuna hiiren nappia näpäytettäessä.
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja vike »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja arv »
Katopa koneesi Ohjeista hakusanalla "käyttöpaikka"vike kirjoitti:Mua on mietittyttänyt jo pitkään olisiko mahdollista os x osais vaihtaa välityspalvelinasetukset käytettävän langattoman verkon mukaan. MB tunnistaa ja liittyy ihan oikein verkkoihin kotona ja koulussa mutta jos välityspalvelinasetuksia ei tartteis vaihtaa kahta kertaa päivässä nii siinä säästäis muutaman sekuntin aikaa joka päivä
Arto
-
Viesti Kirjoittaja Indeciso »
Kiitos! Nyt toimii!Maza kirjoitti:iChat toimii yhteen Google Talkin kanssa, huomattavasti mukavampi tapa keskustella, kuin selaimen kautta. Ohjeet konfigurointiin!tAnE kirjoitti:Keskustelu ei toimi Safarissa, mutta Firefoxissa kyllä. Näin ainakin mulla. Kun Gmailin avaa Firefoxissa, siellä sivun alaosassa lukee: Gmail näytä: standardi ja keskustelu | standardi ilman keskustelua | tavallinen HTML. Valitse toi keskustelu.Indeciso kirjoitti:Minulla ei toimi Google Talk uudessa MacBookissa? Onko muilla ollut samoja ongelmia? Eli yhteyslistaa ei löydy kun avaan Gmailin.
-
Re: sivut ei aukea kokonaan, osa riveistä päällekkäin
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Nyt pääsee taas shoppailemaan, Firefoxilla homma pelittää, ja sivut aukee kunnolla. Firefox tuntuu muutenkin näppärämmälle kun Safarimarc kirjoitti: Oletko testannut toisella selaimella, esim. Firefoxilla?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
ja muistuttaa jotenkin enemmän windoosaa
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Tuotapa olen juuri koittanut aikasemminkin, unohdin sen mainita. Mutta kaikkien käyttöpaikkojen verkkolista on sama, yhtä kun muutaa, niin kaikki muuttuu. Eli olen sitten kotona tai koulussa niin ei tämä tunnista paikkaa, kun verkkolistaa ei saa oikeenlaiseks, eli käyttöpaikka on aina sama. Mikä mulla menee väärin tässä.arv kirjoitti:Katopa koneesi Ohjeista hakusanalla "käyttöpaikka"vike kirjoitti:Mua on mietittyttänyt jo pitkään olisiko mahdollista os x osais vaihtaa välityspalvelinasetukset käytettävän langattoman verkon mukaan. MB tunnistaa ja liittyy ihan oikein verkkoihin kotona ja koulussa mutta jos välityspalvelinasetuksia ei tartteis vaihtaa kahta kertaa päivässä nii siinä säästäis muutaman sekuntin aikaa joka päivä
Arto
-
Videoklippien pieni koko
Viesti Kirjoittaja Goniometric Man »
-
Re: sivut ei aukea kokonaan, osa riveistä päällekkäin
Viesti Kirjoittaja marc »
Sitten siihen Firefoxiin vielä iFox Smooth -teema niin saa noista painikkeista enemmän Safarin oloisen. Eikä muistuta niin paljon Windowsista.kuriton kirjoitti:Nyt pääsee taas shoppailemaan, Firefoxilla homma pelittää, ja sivut aukee kunnolla. Firefox tuntuu muutenkin näppärämmälle kun Safarimarc kirjoitti: Oletko testannut toisella selaimella, esim. Firefoxilla?voiks tää olla näin nopeekin?
ja muistuttaa jotenkin enemmän windoosaa

-
Tuotapa olen juuri koittanut aikasemminkin, unohdin sen mainita. Mutta kaikkien käyttöpaikkojen verkkolista on sama, yhtä kun muutaa, niin kaikki muuttuu. Eli olen sitten kotona tai koulussa niin ei tämä tunnista paikkaa, kun verkkolistaa ei saa oikeenlaiseks, eli käyttöpaikka on aina sama. Mikä mulla menee väärin tässä.arv kirjoitti:Katopa koneesi Ohjeista hakusanalla "käyttöpaikka"vike kirjoitti:Mua on mietittyttänyt jo pitkään olisiko mahdollista os x osais vaihtaa välityspalvelinasetukset käytettävän langattoman verkon mukaan. MB tunnistaa ja liittyy ihan oikein verkkoihin kotona ja koulussa mutta jos välityspalvelinasetuksia ei tartteis vaihtaa kahta kertaa päivässä nii siinä säästäis muutaman sekuntin aikaa joka päivä
Arto
-
Viesti Kirjoittaja Jii »
Mikä näppäin toimii mäcissä windowsin Delete -näppäimen tavoin? BackSpacella kyllä toimii tavallaan tuona näppäimenä, mutta kaipaisin sitä näppäintä, mikä poistaisi tekstiä takaapäin. Esim. kun kirjoitta Wordillä, niin backspacella pystyy "kumittamaan" osoittimen edessä olevaa tekstiä.
Mikä näppäin pyyhkii osoittimen jäljessä olevan tekstin? Ainakin ex-fujitsusa tuo Delete -näppäin oli nuolinäppäimen vieressä. En itse keksi, joten apua kaivataan...
EDIT: Vielä yksi kysymys. Ostin vähän aikaa sitten Logitechin langattoman hiiren, jossa on joitain extra näppäimiä. Hiiri toimii muuten Macissä, mutta ne kaksi painiketta ei toimi, joihin olen niin kiintynyt. Kyseessä on hiiren sivussa olevat kaksi näppäintä, jotka toimivat esim. nettisivuja selatetta painikkeina "seuraava" ja "edellinen". Eli hiirellä pystyy hyppimään nettisivuilla miten haluaa. Onko mitenkään mahdollista saada nuo hiiren näppäimet käyttöön macissä?
-
Viesti Kirjoittaja Söötti »
fn+backspaceJii kirjoitti:Mikä näppäin pyyhkii osoittimen jäljessä olevan tekstin?
Kannattaa käyttää tuota Hopeisen ompun hakua. Tämäkin löytyy valitsemalla haku, hakusanaksi delete ja tässä tapauksessa vastauksen löytämisen helpottamiseksi vielä Näytä tulokset: Viestejä.
-
-
Viesti Kirjoittaja Söötti »
En ole juuri nyt macin vieressä, mutta tämän jutun mukaan välilyönti tarkoittaa, että haetaan vain kohteita, joissa esiintyy molemmat merkkijonot. Tässä oli muitakin hyviä vinkkejä. Katso kohta Boolean Searches:IsoTT kirjoitti:Pystyykö spotlightilla etsimään kokonaista tekstin pätkää?
Eikös se toimi nyt niin että jos etsii vaikka:
Menin baariin
niin se etsii kaikki tiedostot missä on jompikumpi sana...
Muita niksejä sillä etsimiseen?
http://www.macintouch.com/tigerreview/spotlight.html
-
Viesti Kirjoittaja Tonppa »
Ja hyvin on toiminut useita päiviä jo. Mutta nyt vaan ei enää yht'äkkiä spotlight löydäkään app starttia..

edit. Roskiksestahan ne ohjelmat sitte löytyy. Mutta kuinka ne sinne itsestään menevät, se on kyllä mysteeri...

-
Viesti Kirjoittaja Kummituskupla »
-
-
Viesti Kirjoittaja titityyana »
Itsellä Logitechin G7 hiirenä ja USBoverdrive nimisellä softalla saa asetettua kaikki napit ihan siksi miksikä haluaakin. Esim mun hiiressä rulla taittuu myös sivuille. Siihen oon asettanu äänenvoimakkuuden. Maailman nopein säätää siitä ääntä.Jii kirjoitti:Non niin, tässä sitä kirjoitetaan ensimmäinen viesti tänne Macbook Pro:lla, ja pitää kyllä sanoa että loistava on. Mutta asiaan...
Mikä näppäin toimii mäcissä windowsin Delete -näppäimen tavoin? BackSpacella kyllä toimii tavallaan tuona näppäimenä, mutta kaipaisin sitä näppäintä, mikä poistaisi tekstiä takaapäin. Esim. kun kirjoitta Wordillä, niin backspacella pystyy "kumittamaan" osoittimen edessä olevaa tekstiä.
Mikä näppäin pyyhkii osoittimen jäljessä olevan tekstin? Ainakin ex-fujitsusa tuo Delete -näppäin oli nuolinäppäimen vieressä. En itse keksi, joten apua kaivataan...
EDIT: Vielä yksi kysymys. Ostin vähän aikaa sitten Logitechin langattoman hiiren, jossa on joitain extra näppäimiä. Hiiri toimii muuten Macissä, mutta ne kaksi painiketta ei toimi, joihin olen niin kiintynyt. Kyseessä on hiiren sivussa olevat kaksi näppäintä, jotka toimivat esim. nettisivuja selatetta painikkeina "seuraava" ja "edellinen". Eli hiirellä pystyy hyppimään nettisivuilla miten haluaa. Onko mitenkään mahdollista saada nuo hiiren näppäimet käyttöön macissä?

-
Viesti Kirjoittaja Kummituskupla »
Kiitti! Tämä auttoi. Aika kummallinen juttu kuitenkin, kun yrittää laittaa sille kansiolle nimeksi Movie, niin sen jälkeen kun hyväksyt sen niin se muuttuu Elokuvat nimiseksi kansioksi samantien. Tässä on kuitenkin ilmeisesti jokin ero sillä näin tehtyäni homma alkoi toimia.kermit kirjoitti:Kokeile Movies-nimeä.
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka